شناسه خبر: 19421 منتشر شده در مورخ: 1398/9/9 ساعت: 09:57 گروه: اجتماعی  
کمک یک هزار میلیارد تومانی خیرین به آموزش و پرورش استثنایی

کمک یک هزار میلیارد تومانی خیرین به آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به ۶۰ هزار خیر فعال در حوزه مدارس استثنایی کشور از کمک یک هزار میلیارد تومانی خیرین در سالجاری به این نهاد خبر داد.

به گزارش ایران سپید دکتر حسینی در حاشیه آئین بهره برداری از هنرستان استثنایی دخترانه حضرت زینب ، در جمع خبرنگاران گفت:  خیرین همچنین متعهد شدند که امسال برای ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور، ساخت مدارس ویژه اوتیسم در ۱۴ استان از جمله مازندران ، ساخت سالن ورزشی استثنایی در ۱۵ استان و  ۸۲ کلاس درس استثنایی داخل کانکس بسازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس استثنایی کشور را خیرین ساختند که در برخی از استان ها همچون خراسان رضوی این میزان به ۸۰ درصد می رسد.

حسینی تصریح کرد: تاکنون ۱۹۰ مدرسه خیرساز حوزه استثنایی در کشور ساخته شده است و به دنبال افزایش حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس تلفیقی و فراگیر همراه با توجه به توسعه فنی و حرفه ای و مهارت آموزی هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امروز آموزش و پرورش کشور با کمبود نیرو مواجه است ولی این امر در مدارس استثنایی کشور با بازنشستگی تعداد زیاد معلمان تا سال ۱۴۰۲ به اوج خود خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت جذب نیروی انسانی با کیفیت به لحاظ حرفه ای، اخلاقی، تربیتی و دانشی به دنبال جذب این کمبود از دانشگاه فرهنگیان هستیم.

رئیس سازمان اموزش و پرورش استثنایی کشور  ادامه داد: در این راستا براساس ماده ۲۸ از قبول شدگان آزمون ویژه از دانش آموختگان دانشگاهها که با گذراندن دوره آموزشی یکساله و همچین نیروی های طرحی برای توانبخشی سالانه ۳۷۰ نفر جذب می شوند.

وی خاطر نشان کرد: امسال ۵۷۶ نفر از ۱۷ هزار نیروی انسانی جذب شده در آموزش و پرورش در حوزه استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور میانگین سرانه آموزشی کشور را ۵.۲ مترمربع اعلام کرد و گفت: این در حالی است استاندارد ۸.۳ متر مربع و برای دانش آموزان استثنایی ۱۴ متر مربع است که بیانگر نیاز بیشتر این دانش آموزان به سرانه فضایی، مالی، وقت، عاطفی و دانشی است. 

وی اظهار داشت: استاندارد نسبت دانش آموزان به معلم در آموزش و پرورش استثنابی ۶.۱۶ است که با در نظر گرفتن این موضوع به ویژه در بخش توانبخشی با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم .

وی ادامه داد: برای جبران کمبود نیرو به دنبال رایزنی برای اختصاص ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان کشور برای آموزش نیروی انسانی و همکاری دانشگاه علوم بهزیستی برای آموزش نیرو حوزه آموزش و پرورش استثنایی هستیم.

رئیس سازمان استثنایی کشور ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲ هزار دانش آموزش استثنایی در ۳۶ رشته کار و دانش و ۹۰ رشته فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

وی بر ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان دانش آموخته مدارس استثنایی کشور تاکید کرد و گفت: این دانش اموزان باید حتما بعد از تحصیل یک هنر و مهارت را برای پیوستن به جامعه داشته باشد تا هم از توان خود در جامعه استفاده کند و هم احساس بودن و شکوفایی را حس کند.

وی ایاب و ذهاب را یکی از مهمترین و اثرگذارترین ارکان در تعلیم و تربیت مدارس استثنایی کشور برشمرد و گفت: در دولت تدبیر و امید اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی هفت برابر افزایش یافت و در این راستا اعتبارات ایاب و ذهاب نیز ۴۲ برابر رشد داشت.

وی خواستار مشارکت شهرداران شهرهای بزرگ کشور همچون تهران در تقبل کردن ایاب و ذهاب داشن آموزان مدارس استثنایی شد.

هنرستان استثنایی خیرساز دخترانه حضرت با نیازهای ویژه نوشهر از سوی خانم حسینی تهرانی به نام همسر مرحومش لطف الله مردان در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در ۲ طبقه با ۵۴۰ متر مربع با اعتبار شش میلیارد تومان ساخته شده است.

هم اکنون در این هنرستان ۵۰ دانش اموز مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت ان ۸۰ دانش اموز با نیازهای ویژه است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *