شناسه خبر: 19759 منتشر شده در مورخ: 1398/10/8 ساعت: 10:15 گروه: اجتماعی  
آمار دقیقی از سهم سه درصدی اشتغال معلولان لرستان موجود نیست

آمار دقیقی از سهم سه درصدی اشتغال معلولان لرستان موجود نیست

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: آمار دقیقی از سهم سه درصدی دستگاهها در اشتغالزایی معلولان استان وجود ندارد و به طور معمول پس از برگزاری هر آزمون، استعلام هایی گرفته می شود.

به گزارش ایران سپید فاطمه زهرا توکلی افزود: دولت در خصوص سهم سه درصدی اشتغال معلولان جدی است و ما این مهم را مطالبه می کنیم که امسال نیز ۳۰ نفر برای شرکت در آزمون های استخدامی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: اشتغال معلولان از دغدغه های جدی است که طرح جامع آن در تبصره ۲ قانون سال ۹۶ بازنگری و تصویب شده اما آنچنان که باید اجرایی نشده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس حداقل سه درصد استخدام های رسمی، پیمانی و کارگری باید از جامعه معلولان باشد و بالاترین مسئول دستگاه اجرایی، نهادهای عمومی و غیردولتی حتی شهرداری و بانک ها مکلف به اجرای این قانون هستند چراکه در غیراینصورت به مجازات تعزیری می رسند.

مدیرکل بهزیستی لرستان در خصوص اقدامات این سازمان برای اشتغال معلولان گفت: در صورتیکه کارفرمایان واحدهای تولیدی معلولان را بکارگیری کنند ۴۰ درصد حداقل دستمزد توسط این سازمان پرداخت می شود که امسال ۴۸۸ میلیون تومان برای سهم بیمه کارفرما و خویش فرما مصوب شده است.

توکلی با اشاره به اینکه در این زمینه ۷۸۲ نفر بیمه خویش فرما و ۱۸۸ نفر بیمه کارفرما شده اند ادامه داد: سقف وام اشتغالزایی معلولان ۵۰ میلیون تومان است که هدفگذاری بهزیستی لرستان برای امسال ۲۴ میلیون تومان بوده و انتظار می رود محقق شود.

وی تصریح کرد: همچنین از سال گذشته تاکنون ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده و ۹ میلیارد تومان نیز بودجه سازمانی سالجاری بوده که برای پرداخت به مددجویان به بانک ها تخصیص داده می شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: این استان به لحاظ شیوع معلولیت رتبه دهم کشور را دارد و هم اکنون ۲۰ هزار معلول با عارضه شدید و خیلی شدید تحت پوشش این سازمان هستند.

 توکلی افزود: اطلاعات ۵۰ هزار نفر معلول در سامانه استان ثبت شده که حدود نیمی از این افراد دارای ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی هستند به نحوی که ۲۱ هزار و ۳۶۴ بیمار با ضایعه جسمی و حرکتی بیشترین تعداد جامعه معلولان استان را تشکیل داده اند که خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه تشخیص معلولیت به عهده سازمان بهزیستی است تصریح کرد: ضایعات بینایی، ذهنی، روانی، شنوایی و صوت و گفتار، عارضه سایر معلولان استان است و این سازمان به ۲ هزار معلول در مراکز روزانه و شبانه ارائه خدمت می کند./ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *