شناسه خبر: 19842 منتشر شده در مورخ: 1398/10/15 ساعت: 10:08 گروه: اجتماعی  
ساختمان ادارات پلدختر برای معلولان مناسب‌سازی شود

ساختمان ادارات پلدختر برای معلولان مناسب‌سازی شود

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: لازم و ضروری است که در بازه زمانی یک ماهه راه دسترسی ساختمان دستگاه‌های این شهرستان برای معلولان مناسب‌سازی شود.

به گزارش ایران سپید بدالرضا پاپی الوار در جلسه کمیته مناسب سازی شهری پلدختر، اظهار داشت: مناسب سازی به عنوان نیاز ویژه و ضروری معلولان لازم است که در دستور کار همه افراد در هر جایگاه و مسئولیتی قرار گیرد و برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان این که طراحی مناسب و مبلمان شهری متناسب با نیازهای معلولان باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گیرد، افزود: معلولیت پدیده‌ای غیر قابل پیش بینی است که ممکن است به دلایلی اعم از تصادفات، بیماری‌ها و حوادث غیر مترقبه برای هر فردی اتفاق بیفتد.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: مناسب سازی راه دسترسی نه تنها برای معلولان بلکه برای سالمندان و کودکان و زنان باردار و افراد ناتوان ضروری و یک نیاز ویژه است.

وی افزود: قانون جامع معلولان به صراحت اعلام و ملزم کرده که همه افراد جامعه بایستی به طور یکسان و برابر از امکانات موجود بهره مند شوند و اگر این فرصت برای این قشر عظیم از جامعه فراهم نشود آنها را به گوشه نشینی سوق داده و به آنها جفا می‌شود.

پاپی الوار یادآور شد: لازم و ضروری است که در بازه زمانی یک ماهه راه دسترسی دستگاه‌ها برای معلولان سطح شهرستان مناسب سازی و زمینه حضور آنان فراهم شود تا با جامعه پیوند داده شوند و از حق مسلم خود برخوردار شوند.

شهردار پلدختر نیز در این جلسه گفت: در راستای مناسب سازی معابر و پیاده روها در خیابان هفتم تیر بیش از چهار هزار متر مربع پیاده رو سازی انجام شده و تا سر حد ممکن تلاش می‌شود موانع از پیش روی معلولان، افراد کم توان و مسن برداشته شود.

صمد چراغی پور افزود: تنها در مواردی که ساختمان‌های قدیمی کف و بر را رعایت نکرده باشند و امکان فنی و اصلاح فراهم نباشد مناسب سازی ممکن نیست.

وی یادآور شد: برای طیف عظیمی از جامعه از جمله معلولان، جانبازان، افراد مسن و بانوان باردار در سطح شهر نیاز به مناسب سازی است و با توجه به افزایش آمار این قشر از جامعه، توجه و در دستور کار قرار گرفتن مطالبات آنها ضرورت دارد.

شهردار پلدختر با بیان این که مناسب سازی معابر برای معلولان و قشر نا توان از تکالیف شهرداری است، گفت: معلولان، جانبازان و افراد کم توان نیاز به ترحم ندارند بلکه مهم این است که در مقابل مطالبات آنها مسئولیت و احساس تکلیف داشته و آن را در دستور کار قرار دهیم.

چراغی پور افزود: شهرداری آمادگی دارد علی رغم همه محدودیت‌های موجود، مصالح مورد نیاز برای ایجاد رمپ ویژه معلولان و افراد کم توان مربوط به ادارات را رایگان در اختیار آنها قرار دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *