شناسه خبر: 19727 منتشر شده در مورخ: 1398/10/4 ساعت: 10:01 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 4 دی 1398

روزنامه چهارشنبه 4 دی 1398

ابلاغ هزینه ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنایی به استانها - ایران به دنبال کاهش تنشهاست - محبوبترین اسامی ایرانی در سال ۹۸ کدامند؟ - «اهدای زندگی» جایگزین اهدای عضو - ویژگیهای دروغگوهای حرفه ای مشخص شد - برترینهای «همام» تجلیل شدند - برگزاری هجدهمین مجمع کمیته پارالمپیک - رمز گشایی از اجساد کشف شده در بانک ملی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 4 دی 1398

28 ربیع الثانی 1441

25 دسامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6314

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) پیامآور صلح و دوستی را به خوانندگان مسیحی تبریک میگوییم.

........عناوین این شماره......

ابلاغ هزینه ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنایی به استانها  2

ایران به دنبال کاهش تنشهاست 5

محبوبترین اسامی ایرانی در سال ۹۸ کدامند؟ 7

«اهدای زندگی» جایگزین اهدای عضو 9

ویژگیهای دروغگوهای حرفه ای مشخص شد

برترینهای «همام» تجلیل شدند 13

برگزاری هجدهمین مجمع کمیته پارالمپیک

رمز گشایی از اجساد کشف شده در بانک ملی

.............ویژه

* ابلاغ هزینه ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنایی به استانهای کشور: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در اولین جلسه شورای مالی گفت: به زودی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه به استانها ابلاغ خواهد شد که با این رقم در ماه جاری مبلغ ابلاغی بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال خواهد شد. دکتر حسینی در این جلسه اظهار داشت: بودجه سال ۹۹ کل کشور به مبلغ ۴۸۴ هزار میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان میباشد که ۸ درصد رشد دارد و در آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ را نشان میدهد و این درصد رشد بعد از بودجه تحقیقات با ۳۱ درصد رشد بیشترین رشد بودجه در بین ۶۳۰ دستگاه را نشان میدهد. وی در ادامه افزود: کسری بودجه آموزش و پرورش که به شکل مزمن هر سال ادامه دارد امسال به شکل کمتری با منفی ۴/۶ درصد همراه بوده که از رشد ۲۳ درصد برخوردار بوده است. وی تأکید کرد: البته این میزان بودجه ۷۳ درصد پوشش تحصیلی دانشآموزان را به شکل مطلوب پاسخگوست. دکتر حسینی ابراز کرد: متاسفانه آموزش و پرورش با پدیده ریزش منفی مواجه است. پدیده ریزش منفی بین مولفه دانشآموزان در حال افزایش و معلمین و منابع انسانی آن کاهش داشته است که این روند از سال ۹۶ شروع شده و در سالهای ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ ادامه داشته  و تا سال ۱۴۰۲ ادامه مییابد. وی افزود: این روند از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ با شیب ملایم ادامه مییابد و از سال ۱۴۰۶ به بعد روند عادی میشود. دکتر حسینی با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور از دو طریق قابل توجه است، عنوان کرد: اول اینکه اعتبارات آموزش و پرورش بین تبصره ها و جداول توزیع شده است که ۵۹ هزار میلیارد میباشد و دوم اینکه سهم از بودجه کل و عمومی است که اگر بخشی سهم آموزش و پرورش را از بودجه عمومی و کل در نظر بگیریم بین ۳/۱۲ تا ۶/۱۲ درصد را شامل میشود و این رقم در سال ۱۳۹۸، ۲/۱۱درصد بودجه را شامل میشد. معاون وزیر تا کید کرد: ما باید تلاش کنیم سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی و کل و خصوصا GDP افزایش دهیم و نیز دست کم ۵۰ میلیارد تومان به بودجه کنونی سازمان استثنایی  را اضافه کنیم. وی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه اقتصادی برای به فعلیت رساندن، ظرفیت درونی اقتصادآموزش و پرورش استثنایی است، ادامه داد: رایزنی برای افزایش بودجه آموزش و پرورش از طریق کمیسیون تلفیق و همچنین بودجه آموزش و پرورش استثنایی و دقت در هزینه کرد مطلوب بودجه  بر اساس اولویتهای سازمان  و سند تحول بنیادین و نیز ۱ درصد بودجه صدا وسیما و پژوهش مطابق قانون و نیازهای سازمان باید انجام شود. دکتر حسینی افزود: در ۹ ماهه اخیر ۴۴ درصد بودجه سازمان آموزش و پرروش استثنایی تخصیص یافته است که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش تخصیص را نشان میدهد.

 ..............سیاسی

* ایران به دنبال کاهش تنشهاست. رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه هند  گفت: ایران به دنبال کاهش تنشها و تأمین و حفظ امنیت پایدار در منطقه بویژه در خلیج فارس و دریای عمان است، در شرایط کنونی که آمریکا با تحریمهای یک جانبه علیه ملتها قرار دارد، باید تلاش کنیم که روابط و همکاریهای فیمابین را به خوبی حفظ کرده و ادامه دهیم.

* ربیعی سخنگوی دولت گفت: ما ایران را شایسته تحریم نمیدانیم و با همین رویکرد نگاه و اتکاء به توان داخلی و استفاده از ظرفیت دیپلماسی، آمریکا را به عقب میرانیم و به الزامات این مسیر هم توجه داریم. الزامات این مسیر هم چیزی نیست جز تلاش برای افزایش سطح رضایت عمومی، افزایش درک مشترک با مردم و  قوی کردن اقتصاد در داخل و تعمیق جمهوریت و دیپلماسی فعال.

* موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط تاریخی و ویژه ایران و روسیه  گفت: ایران دوستان دوران سختی خود را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

* «نورعلی تابنده» قطب دراویش گنابادی در سن ۹۲ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن در یکی از بیمارستانهای تهران درگذشت.

* یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از نامه گروهی از نمایندگان به رهبر انقلاب در خصوص FATF و تبعات نپیوستن به آن از منظر فعالان اقتصادی خبر داد. شهاب‌الدین بیمقدار، عضو فراکسیون امید گفت: اکثرا فعالان اقتصادی که در این زمینه صاحبنظر هستند تاکید دارند که اگر ما به FATF نپیوندیم و در لیست سیاه قرار بگیریم دست و پای کشور قفل میشود و شعبات بانکهای ما در خارج از کشور بایکوت خواهند شد.

* عطا ا... مهاجرانی با انتشار پستی در صفحه توییتر خود، خبر بازگشتش به ایران را تکذیب کرد. مهاجرانی در صفحه توییتر خود نوشت: مشتاق دیدار! همچنان لندن هستم؛ خبر بازگشتم به ایران درست نیست.

 .........گزارش روز

* محبوبترین اسامی ایرانی در سال ۹۸ کدامند؟ سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور پرطرفدارترین اسامی ایرانی در سال ۹۸ را اعلام کرد. با اشاره به گزارش عملکرد سازمان ثبت احوال طی ۹ ماه گذشته بیان کرد: بیش از ۹۰۸ هزار و ۳۹۷ واقعه ولادت از فروردین سال جاری تا پایان آذر ماه به ثبت رسیده است. سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص آمار ثبت وفات افزود: ۲۸۸ هزار و ۱۵۲ رویداد فوت نیز در این مدت ثبت شده و میانگین سن مردان و زنان فوت شده به ترتیب ۶۲/۸ و  ۶۷ سال بود. او گفت؛ امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، محمد طا‌ها و آریا ۱۰ نام برگزیده بین پسران تازه متولد شده بود. ابوترابی افزود: همچنین ۱۰ نام فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، آوا، مرسانا، نارنین زهرا، باران و فاطمه زهرا از نامهای پرطرفدار در بین دختران بود. سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۴ سال است، اظهار کرد: میانگین سن مادر در اولین فرزند ۲۷ سال بوده است. ابوترابی با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۹ هزار ۶۶۱ مورد دو قلوزایی و ۲۷۳ مورد سه قلو زایی داشتیم که بیشتر آنها در تهران با ۳۳ مورد بود؛ افزود: ۱۰ مورد  هم ۴ قلوزایی ثبت شده است. سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص آمار ازدواج و طلاق اظهار کرد: همچنین در این مدت ۴۲۶ هزار و ۹۹ ازدواج و ۱۳۲ هزار و ۶۱۸ طلاق در پایگاه سازمان ثبت احوال ثبت شده است. او با اشاره به اینکه هر سال شاهد افزایش مختصر سن ازدواج هستیم، گفت: میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷ سال و بانوان ۲۳ بود. ابوترابی افزود: همچنین در ۸ ماه گذشته میانگین سن زنان در طلاق ۳۲ و مردان ۳۷ بوده است. او در خصوص کارت ملیهای هوشمند گفت: ۴۵ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۳۳ نفر کارتهای هوشمند را دریافت و ۸۸/۸ درصد ثبت نام خود را تکمیل کردند.

 .............بهداشت و سلامت

* «اهدای زندگی» جایگزین اهدای عضو شد: دبیر اجرایی پنجمین کنفرانس «مرگ مغزی، از شناسایی تا اهدا» گفت: کارت جدید و عکسدار اهدای زندگی پس از ثبت ‌نام اولیه در وبسایت رسمی مرکز اهدای عضو به نشانی www.ehda.ir، در هر شعبه‌ بانک ملی قابل دریافت است و این قابلیت را دارد که به شبکه‌ای از انواع تخفیفات خرید متصل شود و با این ابتکارها امید است که کارت اهدای عضو از رونق و رواج اجتماعی بیشتری برخوردار شود. مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت نیز  ابراز امیدواری کرد که آمار اهدای عضو کشور در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته از ۱۱ اهدای عضو به ازای هر یک میلیون جمعیت به عدد ۱۵ ارتقا یابد. * جای خالی پهبادآمبولانس: رئیس مرکز اورژانس تهران درباره استفاده از پهپاد در عملیاتهای اورژانس  گفت: در حال حاضر در دنیا طرحی به نام «AED Drone» یا همان «التکروشوک کنترل از راه دور» وجود دارد که به تعریف ساده اقدامات مربوط به احیا و ماساژ قلبی و موارد این‌چنینی را انجام میدهد و بدون حضور متخصص یا کارشناس به صورت عمومی قابل استفاده است. دکتر صابریان افزود: زمانی که با اورژانس تماس گرفته و موردی مربوط به حملات قلبی اعلام شود، این پهپادها موقعیت مکانی بیمار را دریافت کرده و به صورت اتوماتیک به محل فرستاده میشوند. در آن محل AED  یا همان الکتروشوک وصل و احیای قلبی ریوی انجام میشود. با توجه به اینکه فیبریلاسیون قلبی یکی از علل مرگ و میر در جهان محسوب میشود با استفاده از چنین تجهیزاتی میتوان در مدت زمانی کوتاه عملیات احیا را آغاز کرد و از مرگ فرد جلوگیری کرد. این پهپادها در بحث دارو نیز میتوانند کمک کننده باشند، همچنین است در در زمان وقوع سیل، گرفتار شدن افراد در مکانهای صعب العبور و.. اما باید بررسی شود که این پهپاد چه امکاناتی دارد، در چه ارتفاعی میتواند پرواز کند.

 ............دانش و فناوری

* ویژگیهای دروغگوهای حرفه ای مشخص شد: افراد در زندگی روزمره دروغهای مختلفی میگویند، اما یک بررسی علمی نشان میدهد دروغگوهای حرفه‌ ای ویژگیهای خاص و منحصر به فردی دارند. نتایج یک بررسی که در استرالیا انجام شده، نشان میدهد زنان و مردان در زمینه دروغگویی تفاوتهای جالبی با یکدیگر دارند. زنان بیشتر با این هدف دروغ میگویند که کاری کنند فردی که با آنها سخن میگوید احساس بهتری داشته باشد، اما مردان اغلب برای این دروغگویی میکنند که کاری کنند خودشان بهتر به نظر برسند. بررسی یاد شده همچنین نشان میدهد مردان خودشان را دروغگوهای بهتری میدانند. تحقیق مذکور همچنین حاکی است افرادی که بیشتر دروغ میگویند حرافهای بهتری هستند و معمولاً برای دروغگویی بیشتر به سراغ اعضای خانواده، دوستان، همسر و همکاران خود میروند. دروغگوهای حرفه ‌ای همچنین دروغگویی چهره به چهره را ترجیح میدهند و برای این کار کمتر از روشهایی مانند ارسال پیامک یا نگارش پیام در شبکه ‌های اجتماعی استفاده میکنند. در شرایطی که قبلاً تصور میشد اکثر مردم روزی یکی دو دروغ را بر زبان میآورند، این بررسی نشان داده که اکثر مردم هر روز دروغ نمیگویند، اما گروهی کوچک از دروغگویان حرفه ‌ای وجود دارند که مسئول انتشار بخش اعظمی از دروغها در هر جامعه هستند و تخصص آنها در این زمینه برایشان مصونیت ایجاد میکند. یکی دیگر از استراتژیهای دروغگویان حرفه ‌ای، بیان دروغهای قابل قبولی است که نزدیک به حقیقت بوده و حاوی اطلاعات زیادی نیستند. همین مساله مشخص شدن دروغهای این افراد را ناممکن میکند. یک استراتژی دیگر دروغگویان حرفه ‌ای مخفی کردن دروغ در میان مجموعه ‌ای از اطلاعات صحیح است تا تفکیک آنها از یکدیگر دشوار شود.

* گلواژه: حلم و بردباری دوست و وزیر مؤمن است. حضرت علی (ع)

  .............فرهنگ و هنر

* برترینهای «همام» تجلیل شدند: مراسم پایانی اولین جشنواره ملی هنری «هُمام» ویژه هنرمندان توانیاب دوم دیماه با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری در ایوان شمس برگزار شد. کریم پاشازاده دبیر جشنواره ملی هنری «هُمام» به دعوت نیما کرمی مجری مراسم روی صحنه آمد و گفت: از اهداف جشنواره ملی هنری «هُمام» این بود که بستری رقابتی برای هنرمندان معلول ایجاد کنیم و بر این اساس، در بخش رقابتی ۱۰۵۵ اثر دریافت کردیم که از این میان ۱۶۱ اثر به نمایش درآمد. این در حالیست که هنرهای موسیقی و نمایش نیز به طور غیر رقابتی در این جشنواره حضور داشتند. وی به راه ‌اندازی باشگاه هنرمندان توانیاب اشاره کرد و افزود: بر اساس وعده مسئولان میتوانیم از طریق این باشگاه، در رقابتهای بین‌المللی نیز حضور پیدا کنیم. پاشازاده بیان کرد: هنرمندان توانیاب حاضر در این جشنواره، از ۲۸ استان و ۶۰ شهرستان شرکت کرده بودند و این پایان راه نیست و گالری مهر هنر باز هم مانند گذشته آماده نمایش آثار هنری توانیابان است. این راه را ادامه میدهیم و امیدواریم شاهد گسترش گالریها و کارگاههای آموزشی ویژه توانیابان در سراسر کشور باشیم. وی با اشاره به داوری آثار و سخت بودن اولویتبندی آنها اشاره کرد و درباره نظرسنجی که طی جشنواره انجام شده بود، گفت: ۹۷ درصد شرکت کنندگان توانیاب در این نظرسنجی اعلام کردند که خودباوری آنها با بر پایی این نمایشگاه افزایش یافته است و این آماری امیدوارکننده برای ماست. هیأت داوران اولین جشنواره ملی هنری «همام» متشکل از حبیب‌ ا... صادقی، اردشیر میرمنگره و سید نظام‌ الدین امامیفر بود که امامیفر به نمایندگی از هیأت داوران بیانیه را قرائت کرد. وی همچنین برگزاری جشنواره «همام» را موجب ارتقای سطح کیفی هنری در سراسر کشور و ارتقای خودباوری هنرمندان توانیاب دانست و گفت: داوری آثار در دو مرحله به انجام رسید که در ابتدا ۱۶۱ اثر از بین بیش از ۸۰۰ اثر انتخاب شد و پس از آن ۱۶ اثر را برای دریافت تندیس و لوح تقدیر انتخاب کردیم. هیأت داوران اجرای چنین جشنواره ‌ای را برای خودباوری هنرمندان توانیاب ضروری میداند و آثاری را در این جشنواره دیدیم که شگفتزده شدیم. سپس عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سالار عقیلی، بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری، حسن رنگرز قهرمان کشتی، رضا سلطانی مدیر تیم ملی پرورش اندام، محمد مسلمی، مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان، مدیر کل مشارکتهای مردمی بهزیستی برای اهدای جوایز در پایین صحنه حضور پیدا کردند که برای اهدای جایزه هر یک از هنرمندان توانیاب، به احترام کرامت انسانی آنها و به دلیل محدودیتهای حرکتی این هنرمندان، نزد آنها میرفتند. در بخش پایانی کنسرت، سالار عقیلی قطعه‌ ای را با همراهی نوازنده توانیاب پیانو هومن لطفعلی نوازنده اجرا کرد.

 ...............ورزشی

* برگزاری هجدهمین مجمع کمیته پارالمپیک: در این مجمع، محمود خسرویوفا رئیس کمیته پارالمپیک، رضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و سایر اعضا حضور داشتند. در این نشست، گزارش عملکرد کمیته پارالمپیک، گزارش از روند اقدامات انجام شده برای پارالمپیک 2020 و گزارش حسابرسی سال 97 این کمیته بررسی شد. یکی از نکاتی که در مجمع پارالمپیک مطرح شد، انتقال اموال کمیته پارالمپیک در صورت انحلال به وزارت ورزش بود که پیش از این به سازمان دارایی داده میشد. همچنین مقرر شد کمیته انضباطی برای رسیدگی به تخلفات مربوط به فعالیتهای حوزه ورزش پارالمپیک در رقابتهای پارالمپیک و پارا آسیایی ایجاد شود. حمید علی صمیمی، سرپرست فدراسیون جانبازان و معلولین که چندی پیش از سمت خود کناره گیری کرده بود در ادامه با انتقاد از واگذاری رشته های ورزشی معلولین به فدراسیونهای افراد سالم اظهار داشت: بسیاری از رشته های ورزش معلولین را که واگذار کردیم از جمله تیر و کمان و تنیس روی میز، با افت مواجه شده اند. کدام یک از فدراسیونهای ورزشی در هیأتهای استانی رشته های خود را تحویل گرفته اند؟ به غیر از تکواندو، هیچ کدام از 8 رشته ورزشی این کار را نکرده اند. این انتقال در الزامات نیامده و به عنوان مزیت عنوان شده، یعنی اجبار و الزامی نیست. اگر اینطور باشد، کلک فدراسیون جانبازان و نابینایان کنده میشود. خسرویوفا در واکنش به صحبتهای صمیمی گفت: سالها است که مأموریت انتقال ایجاد شده است، 12 سال است نامهای برای ما نمی آید و برای فدراسیونهای ورزشی میرود. اگر فدراسیونها تأیید نکنند، نمیتوانیم در مسابقات شرکت کنیم. در دوره انتقال کمی افت طبیعی است. از صحبتهای صمیمی تعجب میکنم و با ادبیات وی مخالف هستم که میگوید افت کرده ایم. قرار بود فدراسیون جانبازان و معلولین این انتقال را درست انجام دهد که اگر نشده باشد، شما باید پاسخگو باشید.

............حوادث

* رمز گشایی از اجساد کشف شده در بانک ملی: همزمان با کشف سه جسد سوخته در زیر آوار ساختمان بانک ملی نسیمشهر تحقیقات پلیسی، قضایی برای رمز گشایی از این حادثه با انتقال اجساد به پزشکی قانونی آغاز شد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان ضمن تأیید پیدا شدن 3 جنازه از زیر آوارهای یکی از بانکهای نسیمشهر ‌اظهار داشت: پس از گذشت یک ماه از حوادث آبانماه، آواربرداری یکی از بانکها که در اغتشاشات اخیر آتش زده و ساختمانش فرو ریخته بود، آغاز شد‌ اما در هنگام آواربرداری ‌یک جنازه پیدا شد که با حضور دادستانی و عوامل نیروی انتظامی در ادامه آوار‌‌برداری، ‌دو جنازه دیگر نیز کشف شد. وی ادامه داد: با تشکیل پرونده، پیکر این افراد برای شناسایی و سیر مراحل قانونی به پزشکی قانونی انتقال یافته ‌تا هویت آنها مشخص شود.

این در حالی است که یکی از شاهدان عینی در محل گفته است زمانی که بانک به دست اغتشاشگران به آتش کشیده شد، بلافاصله سه نفر- دو مرد و یک زن- وارد بانک شدند اما دقایقی پس از ورود آنان، سقف بانک فروریخت و چون محیط پر از دود و گرد و خاک شد کسی از سرنوشت آنها با خبر نشد. مجتبی خانجانی فرماندار شهرستان بهارستان گفت: هویت سه جنازه پیدا شده در جریان آوار‌برداری از محل بانک ملی نسیمشهر، هنوز مشخص نیست. آنچه از هویت اولیه این سه جنازه مشهود است اینکه آنها متعلق به کارکنان بانک ملی نیستند. وی در خصوص نحوه پیدا شدن جنازهها اعلام کرد: ظهر روز یکشنبه در عملیات آوار‌برداری از ساختمان تخریب شده بانک ملی نسیمشهر، این سه جنازه پیدا شد. وی خاطر نشان کرد: نمیتوان هیچ گمانه زنی در خصوص هویت این جنازه ها داشت و باید مراجع ذیصلاح مانند پزشکی قانونی در این مورد اظهار نظر کنند. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران نیز درباره کشف سه جسد در بانک ملی نسیمشهر گفت: اجساد نیمه سوخته متعلق به سه مرد است که در یکی از شعب بانک ملی در نسیمشهر شهرستان بهارستان پیدا شده است. وی ادامه داد: در زمان اغتشاشات آبانماه این شعبه بانک ملی توسط اغتشاشاگران دچار حریق شده بود و حریق به اندازه ای وسیع بود که موجب تخریب کامل بانک شد. هویت این سه جسد مشخص نیست و ما حتی نمیدانیم که آنها جزو اغتشاشاگران بوده اند یا خیر؟

* پسر 15 ساله، قربانی کریخوانی: شامگاه یکم دی مأموران کلانتری 161 ابوذر در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از قتل پسر 15 ساله‌ ای خبر دادند. بررسیهای اولیه حکایت از آن داشت که چند دانشآموز با هم درگیر شده و یکی از آنها با ضربات چاقو به قتل رسیده است. یکی از دانشآموزان در تحقیقات گفت: مقتول و کیوان در اینستاگرام با هم کریخوانی داشتند. این کریخوانی از فضای مجازی به قرار در پارک بهاران کشید. ناگهان بین کیوان و مقتول درگیری در گرفت و کیوان با چاقو ضربه‌ ای به مقتول زد و متواری شد. بازپرس تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *