شناسه خبر: 19553 منتشر شده در مورخ: 1398/9/19 ساعت: 09:34 گروه: اجتماعی  
۱۵۳ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس کشور تحصیل می کنند

۱۵۳ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس کشور تحصیل می کنند

معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز با نیاز های ویژه در مدارس کشور تحصیل می کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا سیدجواد حسینی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته جهانی معلولان در بندرعباس افزود: این دانش آموزان در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه ویژه، ۸۰۰ مدرسه پشتیبان و۵۰ مرکز اوتیسم به شکل تلفیقی و ویژه درس می خوانند.
وی بیان داشت: درحال حاضر نزدیک به ۲۴ هزار معلم اداری و آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تعلیم و تربیت این قشر را برعهده دارند.
رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور اظهارداشت: برای ارتقای نظام تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه باید به سه نوع اصل منابع انسانی و به تفاوت های فردی، بهره گیری از دارایی ها، فضاها و تجهیزات و نیز فرآیندهای آموزشی توجه کرد. 
حسینی یادآورشد: توانمندسازی دانش آموزان با نیازهای های ویژه براساس درک از ویژگی ها و تفاوت های فردی آن ها یک ضرورت است و در نظام تعلیم و تربیت باید این تفاوت های دانش آموزان دیده و با رویکرد دارایی محور تفاوت های آنان را به فعلیت برسانیم.
وی گفت:مناسب سازی جامعه، معلمان، والدین، دانش آموزان مدارس عادی وهمچنین منابع، کتاب هاو فرآیند آموزشی باید در مسیر ارتقاء آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه تغییر پیدا کند و همسان سازی شود.
معاون وزیر آموزش وپرورش، مناسب سازی مدارس را از سیاست های سازمان آموزش وپرورش استثنایی  عنوان کرد و گفت: تا پایان سال ۹۹ همه استان های کشور یک مدرسه عادی را برای دانش آموزان با نیازهای ویژه  مناسب سازی خواهند کرد.
وی افزود: مناسب سازی معلمان و مدیران مدارس عادی  نیز از دیگر برنامه هاست که در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان از ۲۲ دوره به ۶۵ دوره افزایش یافته است.
حسینی، مناسب سازی والدین را مهم برشمرد و اظهار داشت: والدین باید با حرفه معلمان استثنایی آشنا شوند و بر همین اساس چند کتاب ویژه والدین تالیف شده است.
این مسئول اضافه کرد: یکی از چرخه های نظام تعلیم و تربیت مناسب سازی کتاب های عادی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه  است که تاکنون ۲۰۰ کتاب مناسب سازی شده است
وی در پایان با بیان اینکه نابینایی و ناشنوایی و معلولیت، نقص به لحاظ فضیلت انسانی نیست، گفت: در فرهنگ دینی و آیه های قرآنی ملاک فضیلت و برتری انسان ها بر یکدیگر جهاد، تقوا و دانش است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *