شناسه خبر: 19599 منتشر شده در مورخ: 1398/9/24 ساعت: 10:34 گروه: ورزشی  
راه‌اندازی وزنه‌برداری زنان معلول

راه‌اندازی وزنه‌برداری زنان معلول

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان از راه‌اندازی وزنه‌برداری زنان معلول خبر داد و گفت: نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور در وزنه‌برداری زنان معلول برای شناسایی استعدادها و تشکیل تیم ملی اواخر دی برگزار می‌شود

به گزارش ایران سپید محمد حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برای شروع فعالیت بانوان معلول در رشته وزنه‌برداری، نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان وزنه بردار ۲۶ دی در محل فدراسیون برگزار می‌شود و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت. بعد از برگزاری این رقابتها استعدادهای برتر شناسایی و به تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای حضور بانوان وزنه‌بردار در مسابقات بین‌المللی پیش‌بینی شده است یا خیر؟ گفت: برای حضور بانوان وزنه‌بردار در مسابقات بین‌المللی ابتدا منتظر تاییدیه لباس آنها از سوی وزارت ورزش و جوانان و سپس کمیته بین‌المللی پارالمپیک هستیم. در صورتی که IPC لباس بانوان وزنه‌بردار معلول را تایید کند از سال آینده برنامه‌ریزی خود را معطوف به حضور آنها در مسابقات بین‌المللی خواهیم کرد.

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان همچنین در خصوص وضعیت بابک محمدی (رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان) اظهار کرد: بعد از تغییراتی که در کادر فنی وزنه برداری معلولان ایجاد شد محمدی از سمت ریاست انجمن استعفا داد که سرپرست فدراسیون جانبازان و معلولان مخالف این استعفا بود که در نهایت پذیرفته شد. البته هنوز جایگزین او مشخص نشده است.

حسین‌پور در پایان درباره وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری و این که آیا تغییرات ایجاد شده تاثیری در عملکرد وزنه‌برداران اعزامی به پارالمپیک توکیو خواهد داشت یا خیر؟ خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که فضای آرام و بدون دغدغه‌ای را برای وزنه‌برداران فراهم کنیم تا مشکلی برای آماده‌سازی خود جهت شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۰ نداشته باشند. البته هنوز وضعیت وزنه‌بردارانی که سهمیه ورودی را کسب کردند مشخص نیست و بعد از مسابقات بین المللی امارات که اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، ترکیب نفرات اعزامی براساس رکوردی که به ثبت می‌رسانند، نهایی خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *