شناسه خبر: 19976 منتشر شده در مورخ: 1398/10/29 ساعت: 15:55 گروه: اجتماعی  
صدور کارت سوخت خودروهای پلاک «ژ» تا 48 ساعت آینده
پیگیری های ایران سپید از کارت سوخت خودروهای معلولان

صدور کارت سوخت خودروهای پلاک «ژ» تا 48 ساعت آینده

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از صدور کارت سوخت خودروهای معلولان ظرف 48 ساعت آینده خبر داد و گفت: «این کارتها نهایتاً طی 10 روز آینده به دست صاحبان خودروی پلاک (ژ) خواهد رسید.»

به گزارش ایران سپید طی اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران کارت های سوخت خودروهای معلولان با پلاک (ژ) از شنبه 28 دیماه باطل شد. این خبر موجی از نگرانی ها را میان صاحبان خودرو با پلاک ویژه معلولان ایجاد کرد چرا که تا رسیدن کارت سوخت جدید باید بنزین آزاد مصرف کنند و هزینه لیتری سه هزار تومانی را پرداخت نمایند. ما نیز پیگیر این اطلاعیه شدیم تا از چگونگی صدور کارت های جدید خبرهایی را کسب نمایم.

مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با روزنامه ایران سپید علت ابطال کارتهای فعلی خودرو با پلاک ویژه را توضیح داد و گفت: «از آنجایی که نمی توانستیم سهمیه بنزین ویژه معلولان را در کارت فعلی شان شارژ کنیم مجبور شدیم برای خودروهای پلاک «ژ» کارت جدید را در نظر بگیرم. کارتهای سوخت دارای سیستم پیچیده  و زیر ساختهای خاصی هستند.»

وی افزود: «کارتهای پلاک ویژه کارتهای شخصی تعریف شده است و به همین جهت نمیتوانستیم سهمیه خاص را برایشان شارژ کنیم. البته در کارگروهی که برای اختصاص این سهمیه تشکیل شده بود راهکارهای مختلفی ازسوی مدیران مطرح شد.  یکی از این راهکارها  ارائه اعتبار نقدی در کارت بانکی صاحبان خودور با پلاک ویژه بود. به این صورت که اگر ارزش ریالی این 40 لیتر سهمیه مازاد 60 هزار تومان میشود آن را به صورت نقدی به حساب صاحبان خودرو واریز نمایند. اما این پیشنهاد رد شد و مقرر شد برای ارائه این سهمیه کارتهای جدیدی که قابلیت شارژ اضافه را داشته باشند صادر کنیم.»

رضایی با اشاره به وفقه چند روز از صدور کارت تا رسیدن آن  به دست صاحبان خودرو گفت: «میدانیم طی این چند روز معلولان و جانبازان به زحمت خواهند افتاد اما چاره ای دیگری نداشتیم. به همین علت تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا این کارت به صورت رایگان و ظرف 24 تا 48 ساعت آینده صادر شده و در کمترین زمان ممکن به دست افراد دارای معلولیت خواهد رسید. این قول را خواهیم داد تا 10 بهمن ماه همه صاحبان خودرو پلاک «ژ» کارتهای جدید را دریافت کرده باشند.»

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی بخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه بیان کرد: «برای آنکه این کارتهای جدید به سرعت در کشور توزیع شود مقرر شده است کارت های جدید از طریق سیستم حمل و نقل هوایی به دست صاحبانشان برسد. آن دسته از افرادی هم که نشانی و آدرس محل زندگی شان تغییر کرده است بعد از توزیع کامل کارتها میتواند به سایت پیگیری شرکت نفت مراجعه نمایند تا دریابند کارت جدیدشان در کدام منطقه ی پست قرار دارد.»

رضایی در پاسخ به سوال دیگر ایران سپید مبنی بر سرنوشت سوخت موجود در کارتهای ابطال خودروی معلولان گفت: «از آنجایی که نمیتوانستیم با وجود فعال بودن کارتهای فعلی کارت جدید را صادر کنیم، کارتها را ابطال کردیم و تمام موجودی هر کارت به کارت جدید منتقل خواهد شد بنابراین شهروندان معلول نگران سوخت موجود در کارتهایشان نباشند.»

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کمبود سهمیه 40 لیتر برای تردد معلولان بیان کرد: «با صدور کارتهای جدید میتوانیم هر چقدر سهمیه که توسط دولت برای معلولان تصویب میشود را روی کارتهایشان شارژ کنیم و در خصوص آن دسته معلولانی که فاقد پلاک «ژ» هستند هم باید بگویم ما چاره دیگری نداریم در گذشته سوء استفاده های بسیاری از سهمیه سوخت معلولان و جانبازان صورت میگرفت و ما برای جلوگیری از این سواستفاده ها مجبور شدیم کارت را به خودروهای پلاک ویژه ارائه دهیم.»   

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
مهدی کمری 1398/11/2 - 17:08
rateup2
ratedown0
پاسخ
comment واقعا ممنون از سایت شما که بالاخره یک خبر درست و کامل در این خصوص به معلولین داد. متاسفانه این چند روزه همه جا فقط اطلاعیه شرکت پخش نفت و زده بودن که اصلا معلوم نیست چی داره میگه؟!!!! ولی واقعا روش مدیریت در ایران باید تغییر کنه هیچ کاری رو انجام نمیدن که آسایش مردم درش وجود داشته باشه. بنده کارتم سوخته و 12 لیتر بنزین زدم 36 هزار تومن که برای 3 روز جواب میده، حالا خدا میدونه که کی قراره این کارتها دست ما برسه.... باز هم از سایت شما بابت خبر کاملی که گذاشتید ممنون هستم...
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *