شناسه خبر: 19730 منتشر شده در مورخ: 1398/10/4 ساعت: 11:58 گروه: اجتماعی  
75 درصد معابر عمومی کلات برای تردد معلولان مناسب نیست
رئیس اداره بهزیستی کلات:

75 درصد معابر عمومی کلات برای تردد معلولان مناسب نیست

رئیس اداره بهزیستی کلات گفت: تاکنون فقط 25 درصد از معابر شهری کلات مناسب‌سازی شده و 75 درصد دیگر برای تردد معلولان مناسب نیست.

به گزارش ایران سپید مجید حیدرنژاد عنوان کرد: یکی از وظایف بهزیستی نظارت بر مناسب‌سازی محیط و معابر عمومی است، شهرستان کلات به دلیل وضعیت جغرافیایی که دارد در بحث مناسب‌سازی معابر شهر و روستا بسیار ضعیف است اما از زمانی که ستاد مناسب‌سازی محیط در فرمانداری شهرستان فعال شده و پیگیری‎هایی صورت گرفته به اداره‎ها تاکید شده مناسب‌سازی محیط را انجام دهند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه ادار‎ه‎هایی که جدید احداث شدند شرایط مناسب‌سازی را رعایت می‎کنند ولی بیشتر اداره‎های شهرستان هنوز مناسب‌سازی نشده‎اند و این موجب می‏‌شود معلولانی که دچار مشکلات جسمی حرکتی هستند نتوانند به این اماکن مراجعه کنند.

رئیس اداره بهزیستی کلات بیان کرد: حدود 75 درصد ادارات نیازمند مناسب‌سازی هستند، در خود شهر کلات نیز علی‌رغم پیگیری‎های فراوانی که شده مشکلات وجود دارد، در این خصوص جلسات مکرری برگزار شده اما در شهرسازی مشکلاتی داریم که به آن توجه نمی‌‏شود به طوری که اکنون فقط 25 درصد معابر شهری مناسب‌سازی شده است.

وی همچنین اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین اولویت بهزیستی کلات توانمندسازی معلولان است، بخشی از توانمندسازی به ورود معلول به جامعه بر می‌گردد، اینکه خودش بتواند در جامعه حضور یابد.

رئیس اداره بهزیستی کلات افزود: دسترسی معلولان به همه امکانات باید برابر و عادلانه باشد اما در شهرستان این امکانات بسیار محدود است، متاسفانه به لحاظ جغرافیایی امکان دسترسی معلولان به همه مکان‌ها وجود ندارند و این موجب شده نتوانند به اجتماع وارد شوند.

وی همچنین گفت: به دلیل پراکندگی نوع معلولیت‎ها ورزشکاران معلول سالنی برای ورزش ندارند، چندین بار برای بحث مکان ورزشی معلولان اقدام شد ولی به صورت متمرکز مقدور نیست تا تیمی تشکیل شود؛ چرا که هر کدام از معلولان در شهر و یا روستایی هستند و برای رفت و آمد نیز مشکلاتی دارند.

رئیس اداره بهزیستی کلات بیان کرد: متاسفانه هنوز شرایط لازم برای حضور معلولان در شهرستان کلات مهیا نشده است./ نفریه

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *