شناسه خبر: 19595 منتشر شده در مورخ: 1398/9/24 ساعت: 09:57 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 24 آذر 1398

روزنامه یکشنبه 24 آذر 1398

پرداخت فقط ۱۷۸ میلیارد تومان از اعتبار قانون معلولان - به ازای هر کرسی 55 نفر ثبت نام کرده اند - آغاز ثبت نام مسکن ملی در ۶ استان جدید از روز گذشته - کیکهای بسته بندی را از مراکز معتبر خریداری کنید - دُریافت - آخرین سهمیه پارالمپیک فوتبال نابینایان به مراکش رسید - مادربزرگ با دختر و نوه اش به سرقت میرفت - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 24 آذر 1398

18 ربیع الثانی 1441

15 دسامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6305

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

پرداخت فقط ۱۷۸ میلیارد تومان از اعتبار قانون معلولان 2

به ازای هر کرسی 55 نفر ثبت نام کرده اند 4

آغاز ثبت نام مسکن ملی در ۶ استان جدید از روز گذشته 5

کیکهای بسته بندی را از مراکز معتبر خریداری کنید 8

دُریافت

آخرین سهمیه پارالمپیک فوتبال نابینایان به مراکش رسید 15

مادربزرگ با دختر و نوه اش به سرقت میرفت 17

اطلاعرسانی

............ویژه

* پرداخت فقط ۱۷۸ میلیارد تومان از اعتبار قانون حمایت از حقوق معلولان: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از پرداخت ۱۷۸ میلیارد تومان از اعتبار اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان خبر داد و گفت: این مبلغ طی دو مرحله در هفته های گذشته پرداخت شده است. محمد نفریه گفت: برای اجرای مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان در سال جاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که از این مبلغ نیز به تازگی بخش اندکی تخصیص داده شده است. وی گفت: ۱۷۸ میلیارد تومان طی دو مرحله، هر کدام ۸۹ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی پرداخت شد و با توجه به اینکه منتظر این پرداخت بودیم، هماهنگیهای لازم برای واریز به حسابهای مددجویان انجام شده بود و بخشی از این اعتبار به عنوان حق معیشت به ۱۹۲ هزار خانوار ۳ دهک نیازمند جامعه مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد. وی تأکید کرد: مبلغ حق معیشت با توجه به ابعاد خانوار، از ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است. نفریه در مورد پرداخت افزایش یارانه مراکز توانبخشی نیز گفت: بخشی از این اعتبار برای حق پرستاری و افزایش یارانه مراکز، پرداخت شده است.

* معاون مشارکتهای امور مجلس سازمان بهزیستی گفت: 26 هزار و 490 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در دوران عقد قرار دارند و به علت فراهم نبودن شرایط و ملزومات تشکیل زندگی، نتوانسته اند زیر یک سقف بروند. یزدان مهر گفت: در حال حاضر و در بودجه سال 98 برای کمـک به جهیزیه و ازدواج مددجویان بهزیستی حدود 50 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص صد درصدی و با پرداخت سرانه حد اقلی، 10 میلیون ریال به هر یک از مددجویان، متقاضیان حائز شرایط فعلی (و در صورتی که فرد جدیدی ازدواج نکند) پس از گذشت حدود 6 سال میتوانند این مبلغ را دریافت نمایند که با یک میلیون تومان خریداری یک کالای اساسی مورد نیاز جهیزیه هم امکان پذیر نیست.

..............سیاسی  

* به ازای هر کرسی 55 نفر ثبت نام کرده اند. موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به ازای هر کرسی مجلس ۵۵ نفر نامنویسی کردند که استانهای البرز و تهران بیشترین نسبت و استانهای هرمزگان و کهگیلویه وبویراحمد کمترین نسبت را دارند. * محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با کنایه به مجلس دهم با هشتگ مجلس و خانه ملت در توئیترش نوشت: صدای مردم باید از درون مجلس شنیده شود، نه اینکه به دلیل عمل نکردن مجلس به وظایف قانونی خود، این تصور ایجاد شود که مجلس خانه ملت نیست! * ذاکریان، کارشناس مسائل بین المللی با تأکید بر اینکه تا وقتی تحریم وجود دارد، ایران پای هیچ میز مذاکره مجددی نخواهد رفت، گفت: آمریکاییها برداشت نادرستی از تحریم و مذاکره دارند. * روزنامه آمریکایی «وال استریت ژوزرال» در گزارشی نوشت که عربستان سعودی به دنبال کاهش تنش با ایران است.

 

...........گزارش روز

* آغاز ثبت نام مسکن ملی در ۶ استان جدید از روز گذشته: بر اساس اطلاعیه جدید وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای ۶ استان اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان از صبح دیروز آغاز شد. ثبت نام متقاضیان بر اساس ظرفیتهای مشخص شده از ساعت ۱۰ صبح (شنبه ۲۳ آذر) آغاز و تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه (۲۵ آذر) در سامانه https://tem.mrud.ir/ پایان میپذیرد. برای متقاضیان شهرهای شهرستانهای اصفهان، لنجان، نجفآباد، فلاورجان و خمینیشهر علاوهبر شهر خودشان (در صورت وجود ظرفیت)، امکان ثبت نام در شهر جدید فولادشهر نیز وجود دارد. برای متقاضیان شهرهای شهرستانهای اصفهان علاوه بر شهر خودشان (در صورت وجود ظرفیت)، امکان ثبت نام در شهر جدید بهارستان نیز وجود دارد. همچنین برای متقاضیان تمامی شهرهای استان اصفهان علاوه بر شهر خودشان (درصورت وجود ظرفیت)، امکان ثبت نام در شهر جدید مجلسی نیز وجود دارد. برای متقاضیان شهر فومن فقط امکان ثبت نام در شهر شفت وجود دارد و برای متقاضیان شهرهای رودبار و مجیل فقط امکان ثبت نام در شهر لوشان وجود دارد. در سه روز گذشته ثبت نام متقاضیان در استانهای سمنان، ایلام، جنوب سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی انجام شد و ثبت نام از مردم استانهای تهران، البرز، قزوین، جنوب کرمان و کرمان نیز ۳۰ آذر آغاز میشود و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت. در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافتهای فرسوده احداث شود. متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد. شرط دیگر متأهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حد اقل ۳۵ سال سن میتوانند در این طرح نامنویسی کنند. داشتن حد اقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است. سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حد اقل پنج سال خواهد بود. نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده گذاری حد اقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

* گلواژه: درباره طول مدت عمرمان کاری از ما ساخته نیست، اما میتوانیم درباره نحوه گذراندن آن تصمیم بگیریم. جان ماکسول

..........بهداشت و سلامت

* کیکهای بسته بندی را از مراکز معتبر خریداری کنید: در روزهای گذشته فیلمهایی مبنی بر وجود قرص در برخی کیکهای بسته بندی در فضای مجازی منتشر شد. در این رابطه کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه این قرصها پس از تولید و در مرحله عرضه داخل کیکها گذاشته شده، موارد مطرح شده جاسازی قرص در کیکها را مربوط به بیش از ۱۰ شرکت تولید کیک عنوان کرد و گفت که اینکه یک جسم خارجی در خط تولید و طی دو هفته و به صورت همزمان جاسازی شود، آن هم در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، مشکوک است. بعلاوه کیکها در استانهای دیگر تولید و وارد این استانها میشوند. رئیس هیئت مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران نیز با تأکید بر اینکه جاسازی قرص از نظر فنی نمیتواند در خط تولید اتفاق افتاده باشد، از پلمب شدن چند انبار نگهدارنده کیکهای آلوده به قرص خبر داد و گفت که اگر از این انبارها کیکی توزیع شده باشد، از بازار جمعآوری شده است. کیانوش جهانپور ادامه داد: این قرص و کپسولها بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه و سازمان یافته به بسته بندی تعدادی از محصولات اضافه شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکتهای پخش مجاز مشاهده نشده است. سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در این زمینه اظهار داشت: تنها مرجع اظهار نظر در مورد محتوای این قرص و کپسولها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم؛ داروهای بررسی شده اغلب داروهای خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، سیتریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر میرسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی به طور عام مورد هدف بوده است. وی افزود: تا کنون گزارشی از شناسایی و بازداشت عاملین این اقدام در دسترس نیست؛ لکن موضوع فراتر از مأموریت حوزه سلامت بوده و دستگاههای مسئول به موضوع ورود کرده اند. فروشگاههای مواد غذایی مکلف به تأمین فرآورده ها از شرکتهای پخش معتبر هستند و در صورت خرید از توزیع کننده های غیر مجاز، در قبال پیامدهای آن مسئول هستند. محصولات عرضه شده توسط شرکتهای پخش مجاز قابل پیگیری است؛ ولی متأسفانه برخی فروشگاهها و محلهای عرضه، محصولات غذایی را از توزیع کننده های غیرمجاز به قیمتهایی پایینتر تهیه میکنند و این مسیر دقیقاً مدخل کالاها و فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی است. در پایان، سخنگوی سازمان غذا و دارو از اولیای مدارس و دانشآموزان و مصرف کنندگان خواست محصولات غذایی را صرفاً از فروشگاههای معتبر تهیه کرده و هنگام خرید به سالم بودن بسته بندی دقت نموده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را در سراسر کشور به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

* گلواژه: وقتی انسان اعتبار خود را هزینه میکند، نمیتواند رهبر بماند. جان ماکسول

 

.............دُریافت

* ۱۸ آذر مصادف است با تولد ملک الشعرا بهار؛ شاعر و فعال سیاسی معاصر که قصاید و تصانیف اجتماعی-سیاسیش بعد از گذشت چند دهه، همچنان زنده و جاری بر لبهاست. تصنیف «مرغ سحر» نمونه ای عینی و تاریخی از سروده های اوست که هنوز جایگاه خود بعنوان یک تصنیف ملی-میهنی را حفظ کرده و برای هر نسل تازگی دارد. "بهار" قصیده سرا و از پیروان شعر قدیم است. امتیاز "بهار" در آن است که با وجود پایبندی به مکتب شعر قدیم توانسته است شعر خود را با خواسته های ملت هماهنگ سازد. "بهار" در دوره دوم فعالیت ادبی، قدم به قدم با زمان پیش میآید و به طرز و اسلوب جدید رغبت میکند و به تجدد میگراید و با شاعران جوان و متجدد همکاری میکند. او هر گونه تجدد در ادبیات را میپذیرد، ولی سعی میکند اصول و سنتهای قدیمی را حفظ کند. بهار از یک سو شیفته نمونه ها و یادگارهای شعر قدیم است و از سوی دیگر از تحول زمان بیخبر نیست. به سبک و زبان و آهنگ گویندگان قدیم سخن میگوید و با این همه میل دارد روشهای جدید را با اصول شعر کهن سارش دهد. بهار با همه میل و ادعا به تجدد دوستی، میکوشد که افکار و احساسات خود و مسائل نوین را در همان اشکال و قالبهای کهن بریزد. مستزادهای او از نظر روان بودن و هماهنگی در مضامین و مصراعهای بلند و کوتاه بسیار جالب است. در مثنویها و قطعات، غالباً نکات و معانی اخلاقی به کار برده است و لحن بیان نظامی و سنایی و جامی را به یاد میآورد. او در همان حال که به حافظ و سعدی و عراقی نظر دارد، لغات و اصطلاحات خاص اهل سیاست و روزنامه نویسان هم عصر خود را نیز به کار میبرد. - سعدیا! چون تو کجا نادره گفتاری هست؟ یا چو شیرین سخنت نخل شکرباری هست؟ یا چو بستان و گلستان تو گلزاری هست؟ هیچم ار نیست، تمنای تو ام باری هست، «مشنو ای دوست! که غیر از تو مرا یاری هست، یا شب و روز بجز فکر تو ام کاری هست.» لطف گفتار تو شد دام ره مرغ هوس، به هوس بال زد و گشت گرفتار قفس، پایبند تو ندارد سر دمسازی کس، موسی اینجا بنهد رخت به امید قبس، «به کمند سر زلفت نه من افتادم و بس، که به هر حلقه زلف تو گرفتاری هست.» بیگلستان تو در دست بجز خاری نیست، به ز گفتار تو بیشائبه گفتاری نیست، فارغ از جلوه حسنت در و دیواری نیست، ای که در دار ادب غیر تو دیاری نیست! «گر بگویم که مرا با تو سر و کاری نیست، در و دیوار گواهی بدهد کاری هست.» دل ز باغ سخنت ورد کرامت بوید، پیرو مسلک تو راه سلامت پوید، دولت نام توحاشا که تمامت جوید، کآب گفتار تو دامان قیامت شوید، «هر که عیبم کند از عشق و ملامت گوید، تا ندیده است تو را، بر منش انکاری هست.» روز نبود که به وصف تو سخن سر نکنم، شب نباشد که ثنای تو مکرر نکنم، منکر فضل تو را نهی ز منکر نکنم، نزد اعمی صفت مهر منور نکنم، «صبر بر جور رقیبت چه کنم گر نکنم؟ همه دانند که در صحبت گل خاری هست.» هر که را عشق نباشد، نتوان زنده شمرد، وآن که جانش ز محبت اثری یافت، نمرد، تربت پارس، چو جان جسم تو در سینه فشرد، لیک در خاک وطن آتش عشقت نفسرد، «باد، خاکی ز مقام تو بیاورد و ببرد، آب هر طیب که در طبله عطاری هست.» سعدیا! نیست به کاشانه دل غیر تو کس، تا نفس هست، به یاد تو برآریم نفس، ما بجز حشمت و جاه تو نداریم هوس، ای دم گرم تو آتش زده در ناکس و کس! «نه من خام طمع عشق تو میورزم و بس، که چو من سوخته در خیل تو بسیاری هست.» کام جان پر شکر از شعر چو قند تو بود، بیت معمور ادب طبع بلند تو بود، زنده جان بشر از حکمت و پند تو بود، سعدیا! گردن جانها به کمند تو بود، «من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود؟، سر و جان را نتوان گفت که مقداری هست.» راستی دفتر سعدی به گلستان ماند، طیباتش به گل و لاله و ریحان ماند، اوست پیغمبر و آن نامه به فرقان ماند، وآن که او را کند انکار، به شیطان ماند، «عشق سعدی نه حدیثی است که پنهان ماند، داستانی است که بر هر سر بازاری هست.»

...............ورزشی

* آخرین سهمیه پارالمپیک فوتبال نابینایان به مراکش رسید: در پایان مسابقات فوتبال 5 نفره نابینایان قهرمانی قاره آفریقا که به میزبانی نیجریه برگزار شد، مراکش با برتری 5 بر یک مقابل مالی در دیدار فینال، علاوه بر رسیدن به عنوان قهرمانی، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو شد. مراکش در این مسابقات 16 بازی را برگزار کرد و بدون اینکه متحمل شکستی شود، علاوه بر عنوان قهرمانی، جواز حضور در پارالمپیک توکیو را از آن خود کرد. این تیم دومین حضورش در پارالمپیک را تجربه خواهد کرد؛ جایی که آنها در دوره گذشته حذف و موفق به صعود از مرحله مقدماتی نشده بودند. پیش از این، تیمهای ژاپن (میزبان)، برزیل، آرژانتین، چین، ایران، اسپانیا و فرانسه موفق به کسب جواز حضور در مسابقات فوتبال 5 نفره پارالمپیک 2020 شده بودند.

* عجیبترین هوادار فوتبال ایران: تماشاگر ویژه ورزشگاه وطنی، نه از روی سکوها و نه در پشت بام معروف قائمشهر، بلکه از روی تخت یک آمبولانس، دیدار تیم محبوبش نساجی مقابل شهر خودرو را نظاره کرد. او نه مثل چندین هزار تماشاگر روی سکو نشسته بود و نه حتی از پشت بام خانه های معروف بازی را تماشا میکرد. محمدرضا فهیمی، جوان 30 ساله قائمشهری که در بخش ICU بیمارستان امام خمینی ساری بستری است، موفق شد با شرایطی ویژه نظاره گر بازی نساجی باشد. نساجها محمدرضا را خوب میشناسند. اما ماجرای بستری شدن و قرار گرفتن محمدرضا فهیمی در این وضعیت خاص هم به فوتبال گره خورده است. او حدود 20 سال پیش در روز تلخ فوتبال ایران بازی پرسپولیس و شموشک را از نزدیک دید و از حادثه ریزش ورزشگاه شهید متقی جان به در برد؛ اما در راه برگشت، دچار سانحه شد و به شرایطی دچار شد که حالا نزدیک به دو دهه است تحت مراقبتهای ویژه در بیمارستان قرار دارد. این هوادار، سال گذشته هم برای تماشای بازی این تیم برابر پرسپولیس به ورزشگاه وطنی آمده بود.

...............حوادث

* مادربزرگ با دختر و نوه اش به سرقت میرفت: 3 زن جیببر که از مسافران اتوبوس BRT حدود 2 میلیارد تومان سرقت کرده بودند، توسط مأموران پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند. از چندی قبل مسافران خطوط اتوبوسرانی BRT از افزایش سرقتهای داخل اتوبوسی شکایت کرده و پرونده در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که با شروع تحقیقات مشخص شد  سارقان سه زن هستند و در خط مولوی-خاوران فعالیت میکنند. بنا بر این هر 3 متهم به نامهای نسا 60 ساله، مریم 45 ساله و مهری 30 ساله دستگیر شدند. در بررسی سوابق آنها مشخص شد که آنها مادربزرگ، دختر و نوه هستند و طی سالها با هم به فعالیت مجرمانه شان پرداخته اند. مریم در تشریح شیوه جیببریشان به مأموران گفت: چند نفری سوار اتوبوس میشدیم و سوژه های خود را از بین زنهایی که دستشان پر بود انتخاب میکردیم. یکی از ما گوشی مسافر را میدزدید و به نفر بعدی میداد. اگر کسی متوجه جیببری میشد، ما برای کمک به مالباخته نزدیک میشدیم و با همدردی و رفتارهای نمایشی کاری میکردیم که همدستمان فرصت فرار داشته باشد؛ اما اگر مالباخته با همدستمان درگیر میشد، با ضرب و شتم او کاری میکردیم که از درگیری پشیمان شود. متهمان تا کنون به حدود 2 میلیارد تومان سرقت اعتراف کرده و با دستور مقام قضایی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره 17 پلیس آگاهی پایتخت هستند.

* 3 بار قصاص برای مرد شکاک: مرد میانسال که به خاطر سوء ظن به همسرش در اقدامی هولناک او را به همراه مادرزن خود و مردی غریبه به قتل رسانده بود، با رأی قضات دادگاه کیفری به اتهام سه فقره قتل عمد به 3 بار قصاص محکوم شد. این جنایت، تیر سال ۹۰ و به دنبال گزارش سه جنایت در خانه ای واقع در کمالشهر کرج آغاز شد. کارآگاهان جنایی در بررسی محل حادثه با جسد زنی میانسال، دخترش و پسر جوانی رو به رو شدند که با ضربه های چاقو به قتل رسیده بودند. ضارب که داماد خانواده بود خیلی زود بازداشت شد. او در بازجوییها مدعی شد از مدتی قبل به رفتار همسرش شک کرده بود. به همین خاطر او را تحت نظر قرار داده و روز حادثه وقتی همسرش به خانه مادر خود رفته، او را تعقیب کرده بود. این مرد در بیان جزئیات حادثه گفت: وقتی همسرم وارد خانه شد، دقایقی بعد به آنجا رفتم و با عجله وارد خانه شدم. ناگهان همسرم را در حال صحبت با یک مرد غریبه دیدم. از عصبانیت نفهمیدم چه کار میکنم. با چاقویی که از قبل در جیبم بود، ضربه ای به مادرزنم که میخواست مانع ورودم به خانه شود، زدم بعد هم همسرم را با همان چاقو کشتم. نمیدانستم مرد غریبه کیست؛ اما او را هم با چاقو زدم و فرار کردم. پس از اعترافهای این مرد جوان، او به اتهام قتل عمد بازداشت و محاکمه شد. وی در دادگاه اتهام قتل همسر، مادرزنش و آن مرد غریبه را پذیرفت و گفت: زنم را کشتم؛ چون او به من خیانت کرده و مهدور الدم بود. مادرزنم را نیز کشتم؛ چون از دخترش حمایت میکرد. پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه وی را به اتهام سه فقره قتل عمد به قصاص محکوم کردند.

..........اطلاعرسانی

* کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار میکند: نشست ادبی مولانا، افکار و زمانه او. از علاقمندان جهت شرکت در این برنامه دعوت به عمل میآید. تاریخ: چهارشنبه ۲۷ آذر، ساعت ۱۶ تا ۱۸. نشانی: خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، در ۴ پارک شهر، کتابخانه مرکزی پارک شهر. تلفن: ۰۲۱۵۵۱۶۳۶۸۶

* اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی (بریلفا). همراه با برگزاری نمایشگاهی از وسایل، تجهیزات و کتابهای بریل و... برنامه های متنوع فرهنگی و تقدیر از برگزیدگان بخشهای مختلف جشنواره. از علاقه مندان جهت شرکت در این اختتامیه دعوت میشود. زمان: روز سه شنبه مورخ 26/9/1398، ساعت 8:30 صبح. مکان: اتوبان شهید حقانی (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی، سالن قلم، مرکز همایشهای ساختمان کتابخانه ملی.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *