شناسه خبر: 19809 منتشر شده در مورخ: 1398/10/11 ساعت: 10:14 گروه: اجتماعی  
۲۰۰ هزار خانوار از تیرماه ۹۷ پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند

۲۰۰ هزار خانوار از تیرماه ۹۷ پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۰۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت خدمات مستمری هستند، گفت: به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌توانیم این افراد را به لیست مستمری بگیران اضافه کنیم.

به گزارش ایران سپید وحید قبادی دانا در حاشیه بازدید از مؤسسه خیریه نرگس طبس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۶۵۰ مرکز شبه خانواده فعال است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه مبلغی به عنوان یارانه به متولیان این مراکز پرداخت می‌شود، بیان کرد: از اردیبهشت ماه امسال به صورت متمرکز این مبالغ به روی کارت خیریه‌ها شارژ می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در این مراکز تلاش می‌کنیم استعدادها و پتانسیل‌های فکری و هنری فرزندان را شناسایی کنیم، عنوان داشت: علاوه بر این در این مراکز مسائلی از جمله تأمین جهیزیه، تسهیل ازدواج و اشتغال فرزندان دنبال می‌شود.

قبادی دانا با اشاره به اینکه فرزندان در این مراکز همانند سایر افراد جامعه به فعالیت‌های اجتماعی خود می‌پردازند و به مدرسه می‌روند، بیان داشت: اما تعدادی از این افراد دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند که هدف ما جداسازی کامل اینها از یکدیگر نیست.

وی با تأکید بر اینکه ایزوله کردن معلولان پسندیده نیست و می‌خواهیم این افراد در کنار سایر افراد جامعه رشد پیدا کنند، بیان کرد: برای امروز توانبخشی این افراد نیز مراکز روزانه توانبخشی پیش بینی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برون سپاری ۹۳ درصد فعالیت‌های تصدی گری این سازمان به خیریه‌ها و مؤسسات غیردولتی خبر داد و گفت: بهزیستی در این زمینه نقش حمایتی داشته و کمک‌های یارانه ای به این مراکز پرداخت می‌کند.

قبادی دانا ادامه داد: ماهانه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه در قالب پرداخت‌های متمرکز از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی همچنین به فعالیت ۲۴ شیرخوارگاه در کشور اشاره کرد و گفت: این مراکز به بخش غیر دولتی واگذار نشده و توسط دولت اداره می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سیاست اصلی سازمان این است که این فرزندان به فرزندخواندگی سپرده شوند، اظهار امیدواری کرد: با افتتاح سامانه ملی فرزندخواندگی در ماه‌های آینده پروسه فرزند خواندگی در کشور تسهیل شود.

قبادی دانا اضافه کرد: در حال حاضر پایلوت این طرح در استان تهران اجرا، نقاط ضعف احصاء شده و در حال رفع است.

دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان مستمری برای سال جاری

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۸۸ هزار خانوار در سطح کشور از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند، بیان داشت: تا تیرماه ۹۷ تمام کسانی که پشت نوبت قرار داشتند در صف مستمری بگیران قرار داده شدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در تیرماه ۹۷ بالغ بر ۵۴۰ خانواری که پشت نوبت بود با اختصاص مبالغی از هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند ۱۷۸ هزار خانوار بودند که دارای سرپرست معلول بود که مستمری آن‌ها بر اساس بعد خانوار شد.

قبادی دانا با بیان اینکه بعد از تیرماه نیز حدود ۲۰۰ هزار خانوار در سطح کشور پشت نوبت قرار گرفتند، افزود: امیدواریم اگر شرایط مساعدی در آینده فراهم شود این افراد را تحت پوشش قرار دهیم اما در حال حاضر از سمت سازمان برنامه و بودجه به دلیل محدودیت مالی نمی‌توانیم کسانی که بعد از تیرماه ۹۷ پشت نوبت هستند را به لیست مستمری بگیران اضافه کنیم.

وی بیان داشت: کل مبلغ مستمری که در سال ۹۷ مددجویان بهزیستی دریافت کردند هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، معلولان ضایعه نخاعی افزایش ظرفیت را خراسان جنوبی خواهیم داشت، گفت: در حال حاضر این رقم بین ۶۵ تا ۸۰ درصد پوشش است که به ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *