شناسه خبر: 19844 منتشر شده در مورخ: 1398/10/15 ساعت: 10:16 گروه: اجتماعی  
مساجد و بقاع متبرکه طارم، نیازمند مناسب‌سازی

مساجد و بقاع متبرکه طارم، نیازمند مناسب‌سازی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم گفت: مساجد و امام‌زادگان طارم برای تردد معلولان، نیازمند مناسب‌سازی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا محمود عزیزی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان، اظهار کرد: در این قانون توجه ویژه‌ای به موضوع مناسب‌سازی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به روند مناسب‌سازی، یادآور شد: از ۴۰ دستگاه فعال اجرایی در طارم تنها و چند اداره برای تردد معلولان مناسب بوده و مابقی دستگاه‌های اجرایی نیازمند همت بیشتر در این زمینه هستند.

این مسئول در ادامه، یکی از دغدغه‌های معلولان را مناسب نبودن مطب‌های پزشکی شهرستان برای تردد عنوان کرد و افزود: از کل مطب‌های شهرستان، ۶۰ درصد برای تردد معلولان مناسب نیستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم با اشاره به مناسب‌سازی نشدن همه مساجد و امام‌زادگان شهرستان طارم، اظهار کرد: مناسب‌سازی فضای داخلی و خارجی مساجد برای معلولان و ارتقای ایمنی مساجد در دستور کار قرار گرفته است، زیرا این امر عامل حضور معلولان در جامعه است.

عزیزی با بیان این‌که وظیفه بهزیستی مطالبه‌گری و پیگیری اجرای قوانین و نظارت بوده و اجرای موارد و مصوبات برعهده نهادها و سازمان‌ها است، اظهار کرد: برخی از افراد جامعه به دلیل مشکلات جسمی، بینایی و کم‌توانی از حضور در فعالیت‌های اجتماعی محروم هستند و این محرومیت تنها مختص معلولان نیست و شامل سالمندان، زنان باردار و افراد دارای مشکلات مقطعی نیز است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات افراد دارای معلولیت و سالمندان در ارتباط با مساجد، رمپ ورودی و نیز سرویس‌ها و روشویی‌های مساجد است و در این راستا بسیاری از مساجد و امام‌زادگان شهر طارم مناسب‌سازی نشده‌اند، تصریح کرد: بسیاری از معلولان جسمی و حرکتی به دلیل مناسب‌سازی نشدن فضاهای مذهبی شهر طارم از حضور در مراسم معنوی که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، محروم هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *