شناسه خبر: 19724 منتشر شده در مورخ: 1398/10/4 ساعت: 10:02 گروه: اجتماعی  
وزارت بهداشت، متولی همه امور سلامت و بهداشت افراد دارای معلولیت است
معاون توانبخشی سازمان بهزَیستی کشور با تاکید بر قانون معلولان:

وزارت بهداشت، متولی همه امور سلامت و بهداشت افراد دارای معلولیت است

نخستین جلسه کار گروه مشترک سازمان بهزیستی کشور و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور دکتر محمد نفریه معاون، و مدیران حوزه توانبخشی بهزیستی کشور و همچنین نمایندگان این مرکز ،در ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش ایران سپید در این جلسه به منظور تبادل اطلاعات و بررسی مفاد تفاهم نامه اخیر بهزیستی با وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری از بیماری های واگیردار در مراکز تجمعی تحت پوشش سازمان برگزار شد، معاون امور توانبخشی، به سابقه همکاری بهزیستی با وزارت بهداشت در پیشگیری از ایدز، هپاتیت، آنفلوآنزای پرندگان و... در مراکز اشاره کرد و افزود:سابقه این همکاری به بیش از ده سال می رسد، اما لزوم بازبینی، به روز رسانی و اصلاح برخی قوانین منجر به انعقاد تفاهم نامه ای جدید در خصوص "پیشگیری از بیماری های واگیر در مراکز تجمعی بهزیستی تحت پوشش سازمان" با مرکز مدیریت بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور شده است.

دکتر نفریه با اشاره به وجود انواع مراکز تجمعی شامل مراکز نگهداری سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولین جسمی و ذهنی، شیرخوارگاه ها، مهدهای کودک، مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ و... که تحت پوشش بهزیستی فعالیت می کنند، گفت:با توجه به اینکه قشر"های ریسک" و آسیب پذیر جامعه در این مراکز وجود دارد نیاز ما به فعالیت های پیشگیرانه وزارت بهداشت بیش از عامه مردم است. همچنین بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، امور سلامت و بهداشت تمامی معلولین  به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شده است.
وی افزود:جلسه امروز به منظور تبیین و تمرکز بر روی مواردی همچون:بهره مندی متقابل از سامانه های اطلاعاتی هر دو نهاد، بررسی امکان ویزیت دورهای مقیمان مراکز تجمعی توسط پزشکان مراکز بهداشت، بهره مندی از توان نیروهای متخصص مراکز بهداشت در بهبود و ارتقای وضعیت بهداشتی مراکز نگهداری شبانه روزی و روزانه، فراهم نمودن زمینه حضور کارشناسان  بهداشتی خانه های بهداشت در مهدهای کودک مناطق روستایی و همچنین اقدام در خصوص امکان بهره گیری کارشناسان و مربیان سازمان از دوره های آموزشی مراکز بهداشتی  برگزار شده است که امیدواریم به توافق ها و راهکارهای خوبی در این زمینه برسیم./ بهزیستی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *