شناسه خبر: 19713 منتشر شده در مورخ: 1398/10/3 ساعت: 10:02 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 3 دی 1398

روزنامه سه شنبه 3 دی 1398

پرداخت کمک هزینه معیشتی در صورت تأمین اعتبار - دولت از وضعیت معیشتی مردم آگاهی کامل دارد - جزئیات نحوه اقدام متقاضیان کمک معیشتی که یارانه نقدی نمیگیرند - مسئولان به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند - آفتاب جنوب روی دوشش بود و بوی شرجی در نفسش - رضا عطاران این هفته با «زیر نظر» به سینماها میآید - پایان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین - سودجویی قاچاقچیان از معلولان

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 3 دی 1398

27 ربیع الثانی 1441

24 دسامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6313

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

پرداخت کمک هزینه معیشتی در صورت تأمین اعتبار 2

دولت از وضعیت معیشتی مردم آگاهی کامل دارد 5

جزئیات نحوه اقدام متقاضیان کمک معیشتی که یارانه نقدی نمیگیرند 7

مسئولان به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند 9

آفتاب جنوب روی دوشش بود و بوی شرجی در نفسش 11

رضا عطاران این هفته با «زیر نظر» به سینماها میآید 14

پایان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین

سودجویی قاچاقچیان از معلولان

.............ویژه

* پرداخت کمک هزینه معیشتی در صورت تأمین اعتبار: با توجه به صحبتهای قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی مبنی بر پرداخت کمک هزینه معیشتی به 191 هزار خانوار دارای معلولیت در سه دهک پایین این سازمان، مقرر شده است هر سه ماه یک بار مبلغی معادل 360 هزار تا 480 هزار تومان بسته به بعد خانوار به حساب معلولان واریز شود. انعکاس این خبر در رسانه ها، سبب شد موجی از شکایتهای مختلف به دستمان برسد. به عنوان مثال فرد معلولی که سرپرست خانوار و دارای همسر و فرزند است و تمام درآمد خانواده اش یارانه و مستمریست که از سازمان بهزیستی دریافت میکند، اما مشمول این کمک هزینه معیشتی جدید نشده است. با توجه به موارد مشابهی که با روزنامه ایران سپید تماس گرفته اند و از عدم اختصاص این کمک هزینه معیشتی گله کردند، ما نیز پیگیر موضوع شدیم و مکاتباتی را با دفتر معاونت توانبخشی بهزیستی کل کشور انجام دادیم تا دریابیم مبنای گزینش سازمان برای انتخاب این 191 هزار خانوار چه بوده و چرا برخی با چنین شرایطی که ذکر شد، مشمول نشده اند؟ دیگر آنکه اگر فرد دارای معلولیت محق دریافت این کمک هزینه معیشتی باشد و  اشتباهاً از گردونه دریافت جا مانده است، چطور میتواند خواسته خود را به سازمان یا بهزیستی محل زندگیش منتقل کند؟ با توجه به اینکه اکثریت معلولان با ادارات بهزیستی تماس گرفتند و مددکارشان اظهار بی اطلاعی کرده است،  بعد از پیگیریهای بسیار و تماس مداوم با این سازمان جوابیه ای از طرف دفتر محمد نفریه، معاونت توانبخشی به روزنامه ارسال شد که در ذیل میخوانید: «در خصوص کمک هزینه معیشتی معلولان به استحضار میرساند: در مرحله اول تخصیص با توجه به میزان اعتبار تعیین شده به ترتیب اولویت، افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در سه دهک پایین درآمدی بانک جامع اطلاعات اقتصادی اجتماعی خانوار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «آزمون وسع» مشمول پوشش سه ماهه کمک هزینه معیشت گردیده اند و در مرحله بعد در صورت تأمین منابع، سایر افراد گروه هدف نیازمند نیز بهره مند خواهند گردید. شایان ذکر است موضوع به صورت بخشنامه به کلیه استانها اعلام گردیده است. واجدین شرایط جا مانده از دریافت کمک هزینه فوق پس از اعلام، بررسی خواهند شد.» این جوابیه گویای آن است که افرادی که جزو این 191 هزار خانوار قرار نگرفته اند، دلیل بر عدم نیازمندیشان نیست. افراد بیشتر از این 191 هزار خانوار وجود دارند که واجد شرایط دریافت هستند، اما با اعتبارات تخصیص یافته فقط توانسته اند همین تعداد را تحت پوشش کمک هزینه معیشتی قرار دهند. از پاسخ سؤال دوم این برمیآید که موضوع به صورت بخشنامه به استانها ارسال شده و اگر مددکار اظهار بی اطلاعی میکند، باید بخشنامه مربوطه را مطالعه نماید و افراد واجد شرایط اسامیشان را به او اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرند.

...............سیاسی

* دولت از وضعیت معیشتی مردم آگاهی کامل دارد. اسحاق جهانگیری در بدو ورود به بوشهر با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم کشور وضعیت معیشتی است، اظهار داشت: دولت از فشارهایی که بر مردم وارد میشود آگاهی کامل دارد که البته باید بپذیریم این فشارها از جانب آمریکا بر کشور وارد میشود؛ چون مهمترین منبع درآمدی کشور را که نفت است، تحریم کرده اند و تلاش میکنند تا مانع از فروش نفت شوند. وی ادامه داد: البته مدیریت کشور تلاش دارد با روشهایی بتواند نفت را به فروش برساند؛ اما در هر صورت وقتی که مهمترین منبع درآمدی کشور تحت فشار قرار میگیرد، طبیعیست که فشارهایی بر اقتصاد کشور وارد شود.

* دکتر محمود سریع القلم، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر میخواهیم مانع فساد و اختلاس در ایران شویم، باید سیستم بانکی کشورمان جهانی و نحوه فعالیتها شفاف شود.

* حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در رشته توییتی درباره سفر رئیس جمهوری به مالزی و ژاپن نوشت: ما خواستار کمترین تنش و بالاترین سطح همکاری با بیشترین کشورهای جهان، بخصوص کشورهایی هستیم که در زنجیره جانی ارزش حضور فعال دارند، تأمین کننده محصولات مورد نیاز در سطح جهان و دارای تولید جهانی هستند.

* منصور مرادی، نماینده مردم مریوان در مجلس گفت: آقای جهانگیری! با تسلیت و همدردی مشکلات کولبران حل نمیشود. آقای روحانی! تا کی میخواهید شرمنده مردم کردستان باشید؟ کولبران برای کسب روزی حلال و لقمه نانی، جانشان را از دست میدهند.

 * آرینمنش، فعال سیاسی اصولگرا گفت: فقدان یک تعریف مشخص از اصولگرایی، نبود احزاب بزرگ و تمامیتخواهی برخی جریانات تندرو باعث شده که دایره اصولگرایی هر روز در مقایسه با گذشته محدودتر شود و برخی طیفهای تندروی اصولگرا دایره اصولگرایی را به خودشان محدود کنند.

.......گزارش روز

* جزئیات نحوه اقدام متقاضیان کمک معیشتی که یارانه نقدی نمیگیرند: سخنگوی ستاد شناسایی حمایت معیشتی، جزئیات نحوه مراجعه متقاضیان کمک معیشتی را که در فهرست یارانه بگیران قرار ندارند، اعلام کرد. حسین میرزایی درباره زمان ثبت نام متقاضیان یارانه معیشتی که در فهرست «دریافت کنندگان یارانه نقدی» نیستند، اظهار داشت: افرادی که در فهرست یارانه بگیران نبودند و به تبع آن، حمایت معیشتی نیز دریافت نکرده اند، باید طی فرآیندی که اعلام میشود، وارد چرخه ثبت نام شوند. وی با بیان اینکه ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ نفر از افرادی که یارانه نقدی دریافت نمیکردند و مشمول یارانه معیشتی نیز نشده بودند، کد ملی خود را با شماره #۶۳۶۹* ثبت کرده اند، افزود: افرادی که یارانه نقدی دریافت نمیکنند، دو گروه از جامعه هستند؛ به این معنا که گروه نخست، افرادی هستند که در سال ۹۳ اطلاعات خانوار خود را برای دریافت یارانه نقدی در سامانه مربوطه ثبت کرده بودند که بر این اساس، اطلاعات این خانوارها در سامانه وجود دارد. مراتب از طریق پیامک، به این افراد اطلاعرسانی شده تا از دهم دی، به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. گروه دیگری از متقاضیان، یارانه نقدی و یارانه معیشتی دریافت نمیکنند؛ اما هیچگاه اطلاعات خود را ثبت نکرده اند؛ بنا بر این، این گروه از سرپرستان خانوار، اگر کد ملی خود را در سامانه *۶۳۶۹# ثبت کرده و به نوعی درخواست خود را اعلام کرده باشند، حتماً دارای شماره موبایل بوده که به این افراد با ارسال پیامک اعلام میکنیم که به یکی از دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند. در عین حال کد ملی گروهی از افرادی مانند زوجهای جوان را که یارانه نقدی و یارانه معیشتی نمیگیرند و با کد دستوری #۶۳۶۹* نیز کد ملی خود را هم ثبت نکرده باشند، استخراج میکنیم و نحوه ثبت نام را به آنها اعلام خواهیم کرد. همه این فرایند فقط برای دریافت یارانه معیشتی است و ارتباطی با یارانه نقدی ندارد.

.............بهداشت و سلامت

* مسئولان به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند: وزیر بهداشت با اشاره به نیاز کشور به افزایش تختهای بیمارستانی روانپزشکی، گفت: امروز همه مسئولان باید به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند و این کار تنها در وزارت بهداشت محقق نمیشود. دکتر سعید نمکی گفت: یکی از بخشهای مغفول در نظام سلامت، مربوط به بیماران روحی و روانی است. لذا افزودن تخت و احداث بخشهای دیگر در این حوزه بسیار مهم است. نمکی شیوع افسردگی و بیماریهای روحی و روانی در جامعه را یک زنگ خطر برای متخصصان عرصه سلامت و امور اجتماعی دانست و گفت: در عرصه شهرسازی، شادی آحاد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد. رسانه ها، روحانیت و وزارت ارشاد باید شادمانی و نشاط را به جامعه برگردانند و کسی نباید دلمردگی و نا امیدی را به جامعه القا کند؛ این القا خیانت به ملت است. بهداشت روان جامعه باید اصلاح شود. وی ریشه بسیاری از بیماریها را مربوط به مسائل روحی و روانی دانست و تأکید کرد: این خطای استراتژی علم طب بود که روانپزشک را از دیگر علوم طب جدا کرد؛ در حالی که نخستین مسئله در امر سلامت، مربوط به مسائل روحی میشود.

* باید جلوی تکرار ماجرای کیکهای حاوی قرص را گرفت: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با تأکید بر اینکه سلامت و امنیت غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: باید با اعمال نظارت دقیق از مراحل تولید تا توزیع مواد خوراکی، جلوی تکرار ماجرای کیکهای حاوی قرص را گرفت. اصغر سلیمی افزود: بر اساس آزمایشهایی که بر روی این کیکها انجام شد، خطر چندانی مشاهده نشد، اما مشخص شده عاملان این امر بعد روانی جامعه را هدف قرار دادند. افرادی که پشت این ماجرا هستند، قطعاً یکی از اهدافشان بعد اقتصادی است، اما انجام چنین کاری در چنین حدی جای سؤال دارد. نماینده مردم سمیرم تصریح کرد: در هر صورت باید این افراد زودتر شناسایی شوند و برخورد قضایی لازم با آنها صورت گیرد.

.............آهنگ و درنگ

* آفتاب جنوب روی دوشش بود و بوی شرجی در نفسش: از کوچ ابدی یکی از محبوبترین صداهای موسیقی پاپ ایران، حالا درست ۱۳ سال میگذرد. مردی که در آغاز زمستان ۴۹ متولد شده بود، در عین ناباوری، در پایان پاییز ۸۵ و زمانی که تنها ۱۰ سال از اولین حضورش در قاب تلویزیون میگذشت و همچنان عکسها و پوسترهایش بر دیوار اتاق جوانهای ایرانی جا خوش کرده بود، امید طرفداران و عاشقانش را نا امید کرد و چشمهایی را که در سوم آذر همان سال بسته بود، رو به دیار باقی گشود و موزیک پاپ ایران را غمگینِ از دست دادن یکی از فوق ستاره های خود کرد. ناصر عبد اللهی بیشک یکی از ماندگارترین چهره های موسیقی پاپ به شمار میرود. مردی که صدایش مانند نسیم دریای جنوب، گرم و دلنواز بود. وقتی میخواند، هوای شرجی جنوب را زمزمه میکرد. حتماً این جمله را بارها شنیده اید که پهلوان زنده را خوش است. اما گاه هنر یک هنرمند به قدری بزرگ و متعالی است که حتی مرگش هم نمیتواند او را از مخاطبانش جدا کند. با اینکه ۱۳ سال از درگذشت ناصر میگذرد، اما هنوز تب صدایش واگیر دارد و بسیاری هنوز صدای او را در موسیقی ایران صدایی کم نظیر میدانند. ناصر به نسلی از خوانندگان پاپ تعلق داشت که خود مؤلف بودند. دستی پر قدرت در نغمه پردازی داشت و بیشتر ملودیهایش به سرعت به مگاهیتهای آن سالها تبدیل میشد. در انتخاب کلام هم دقتی وسواس گونه داشت. او را شاید بتوان آخرین خواننده غزلخوان در عرصه موسیقی پاپ ایرانی به شمار آورد. بر خلاف بسیاری از خوانندگان پاپ که قالب ترانه را برای خواندن برمیگزینند، او به سراغ غزل میرفت و الحق هم خوب از پس خواندن غزلها بر میآمد. اصلاً ورودش به بازار موسیقی با غزل اتفاق افتاد. آن قدر به مهارتش در اجرای غزل اطمینان داشت که ریسکِ انتشار آلبومی را پذیرفت که کلام تمام آهنگهایش را از میان غزلهای محمدعلی بهمنی، غزلسرای نامآشنا و دوست روزگار بندر نشینیش برگزیده بود. «عشق است»، نام نخستین آلبوم رسمی ناصر عبد اللهی بود که در سال ۱۳۷۸ و از سوی انتشارات مشهور آن روزهای موسیقی پاپ، «دارینوش»، به بازار آمد. آلبومی که ناصر در آن علاوه بر نغمه هایی که خود سازنده اش بود، ملودیهایی از فریدون شهبازیان، محمدرضا چراغعلی و شادمهر عقیلی را هم اجرا کرده بود.

پس از «عشق است»، ناصر با آلبومهایی همچون «دوستت دارم»، «بوی شرجی»، «هوای حوا» و «ماندگار»، چند بار دیگر هم بازار داغ آن روزهای موزیک پاپ را به تسخیر خود درآورده بود. آلبومهایی که حاصل همکاری ناصر با تنظیم کننده هایی مثل بهنام ابطحی و مهرداد نصرتی بودند. «رخصت»، نام آخرین مجموعه ای بود که در سال ۹۰ و علیرغم رضایت خانواده ناصر عبد اللهی، از این خواننده در بازار موسیقی منتشر شده است. عبد اللهی در ۲۹ آذر ۸۵ به سفر ابدی رفت و پیکرش پس از تشییع از مقابل تالار وحدت در روز ۳ دی، در بندرعباس به خاک سپرده شد.

.............فرهنگ و هنر

* رضا عطاران این هفته با «زیر نظر» به سینماها میآید: غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: فیلم سینمایی «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی و «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی از چهارم دی اکران میشوند. وی عنوان کرد: همچنین قرارداد فیلم «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما در گروه آستارا بعد از «زیر نظر» و قرارداد «قطار آن شب» ساخته حمیدرضا قطبی بعد از «امیر» در گروه آستارا و قرارداد «پالتو شتری» ساخته مهدی علی میرزایی در گروه باغ کتاب بعد از «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری ثبت شد.

* پخش قطعی سری جدید «دورهمی» از ۱۱دی: فصل جدید «دورهمی» با یک ویژه برنامه یلدایی ۳۰ آذر آغاز شد و حالا قرار است این مجموعه از ۱۱ دی به شکل روتین روی آنتن شبکه نسیم برود. «دورهمی» در سال جاری در یک تک قسمت در نوروز پخش شد و بعد از آن با حاشیه های مختلفی مواجه شد که باعث شد تولید این برنامه چندین ماه متوقف شود. مهران مدیری در ویژه برنامه یلدایی خود میزبان سروش صحت، پژمان بازغی و محمدرضا علیمردانی بود. نکته جالب این ویژه برنامه، حفظ رویکرد انتقادی مهران مدیری نسبت به دولتمردان و کنایه جنجالی او به اظهارات رئیس جمهوری درباره بی اطلاعی از زمانبندی افزایش قیمت بنزین بود که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی هم پیدا کرد. مجموعه «دورهمی» از ۱۱ دی سه روز در هفته به صورت ثابت در کنداکتور شبکه نسیم جا میگیرد.

* پخش سریال طنز «از این رو به اون رو» در رادیو نمایش: از اول دی، پخش سریال جدید طنز «از این رو به اون رو» در رادیو نمایش آغاز شد. «از اینرو به اونرو» به کارگردانی مهدی طهماسبی در ۱۴ قسمت، هر شب ساعت ۲۰ از رادیو نمایش پخش میشود و تکرار آن فردا ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو نمایش است.

...............ورزشی

* پایان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین: ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون جانبازان که از 18 آذر آغاز شده بود، یکشنبه اول دی به پایان رسید. نقی مهدوی، محمدرضا موچانی، محمدحسن قادری، جعفر عسگری، روزبه زورقی، مرتضی شعاعی، کرم الله علیمرادی، امیر ماندگارفر، علی اکبر حسنپور، مجید قدمی، بهمن نیکخو و شروین اسبقیان 12 نفری هستند که برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند. یک نفر دیگر هم در انتخابات ثبت نام کرده، اما مدارکش کامل نبود و مقرر شده که مدارکش را تکمیل کند و پس از اخذ مجوزهای لازم از ارگانهای مربوطه، نامش اعلام شود. فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین هم اکنون با سرپرستی حمید علی صمیمی اداره میشود.

* دو شرط مهم استراماچونی برای عقد قرارداد با استقلال: با وجود پرداخت حقوق سرمربی استقلال، هنوز خبری از امضای قرارداد جدید استراماچونی نشده است و این مربی برای بازگشت به ایران و امضای جدید قرارداد دو شرط مهم پیش پای مدیران باشگاه گذاشته است. شرط اول استراماچونی این است که باشگاه حتماً باید پرداختیهای بازیکنان را تا قبل از شروع تمرینات به حد استاندارد برساند. سرمربی ایتالیایی معتقد است بازیکنان این تیم نباید در طول بازیهای فشرده نیمفصل دوم به مشکلات مالی فکر کنند و به همین دلیل شرط گذاشته پرداختی آنها تا شروع تمرینات باید به حد استانداردهای فیفا برسد. شرط دوم استراماچونی برای تمدید قرارداد این است که باشگاه باید برای نیمفصل دوم حتماً یک زمین تمرینی داشته باشد. استراماچونی میخواهد این مشکل را برای همیشه برطرف کند. استقلال در نیمفصل اول به دلیل نداشتن یک زمین تمرینی مشخص شرایط عجیبی را تجربه کرده بود. در این بین، مدیران استقلال در تلاش هستند هر طور که شده استراماچونی تا شروع تمرینات به ایران برگردد و حالا باید شرایط سرمربی ایتالیایی آبیها محقق شود.

..........حوادث

* سودجویی قاچاقچیان از معلولان: فرمانده انتظامی مشهد در تشریح ماجرای دستگیری قاچاقچیان کالا گفت: چند روز قبل نیروهای گشت نامحسوس کلانتری کوی پلیس مشهد، هنگام گشتزنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه اتوبوس مسافربری برخورد کردند که به طرز مشکوکی در یکی از خیابانهای خلوت اطراف پایانه مسافربری مشهد پارک شده بود. مأموران در ادامه  متوجه شدند کالاهای قاچاق به صورت ماهرانه ای در این اتوبوس جاساز شده است. وقتی همه نقاط مشکوک این اتوبوس مورد کنکاش قرار گرفت، 250 دستگاه چرخ خیاطی ژانومه، 418 قطعه لوازم یدکی خودروهای سنگین خارجی، پنج هزار و 800 قلم انواع لوازم آرایشی، 400 هزار فندک گازی و... کشف شد. در عین حال بررسیهای فنی مأموران نشان داد که قاچاقچیان با دریافت مبالغ اندک از افراد دارای  معلولیت و در پوشش کاروان زیارتی معلولان، پرده نوشته ای را جلوی اتوبوس نصب کرده بودند تا در مسیر جاده ها و ایست و بازرسیها، نیروهای انتظامی به احترام سفر زیارتی معلولان از بازرسی اتوبوس چشمپوشی کنند و آنان بتوانند به راحتی کالاهای قاچاق را به مشتریان خود در مشهد تحویل بدهند. این مقام انتظامی تصریح کرد: با پیگیری این پرونده، زنی که به عنوان مسئول کاروان شناخته میشد نیز با اعترافات راننده اتوبوس بازداشت شد که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

* سرایدار مدرسه، عامل نابینا شدنش را بخشید: سرایدار یک مدرسه که در درگیری با پسر جوانی بینایی یکی از چشمهایش را از دست داده بود، از قصاص ضاربش گذشت و او را عفو کرد. این پرونده روز یکشنبه مورد رسیدگی قرار گرفت و در ابتدای جلسه سرایدار در جایگاه قرار گرفت و گفت: چند سالی است که به همراه بچه ها و همسرم در مدرسه ای بعنوان سرایدار زندگی میکنیم. روز حادثه جوانی به یکباره وارد حیاط مدرسه شد و بدون هیچ حرفی با زنجیر به صورتم کوبید که در پی آن یکی از چشمهایم کاملاً نابینا شد و چشم دیگرم هم فقط تا فاصله 20 سانتیمتری را میبیند. در طول رسیدگی به این پرونده، خانواده ام از من خواسته اند که ضارب را قصاص کنم؛ اما من آدمی نیستم که بتوانم قصاص شدن کسی را تحمل کنم. به همین خاطر از قصاص و حق خودم گذشت میکنم و او را میبخشم. پس از اظهارات شاکی، متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: در آن روزها که این حادثه رخ داد، همسرم از من جدا شده بود و من و بچه هایم با مادرم زندگی میکردیم. بعد از مدتی دخترم به من گفت که سرایدار مدرسه مان برای دوستم مزاحمت ایجاد کرده و برای او پیامکهای نامربوط فرستاده است. من آن زمان شیشه مصرف کرده بودم و بدون هیچ تحقیقی به مدرسه رفتم و پس از دیدن سرایدار مدرسه با زنجیر به صورتش کوبیدم. اما یک روز بعد متوجه شدم مرد سرایدار نه مزاحمتی برای دوست دخترم ایجاد کرده و نه پیامکی به او داده است. من از کاری که انجام داده ام پشیمانم و از شاکی درخواست عفو دارم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *