شناسه خبر: 19573 منتشر شده در مورخ: 1398/9/20 ساعت: 10:16 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی سراهای محلات سیزده گانه در دستور کار شهرداری منطقه ۱۳

مناسب سازی سراهای محلات سیزده گانه در دستور کار شهرداری منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ گفت: با توجه به شعار و رویکرد شهردار تهران، منطقه ۱۳ به جدیت پیگیر مناسب سازی محدوده منطقه برای حضور آسان، توان یابان در شهر، اماکن و فضا های عمومی است.

به گزارش ایران سپید جلسه‌ای به منظور تقدیر از عملکرد دبیران کانون معلولین محلات با حضور مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ، سبحانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، سرپرست اداره سلامت و جمعی از توانیابان در سالن کنفرانس دفتر شهردار برگزار شد.

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر تهران، شهری برای همه گفت : شهر باید برای تردد ایمن توام با سهولت همه گروه های اجتماعی به خصوص افراد دارای معلولیت و مصدومیت مناسب سازی شود ، از این رو از مدتها پیش ، عزم جدی  در مجموعه شهرداری منطقه ۱۳ با تشکیل کمیته های مناسب سازی ، تعامل با سایر سازمانها برای اقدامات عمرانی و همچنین اختصاص اعتبار و منابع لازم  شکل گرفته است .

وی ضمن تقدیر از فعالیت و تلاش دبیران کانون های معلول، آنها را از ظرفیت های موثر در محلات  دانست و گفت:سراهای محلات در خدمت شما عزیزان است تا بتوانید فعالیت های خود را برای هم محله ای ها و سایر توانیابان در این مراکز  پیگیری کنید.

وی با بیان اینکه چندین معبر در محدوده برای توانیابان آماده سازی شده که تا پایان سال ، معابر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد ابراز امیدواری کرد که با پیشرفت امور ، در سال های آینده بخش اعظمی از معابر برای تردد آسان معلولان مناسب سازی شده باشد . 

همچنین  شهردار منطقه۱۳ از مناسب سازی کلیه سراهای محلات خبر داد و گفت : اخیرا ، اقدامات مناسب سازی سرای محله صفا مورد بهره برداری قرار گرفت که مورد استقبال توانیابان قرار گرفت. 

در این جلسه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ گزارشی از فعالیت های این منطقه به مناسبت گرامیداشت هفته ملی افراد دارای معلولیت ارائه کرد و گفت: مراسم افتتاحیه مناسبت سازی سرای محله صفا ، دیدار با خانواده دارای ۳ عضو معلول ، ویژه برنامه های جشن ، سینما سلامت ، دوشنبه ها و چهارشنبه ورزشی با رویکرد هفته ملی معلول و .... از اهم برنامه های این معاونت بود.

سبحانی با بیان اینکه از آنجا که افراد ناشنوا ، مشخصه ظاهری که نشان دهنده معلولیت آنها باشد ، ندارند ولی می بایست شرایط را برای حضوراین عزیزان در جامعه فراهم کنیم تصریح کرد: در این راستا در کلیه برنامه های این منطقه ،مترجم مخصوص ناشنوایان حضور داشته و مطالب را با زبان اشاره منتقل می کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *