شناسه خبر: 19939 منتشر شده در مورخ: 1398/10/25 ساعت: 10:12 گروه: اجتماعی  
زمینه اشتغال ۳۰۰ مددجو بهزیستی در خراسان جنوبی فراهم شد

زمینه اشتغال ۳۰۰ مددجو بهزیستی در خراسان جنوبی فراهم شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال با پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه زمینه اشتغال حدود ۳۰۰ معلول و مددجو زیرپوشش این نهاد در استان فراهم شد.

به گزارش ایران سپید علی عرب نژاد افزود: سقف مبلغ تسهیلات تا ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد و به متقاضیان طرح‌های کسب و کار خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت ‌شده است.

وی گفت: در صورت پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، زمینه اشتغال افزون بر ۷۰۰ نفر در حوزه‌های دامداری، کشاورزی، فروشندگی و تعمیرات انواع ماشین آلات و لوازم برقی و خانگی فراهم خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون حدود ۸۰ طرح خوداشتغالی مددجویان زیرپوشش بهزیستی که بیشتر آنان معلول هستند، برای دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل در انتظار دریافت وام است.

وی افزود: بهزیستی در راستای حمایت از اشتغال پایدار معلولان به کارفرمایانی که توانخواهان بهزیستی را به کار گیرند به ازای هر معلول ۵۰۰ میلیون ریال تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

عرب نژاد مشکل اصلی مددجویان برای دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک‌ها رایزنی‌هایی انجام شده که روند پرداخت تسهیلات آسان‌تر شود.

وی گفت: وام‌های اشتغال یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توانمندسازی معلولان و جامعه هدف بهزیستی است و دریافت کنندگان تسهیلات بعد از ایجاد اشتغال و خودکفایی از چرخه حمایت بهزیستی خارج می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: ۳.۴ درصد افراد جامعه‌ به نحوی با معلولیت‌های مختلف ذهنی، جسمی، حرکتی، شنوایی و بینایی رو به رو هستند.

بیش از ۱۱۵ هزار نفر در استان خراسان جنوبی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که ۲۳ هزار و ۲۰۴ پرونده مربوط به توانبخشی و هشت هزار و ۴۲۷ نفر پرونده‌های اجتماعی متشکل از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار است.

سازمان بهزیستی کشور امسال برای اشتغال ۵۴ هزار مددجو زیرپوشش هدف‌گذاری کرده که برای ایجاد این میزان اشتغال در مجموع ۲۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *