شناسه خبر: 1957 منتشر شده در مورخ: 1392/10/24 ساعت: 09:47 گروه: سیاسی  
بی‌رقبتی خودروسازان داخلی نسبت به مناسب‌سازی خودروهای معلولان/دولت پیگیری کند
آلیا:

بی‌رقبتی خودروسازان داخلی نسبت به مناسب‌سازی خودروهای معلولان/دولت پیگیری کند

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس، گفت: اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی است که دولت هر چه سریعتر باید این لایحه را به مجلس ارائه کند.

فاطمه آلیا در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری بررسی لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس، تصریح کرد: از آنجا که دولت درخواست بررسی مجدد آن را به مجلس ارائه کرد، مجلس نیز این لایحه را به دولت ارجاع داد مه هم اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در آن زمان دولت قرار بود این لایحه را طی دو هفته بررسی کرده و به مجلس ارائه دهد که متأسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده، در این راستا هفته گذشته تذکری به رئیس کمیسیون اجتماعی دولت برای تسریع در ارائه لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به مجلس دادیم.

وی افزود: البته مجلس خود می‌تواند این موضوع را در قالب طرح ارائه کند اما به خاطر بار مالی موضوع بهتر است اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان در قالب لایحه ارائه شود، چرا که در این اصلاح قانون موضوع تسهیلات مسکن، مشوق مالیاتی برای کارفرمایانی که از معلولان برای کار استفاده می‌کنند و تسهیلات تحصیلی برای محصلان و دانشجویان معلول درنظر گرفته شده است.

آلیا یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در قالب این قانون تعیین تکلیف خواهد شد بحث خودروهای ویژه معلولان است که در حال حاضر مشکلات واردات برای آن وجود دارد و خودروسازان داخلی اقبالی نسبت به تولید خودروی ویژه معلولان ندارند.

وی ادامه داد: طی سال‌های 85 و 86 که آقای بذرپاش مدیرعامل سایپا بود تدابیری برای مناسب‌سازی خودروهای ویژه معلولان اندیشیده شد اما مجدداً این موضوع به دست فراموشی سپرده شد.

رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: پس از اینکه خودروسازان داخلی اقبالی نسبت به مناسب‌سازی خودروها برای معلولان نشان ندادند قرار شد تعرفه ویژه‌ای برای واردات خودرو درنظر گرفته شود که این امر نیز محقق نشد و تنها راه باقی مانده جبران این کمبود توسط خودروسازان داخلی است و این موضوع باید با تأکید دولت اتفاق بیفتد چرا که اقبالی از طرف خودروسازان وجود ندارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *