شناسه خبر: 19945 منتشر شده در مورخ: 1398/10/25 ساعت: 10:58 گروه: اجتماعی  
پرداخت به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان
وزیر کار اعلام کرد

پرداخت به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان

وزیر کار گفت: تلاش می‌کنیم عیدی بازنشستگان سر وقت و حتی الامکان با حقوق بهمن‌ماه به آنها پرداخت شود.

به گزارش ایران سپید محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی درباره آخرین اخبار از خانوارهای متقاضی دریافت کمک معیشتی و روند بررسی‌ها، اظهار کرد: برگزاری آزمون وسع و تامین کمک معیشتی بخش‌هایی از جامعه که دارای درآمدهای متوسط و پایین هستند، از مهمترین ویژگی‌های پرداخت در این دوره است و چون برای جامعه 60 میلیون نفری این طرح برآورد منابع متناسب با نظام درآمدی کشور صورت گرفته طبیعی است که برای جدا کردن بخشی از این جامعه که هم‌اکنون از یارانه معمولی برخوردارند، اقدام کنیم.

وی افزود: به دنبال فراخوانی که در سایت حمایت معیشتی داده شد، سه میلیون و 70 هزار نفر متقاضی دریافت کمک معیشتی ثبت‌نام کرده‌اند که پس از بررسی‌ها 420 هزار خانوار مشمول شناخته شده‌اند که در مرحله دوم کمک معیشتی دو ماه یکجا به آنها پرداخت شد و مابقی که دو میلیون و 600 هزار نفر هستند به تدریج رسیدگی خواهیم کرد.

وزیر کار تاکید کرد: همه کسانی که در مراحل بعدی مستحق دریافت باشند کمک معیشتی سه مرحله یکجا به حساب آنها واریز می‌شود.

وی از احتمال برگزاری آزمون وسع خانوار در سال آینده خبر داد و درباره مصوبه هیات وزیران در این خصوص گفت: براساس این مصوبه تنها یک معیار مطرح نیست بلکه مدل بررسی وضعیت مالی همه متقاضیان به اجرا درخواهد آمد و همه آیتم‌های مشخص شده در دستور کار قرار می‌گیرد یعنی خانه و ماشین به تنهایی مورد عمل قرار نمی‌گیرد و با سایر آیتم‌های موجود سنجش می‌شود.

شریعتمداری در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره زمان تشکیل جلسه دستمزد شورای عالی کار گفت: درخصوص تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران کمیته‌های دستمزد مشغول کار هستند و تاکنون یک جلسه مقدماتی به منظور تبیین کلیات در شورای عالی کار تشکیل دادیم و در ادامه راه تا قبل از پایان سال تصمیم لازم درخصوص مزد سال 99 را اتخاذ خواهیم کرد.

وزیر کار در پاسخ به سوالی درباره احتمال واگذاری ذوب‌آهن نیز گفت: شستا یک مجموعه سبدگردان است که سهامداری‌اش پایدار نیست. سهام برخی شرکت‌ها را می‌خرد و برخی را می‌فروشد. با این حال تصمیمی برای واگذاری ذوب‌آهن نداریم./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *