شناسه خبر: 19663 منتشر شده در مورخ: 1398/9/30 ساعت: 10:08 گروه: ورزشی  
استقبال کمرنگ برای ریاست جانبازان/ فقط ۴ نفر کاندیدا شده‎اند

استقبال کمرنگ برای ریاست جانبازان/ فقط ۴ نفر کاندیدا شده‎اند

مهلت تعیین شده برای نام‌نویسی متقاضیان ریاست در فدراسیون جانبازان و معلولان در حالی رو به اتمام است که تنها ۴ نفر برای تکمیل فرم و ثبت‌نام قطعی اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایران سپید فدراسیون جانبازان و معلولان این روزها در حال طی کردن مراحل لازم برای انتخابات دوباره طی دو سال گذشته است.

برگزاری این انتخابات و اقدامات لازم برای آن از آنجایی در دستور کار وزارت ورزش و فدراسیون جانبازان و معلولان قرار گرفت که حمید علی صمیمی بعد از تنها ۲۱ ماه مدیریت در این فدراسیون اعلام کناره گیری کرد تا همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران را از سر بگیرد. البته با حکم وزیر ورزش وی به عنوان در ورزش جانبازان و معلولان ماندگار شد تا انتخابات جدید را برگزار کند.

در همین راستا نام نویسی از کاندیداهای متقاضی ریاست در فدراسیون جانبازان و معلولان از ۱۸ آذرماه آغاز شد تا به مدت ۱۰ روز کاری ادامه داشته باشد. این مهلت فردا یکشنبه (اول دی ماه) به پایان می رسد در حالی که تاکنون تنها چهار نفر برای ثبت نام رسمی اقدام کرده اند.

استقبال کمرنگ از ریاست ورزش جانبازان

نقی مهدوی رئیس هیات جانبازان و معلولان استان مازندران اولین کاندیدای ریاست در فدراسیون جانبازان و معلولان بود. محمدرضا موچانی کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران که مدرک مربیگری و داوری درجه یک پاراوزنه برداری را هم دارد به عنوان دومین کاندیدا هفته گذشته اقدام به ثبت نام کرد.

جعفر عسگری رئیس انجمن فوتبال قطع عضو و محمدحسن قادی مدیر توانبخشی آسایشگاه های جانبازان امام خمینی (ره) دیگر افرادی هستند که برای تصدی این پست ثبت نام کرده اند.

جدایی رشته ها و کاهش تقاضا

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جانبازان و معلولان در حالی به خاطر استعفای رئیس خود در آستانه انتخابات اجباری و خارج از موعد قرار گرفته که به واسطه حضور متوالی محمود خسروی وفا طی سه دهه متوالی ریاست با ثباتی داشت.

این فدراسیون که یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد از همان ابتدا با ریاست محمود خسروی وفا مدیریت شد تا دو سال پیش که وی به خاطر پایان دوره ریاستش و همچنین حضور همزمان در کمیته ملی پارالمپیک، صندلی مدیریت این فدراسیون را ترک کرد اما رئیس جدید نتوانست دوام زیادی روی آن داشته باشد.

این در حالی است که طی دو سال گذشته ۸ رشته تکواندو، تنیس، بدمینتون، تنیس روی میز، تیروکمان، سوارکاری، دوچرخه سواری و قایقرانی از مجموعه فدراسیون جانبازان جدا شده و مدیریت آنها به فدراسیون های المپیکی‌شان سپرده شد. ضمن اینکه تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی هم چهار رشته دیگر از جمله وزنه برداری، جودو و دوومیدانی به چنین سرنوشتی دچار خواهند شد.

با این حساب مجموعه ورزش جانبازان و معلولان در فدراسیون مربوطه و تاثیرگذاری مدیریت در آن محدودتر از امروز خواهد شد چراکه تصمیم گیری و برنامه ریزی برای رشته های جدا شده در فدراسیون مربوطه آنها انجام می شود. در سطح پارالمپیک و پاراآسیایی هم که کمیته ملی پارالمپیک تصمیم گیرنده و مجری است.

با این حساب فدراسیون جانبازان و معلولان تشکیلاتی صوری در ورزش پارالمپیکی ها به حساب می آید که با وجود تاثیرگذاری کم با مشکلات خاص خود به خصوص در زمینه مالی هم مواجه است. قاعدتاً این مسئله در گرایش ضعیف و کمرنگ افراد برای ورود به انتخابات این فدراسیون بی تاثیر نبوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *