شناسه خبر: 19951 منتشر شده در مورخ: 1398/10/26 ساعت: 10:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 26 دی 1398

روزنامه پنجشنبه 26 دی 1398

نیاز معلولان به وسایل توانبخشی و بهداشتی - کاری کنید روحیه جهاد تقویت شود - نوشیدن قهوه صبحگاهی، راهی برای کاهش وزن - کهنه سرباز نابینا و ترویج ماجراجویی - فریز کردن مغز برای حیات دوباره در آینده - فروش طلاهای قلابی با همدستی دختران فریبخورده - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 26 دی 1398

20 جمادی الاول 1441

16 ژانویه 2020

سال بیست و چهارم شماره 6333

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

نیاز معلولان به وسایل توانبخشی و بهداشتی 2

 کاری کنید روحیه جهاد تقویت شود 5

نوشیدن قهوه صبحگاهی، راهی برای کاهش وزن 7

کهنه سرباز نابینا و ترویج ماجراجویی 9

فریز کردن مغز برای حیات دوباره در آینده 12

فروش طلاهای قلابی  با همدستی دختران فریبخورده 16

چاردیواری 19

ورزشی

............گزارش ویژه

* نیاز معلولان به وسایل توانبخشی و بهداشتی: روز گذشته بخش اول گزارش ایران سپید از شرایط معلولان سیلزده را در گفتگو با مدیر جامعه معلولان چابهار خواندید. در این شماره میپردازیم به صحبتهای رئیس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور. محمدرضا کاظمزاده، در پاسخ به سؤال ایران سپید مبنی بر تعداد معلولان خسارت دیده در این حادثه گفت: «بیست هزار و 900 نفر از مددجویان سازمان بهزیستی در این استان دچار سیلزدگی شدند؛ یعنی هفت هزار و 932 خانوار. متأسفانه هنوز آمار تفکیکی از تعداد معلولان آسیبدیده نداریم که چه تعداد از این افراد را معلولان تشکیل میدهند؛ اما در حال جداسازی آمار هستیم تا بتوانیم با توجه به نیازهای مددجویان کمکهای بهزیستی را به دستشان برسانیم.» کاظمزاده با اشاره به کمک خیرین در تهیه اقلام مورد نیاز مددجویان آسیبدیده بیان کرد: «اقلامی مانند پتو، اجاق گاز، آب، مواد خوراکی، وسایل بهداشتی و... تهیه شده است که در این روزها با کمک نیروهای امدادی میان مددجویان توزیع کردیم. غیر از کمکهای سازمان بهزیستی، اقلامی هم از سوی نیروهای هلال احمر و ستاد مدیریت بحران استان در حال جمعآوری است تا به دست افراد سیلزده برسد.» وی با اشاره به کمکرسانی به معلولان و مددجویان سیلزده در روستای عورکی در منطقه دشتیاری که دچار آسیب شدیدی شده اند، بیان کرد: «سازمان بهزیستی عضو ستاد مدیریت بحران است و با همکاری گروههای جهادی و نیروهای نظامی به دنبال راهکار برای امدادرسانی به شهروندانی که در روستاها و مناطق پرخطر قرار گرفتند، است؛ اما باید بدانید سازمان بهزیستی نمیتواند در نبود دسترسی به این مناطق اعزام شود و کمکهای خود را به دست مددجویانش برساند. نیروهای بهزیستی در کنار گروههای امدادی در حال تلاش هستند تا به محض باز شدن راههای ارتباطی، مددجویان خود را شناسایی کرده و اقلام مورد نیازشان را به دست این عزیزان برساند.» در حال حاضر امدادرسانی به هموطنان ساکن در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند که متأثر از سیل و آبگرفتگی شده اند، ادامه دارد و خیران و نیکوکاران میتوانند از طریق شماره کارت  ۶۳۶۷۹۵۷۰۴۸۹۷۱۵۵۵ به نام سازمان بهزیستی نزد بانک مرکزی کمکهای خود را اهدا کنند؛ همچنین هموطنان میتوانند از طریق کد دستوری #۹*۷*۷۳۳* کمکهای خود را اهدا کنند. در پی آبگرفتگی و سیل استان سیستان و بلوچستان و خسارتهای ایجاد شده، شریعتمداری، وزیر تعاون در نامه ای به معاونین، رؤسای سازمانها، مؤسسات و شرکتهای تابعه به آنها دستور داد که بررسی اولیه به فوریت در مورد مخاطبان خاص، اعم از خانواده های بازنشستگان و روستاییان تحت پوشش، توانخواهان، معلولان و مددجویان و... به عمل آمده و از وضعیت آنها و ایجاد ثبات اولیه لازم اطمینان حاصل شود.

.............سیاسی

*  کاری کنید روحیه جهاد تقویت شود. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره دو هزار شهید استان بوشهر تاکید کردند: کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت به گونه ای نهادینه شود که راه قطعی نسلهای پی در پی قرار گیرد.

* جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری با حضور در منزل یکی از جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: در این حادثه بسیار تلخ و دردناک، تعداد زیادی از نخبگان و سرمایه های بزرگ کشور از دست رفتند. باید ابعاد مختلف این اتفاق مشخص و جزئیات آن به مردم اطلاعرسانی شود. دولت از عمق وجود از این اتفاق تلخ و دردناک متاثر است و هیاتی را با مسئولیت وزیر راه و شهرسازی مامور کرده است تا هماهنگیهای لازم برای شناسایی و تحویل پیکر‌های جانباختگان این حادثه به خانواده‌هایشان انجام شود.

* «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی "رایسینا" در دهلی نو اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا و افزایش تنشها در منطقه بازتاب و نتیجه جهل و استکبار آمریکا است.

* جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: نتایج اعلام شده درباره صلاحیت داوطلبان نهایی نیست و همچنان امکان بازبینی و بازنگری در نظرات اولیه توسط اعضای شورای نگهبان وجود دارد.

* معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رییس جمهور بر مشخص شدن گفتمان و تشکیلات مهمانان اخیر شبکه افق که به گفته و‌ی برای شهروندان خط و نشان کشیدند تاکید کرد. علی رضا معزی در توئیتر نوشت: قبل از هر نقد و نظری در مورد اظهارات آقایان نادر طالبزاده و کوشکی و خانم ابوطالبی باید مشخص شود آنها به نمایندگی از کدام تفکر، در شبکه افق، آنتن میگیرند و آزادانه از رسانه‌ی ملی برای شهروندان خط و نشان میکشند؟

...........بهداشت و سلامت

* نوشیدن قهوه صبحگاهی، راهی برای کاهش وزن: افرادی که روزانه ۴ فنجان قهوه کافئیندار مینوشند، در طول مدت ۶ ماه شاهد کاهش ۴ درصدی چربی کل بدن خواهند بود. کافئین قهوه موجب تسریع فرایند متابولیک این افراد میشود؛ اما مصرف بیش از این اندازه قهوه موجب سردرد، پریشانی، تپش قلب و ناراحتی معده میشود.

* حفظ سطح ویتامین دی در حدود ۲۰ الی ۲۵ نانومول بر لیتر، برای مردان و زنان در جمعیت ایرانی میتواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کند. میزان ویتامین d اگر در  آقایان کمتر از ۲۱ و در خانمها کمتر از 18 نانومول بر لیتر باشد، خطر ابتلا به کبد چرب بیشتر میشود.

* چالش عفونتهای بیمارستانی: معاون درمان وزارت بهداشت یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در برخی بیمارستانهای کشور را عفونت بیمارستانی و ماندگاری طولانی بیمار در بیمارستان دانست. قاسم جانبابایی افزود: بر اساس منابع بین المللی در برخی کشورها، در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانی مثل ICU تا ۳۰ درصد عفونت بیمارستانی گزارش میشود که آمارهای ما نسبت به مراجع بین المللی بسیار پایینتر است و وقتی این آمارها را با میزان مرگ و میر در بیمارستانهای کشور و مدت بستری در بخشهای مختلف مقایسه میکنیم، در مییابیم که این آمارها صحیح نیست و مشکل مربوط به دیتاسازی ماست. وی در ادامه درباره مدیریت مصرف آنتی بیوتیکها و کنترل عفونت بیمارستانی اظهار کرد: ساخت و توسعه مراکز LTC و گسترش خدمات مراقبت در منزل علاوه بر اینکه قسمت زیادی از هزینه ها را کاهش میدهد، عفونتهای بیمارستانی و مقاومت میکروبی هم کنترل خواهد شد. جانبابایی ادامه داد: با بررسی بیماران مزمن مانند بیماران سکته مغزی پس از اجرای طرح 724، دریافتیم بیشترین زمانی که بیمار از بستری در بیمارستان سود میبرد، همان ۷۲ ساعت اول است و باید پس از این مدت در خارج بیمارستان روند درمانی بیمار ادامه یابد.

...........از شش نقطه جهان

* کهنه سرباز نابینا و ترویج ماجراجویی: روزگاری راننده خودرو زرهی بود. سربازی تعلیم دیده که به دلیل تواناییهای خارق العاده اش، به مأموریتی در خاور میانه اعزام شده بود. انفجار اما مأموریتش را بیپایان گذاشت و او را راهی کشورش کرد. انفجار مهیبی که چشمهای «Steve Baskis» را از او گرفت و او را به عضوی از جامعه نابینایان تبدیل کرد. استیو اما نابینایی را سد راه خود نمیداند و زندگی تازه ای را با مختصاتی تازه شروع کرده است. استیو حالا ورزش و ماجراجویی را به عنوان حرفه اصلی خود برگزیده است. یک روز بر فراز بلندترین قله آمریکای جنوبی قدم میگذارد و روز دیگر مسیر رودخانه ای خروشان را با قایق طی میکند. شیرجه در دل آسمان و چتربازی هم از دیگر علاقه های این کهنه سرباز نابینا محسوب میشود. از میان همه ورزشها، کوهنوردی برایش از اهمیت بیشتری برخوردار است. از نپال گرفته تا کنیا، هرجا که امکانش باشد، برای نبرد با صخره های سخت و سرد عازم میشود. استیو در باره روش کوهنوردی نابینایان در سطح حرفه ای میگوید: «نابینایان برای کوهنوردی در مسیرهای دشوار تا حد زیادی وابسته به قدرت لامسه هستند. بارها پیش آمده مجبور باشم برای تشخیص مسیر صحیح، چهار دست و پا بر روی زمین حرکت کنم. با دستهایم شکل صخره ها را لمس میکنم تا بتوانم محل مناسبی برای استقرار و بالا کشیدن پیدا کنم.» او در باره مسیریابی خود در کوهستان میگوید: «من معمولاً با یک راهنما حرکت میکنم. راهنما برخی اوقات جلوتر از من حرکت میکند و من میتوانم با دنبال کردن صدای پای او یا زنگوله ای که به کوله پشتیش آویزان کرده، مسیر حرکتش را تشخیص دهم. در مسیرهای پر خطر هم ممکن است راهنما پشت سر من قرار گیرد و با گفتن جهت حرکت، به من کمک کند.» استیو قرار است این ماه به بلندترین قله آمریکای جنوبی، یعنی قله «Aconcagua» در کشور آرژانتین سفر کند. این، بیست و پنجمین قله ای است که استیو بعد از نابینایی بر آن قدم میگذارد. او معتقد است اتفاقات ویران کننده ای نظیر نابینایی در اثر انفجار، آدمها را درگیر چالشی پیچیده میکند. فرد آسیبدیده باید بتواند با احساساتی نظیر نا امیدی و افسردگی مبارزه کند و خود را دوباره به آغوش زندگی باز گرداند. همین امر خود به خود از او یک انسان قوی میسازد. استیو در باره حال و روز فعلی خود میگوید: «هنوز هم این احساس بسیار سراغم میآید که گویی به مکان یا منظره ای تاریک خیره شده ام. در چنین مواقعی وحشت بر من مستولی میشود؛ اما در طول این سالها یاد گرفته ام چطور باید با این وحشت مبارزه کنم.» این کهنه سرباز نابینا یکی از مشکلات افراد دیر نابینا را گوشه نشینی میداند و معتقد است نابینایان به قدر کافی تحرک ندارند و همین، خود منشأ آسیبهای زیادی میشود. او مؤسسه ای را هم به منظور آموزش مهارتهای ورزشی و ماجرا جویانه به نابینایان تأسیس کرده و سعی میکند اطرافیان نابینایش را از خطر خمودی و کسالت نجات دهد.

..........دانش و فناوری

* فریز کردن مغز برای حیات دوباره در آینده: به نقل از دیلی میل، شرکت KrioRus در روسیه ادعا میکند پس از مرگ افراد مغزهایشان را فریز میکند تا در آینده دوباره به حیات برگردند. تا کنون بیش از ۷۰ نفر برای استفاده از این فرایند، ثبت نام کرده اند و برخی از آنها نیز خواستار فریز و نگهداری کل بدنشان شده اند. مغز یا بدن افراد در مخزن بزرگی از نیتروژن مایع شناور و سپس در یک سازه فلزی خارج از مسکو نگهداری میشود. KrioRus اعلام کرده سرویسهایش بیش از ۱۱ هزار پوند هزینه دارد و به بازماندگان فرد درگذشته اطمینان میدهد در آینده میتوانند با عزیز از دست رفته شان ملاقات کنند. KrioRus نخستین شرکت خارج از آمریکا است که چنین سرویسی ارائه میکند و برای فریز مغز ۱۱ هزار و برای فریز کل بدن ۲۸ هزار پوند هزینه دریافت میکند. این شرکت مغز یا بدن افراد را در دمای ۳۲۰.۸- درجه فارنهایت ذخیره میکند. اوگنی الکساندروف، مدیر آکادمی فرضیات غیر واقعی علمی روسیه نیز روشهای مختلف فریز کردن جسد را فقط یک شیوه تجاری میداند که هیچ مبنای علمی ندارد.

* به دلیل تحریم امریکا «آپارات» از دسترس خارج شد: شکوری، مؤسس «آپارات» در توئیتی نوشت: به دلیل اعمال تحریمهای بین المللی از طرف شرکت ثبت کننده دامنه، آپارات بدون اطلاع قبلی از دسترس خارج شده است. وی در این توئیت تأکید کرده که در حال انتقال به شرکت ثبت دامنه جدید هستند و امیدوار است که این فرآیند بیشتر از یک روز زمان نبرد. محمدجواد شکوری در مورد جزئیات بیشتر این اتفاق اعلام کرد: ایمیلی از شرکتی که در آن ثبت دامنه کرده بودیم، دریافت کردیم مبنی بر اینکه به خاطر فعالیتمان در ایران، امکان دریافت خدمات نداریم و به این خاطر ارائه خدماتشان به ما را متوقف کردند. این اتفاق در حالی رخ میدهد که سرویس آپارات در حال حاضر و به کمک فیلترشکن در دسترس است.

.............ورزشی

* رفع نقاط ضعف هیأت نابینایان کردستان: حامد جولایی، مدیر کل اداره ورزش و جوانان کردستان در مجمع سالیانه هیأت نابینایان این استان گفت: هیأت نابینایان کردستان در سال ۹۷ عملکرد موفقی داشته است، اما هنوز نقاط ضعفی وجود دارد که باید برطرف شود. وی افزود: از هیأت نابینایان انتظار داریم تا حد اقل یک ورزشکار را در پارالمپیک توکیو به نمایندگی از استان کردستان داشته باشیم. جولایی خاطرنشان کرد: هیأت نابینایان با ۱۵۳ ورزشکار سازمان یافته در مسابقات مختلف کشوری و باشگاهی عملکرد مناسبی را داشته است. وی افزود: تمام تلاشمان را انجام میدهیم تا در شهرستانهای مختلف سانسهای رایگان سالنهای ورزشی در اختیار ورزشکاران نابینا و کمبینا قرار دهیم. هوشنگ شریعتی، رئیس هیأت نابینایان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما، جذب نوجوانان و جوانان مستعد به ورزش نابینایان در راستای جوانگرایی است. وی خاطرنشان کرد: در مجموع، سال ۹۷ مسابقاتی را در رشته های دو و میدانی، گلبال، شطرنج و شنا برگزار یا ورزشکارانی را برای شرکت در این رقابتها اعزام کردیم. شریعتی تصریح کرد: مجموع درآمد هیأت در سال گذشته، ۱۴۱ میلیون تومان بوده است. در ادامه سال جاری، قصد داریم سایر شهرستانهای استان را فعال کنیم. وی خاطرنشان کرد: امسال توانستیم برای بار دوم میزبان مسابقات دو و میدانی در رده سنی جوانان و نوجوانان باشیم. برای ۲۰ نفر از داوران استان، کلاسهای تطبیقی برای افزایش سطح مهارت آنها برگزار کردیم. شریعتی به شهرستانهای غیر فعال استان اشاره کرد و گفت: دیواندره و دهگلان در استان ما فعال نیستند و متأسفانه هیچگونه همکاری با هیأت نابینایان استان برای فعال کردن این دو شهرستان وجود ندارد. شریعتی در پایان گفت: تمام تلاشمان را انجام میدهیم تا در پارالمپیک و پارا آسیایی ورزشکارانی را به نمایندگی از استان کردستان داشته باشیم.

..............حوادث

* فروش طلاهای قلابی با همدستی دختران فریبخورده: مرد شیاد که با فریب دختران جوان اقدام به فروش طلاهای تقلبی میکرد، از سوی پلیس دستگیر شد. اواخر مرداد امسال مرد طلافروشی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران گفت: مالک مغازه طلافروشی هستم و هفتم مرداد خانمی جوان با ظاهری بسیار آراسته به مغازه ام مراجعه و اعلام کرد که قصد فروش مقداری طلا دارد. طلاها را به همراه فاکتور به من تحویل داد و من هم پس از بررسی فاکتور و طلاها با استفاده از محک مخصوص تشخیص دادم که طلاها اصل هستند و با اطمینان کامل مبلغ ۲۰ میلیون تومان وجه نقد با اصرار وی مبنی بر دریافت نقدی پرداخت کردم. پس از چند روز برای ذوب کردن طلاها به کارگاه طلاسازی رفتم و متوجه شدم فقط روکش آنها از طلا بوده و سرویس بدلی است. با شروع تحقیقات، متهم شناسایی شد و او را در مخفیگاهش در شهر پردیس دستگیر کردند. متهم در همان بدو دستگیری اعتراف کرد: طلاها را از دوستش به نام پانیذ ۲۷ ساله گرفته و قرار بود در ازای فروش طلاها مبلغی را دریافت کند. بدین ترتیب دستگیری متهم دوم پرونده در دستور کار قرار گرفت و در اواخر آذر، وی نیز در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم انتقال یافت. با انتقال پانیذ به پایگاه پلیس، وی در بازجوییها اظهار کرد که فردی به نام سعید ۳۲ ساله که از همسایگان قدیمیمان است، طلاها را برای فروش در اختیارم گذاشته و تا کنون ۴ مرتبه از این نوع طلاها را خودم فروخته ام و این یکی را به دوستم دادم تا برایم بفروشد. سعید که از کلاهبرداران سابقه دار بود، در عملیاتی پلیسی دستگیر شد و لب به اعتراف گشود و به بدل اندازی اعتراف کرد و گفت: خودم طلای تقلبی میسازم و با اغفال دختران، از آنها میخواهم طلاهای تقلبی را برایم بفروشند و تا کنون مبلغ یک میلیارد ریال از طریق فروش طلای تقلبی به دست آورده ام. * کلاهبرداری با واریز پول به حساب افراد! پلیس فتا با هشدار به صاحبان حساب بانکی گفت: هنگام واریز پول از سوی افراد و منابع ناشناس، حساب خود را مسدود کنید. معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: در هنگام واریز مبالغ از سوی افراد و منابع ناشناس، حساب خود را مسدود کنید و موضوع را در اسرع وقت بصورت کتبی به بانک عامل گزارش دهید. در تعدادی از پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا و با استناد به مستندات موجود، مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق فیشینگ با دسترسی به اطلاعات حسابهای بانکی هموطنان و حسابهای مالی سایر افراد، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرآیند پیجویی جرایم، وجوه سرقتی را به حسابهای افراد انتقال میدهند و در زمانهای متعدد نسبت به برداشت غیر مجاز آن اقدام میکنند. وی افزود: ضمن فعالسازی ارسال پیامک واریز و برداشت حسابهای مالی خود، به محض اطلاع از واریز هر گونه مبالغ مشکوک به حساب خود، بلافاصله با تغییر رمز دوم کارتهای بانکی موضوع را بصورت رسمی به مراجع قضایی و بانکهای عامل اطلاع دهند.

...............چاردیواری

* سلام عزیزان. درودی دیگر و گفتگوی دیگر در این روزها که حال عمومیمان به خاطر اخبار ناگوار جاری خوب نیست و پیش از آمدن بهار واقعاً نیاز به حال و هوایی بهاری در روحیه هایمان داریم. در این هفته بیشترین اظهار نظرها به مشکل ثابت این ماههای روزنامه بر میگردد که شکوه از کیفیت بد چاپ است. از جمله تذکرهای خانم نوروزی از اصفهان، آقایان اعتمادی تبار از کرمانشاه، جام جم از انزلی خانم سکینه کریمی از تهران و آقای میرزایی از شهرک اندیشه. در جواب، بیش از اظهار شرمندگی همیشگی که البته به معنای هم حسی و همراهی شماست؛ اما پاسخی حلال مشکل نیست می افزایم که در حال گفتگو با مسئولان سازمان بهزیستی و نهادهای دیگر هستیم که شاید به توانیم در این شرایط بد بودجه ای منابعی برای نوسازی امکانات چاپ فراهم کنیم. فقط میتوانم بگویم اطمینان داشته باشید که واقعاً پیگیر هستیم؛ اما به پیروی از سنت همیشگی در حد اقل دوران مدیریت اینجانب در ایران سپید سعی کردم با صداقت سخن بگویم و صداقت در شرایط فعلی، یعنی مشکلات بسیار است؛ چه برای کل رسانه های مکتوب و چه بویژه برای ایران سپید؛ اما نه حق داریم و نه در عمل نا امید خواهیم شد که برای رفع مشکلات تلاش کنیم. اما دوستان جدا از گله مندی از بریل روزنامه از مطالبی که در شش نقطه در مورد اهمیت بریل و نیز اقدامات تولید محتوای بریل در خارج از کشور شده است، تشکر کرده اند. از جمله خانم کبولی از اصفهان و آقای رحمتی از کرج. آقای جام جم از درمان «آر پی» پیگیر شدند که به محض خبر جدید، اطلاعرسانی میکنیم. آقای همرنگ نیز از پلاک ویژه برای نابینایان و سوخت اضافی معلولان پیگیر شدند که درمورد هر دو مسئله، هفته آینده اخبار موثق منتشر میکنیم. البته در مورد پلاک همچنان مشکل باقی است؛ اما روند پیگیری آن را اطلاعرسانی میکنیم. در مورد نماینده شدن نابینایان که پرسش آقای ناصریان است، قطعاً به این دوره مجلس نخواهد رسید که جای تأسف است.                           

 


 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *