شناسه خبر: 19415 منتشر شده در مورخ: 1398/9/9 ساعت: 09:37 گروه: اجتماعی  
کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن به ۳۰۰ خانوار دارای دو معلول قزوین پرداخت شد

کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن به ۳۰۰ خانوار دارای دو معلول قزوین پرداخت شد

کمک هزینه بلاعوض خرید، ساخت و مسکن مهر تاکنون به ۳۰۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول در استان قزوین به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

به گزارش ایران سپید مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این کمک هزینه در قالب ماده ششم قانون جامع حمایت از معلولان به ۲۵۵ خانوار شهری و ۵۰ خانوار روستایی پرداخت شده است.
علیرضا وارثی افزود: در حال حاضر نیز ۳۸۰ خانوار شهری و ۱۴۹ خانوار روستایی دومعلولی در استان پشت نوبت دریافت این کمک‌ها قرار دارند.

وی اضافه کرد: البته کمک هزینه بلاعوض تهیه مسکن به ۷۰ نفر از دیگر گروه های جامعه هدف بهزیستی نیز به مبلغ یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون نفر داده شده است.
وارثی ادامه داد: در قالب همین فصل از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، بهزیستی قزوین متعهد به ساماندهی مسکن سه هزار و ۹۰۲ نفر از گروه‌های هدف است که تاکنون از این تعداد ۲ هزار و ۳۲۱ مسکن به این افراد واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از بندهای این قانون در حمایت از معلولان اضافه کرد: این افراد بر اساس ماده ۲۳ از معاضدت حقوقی و وکیل رایگان بهره‌مند می‌شوند که در این راستا سال گذشته برای حدود ۳۰۰ نفر این خدمات از سوی دادگستری و کانون وکلای دادگستری ارایه شد.

وارثی اظهار داشت:ماده ششم از فصل سوم این قانون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شده است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را پوشش دهد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: در این راستا برای ۱۶ هزار مددجوی تحت پوشش این اداره کل دفترچه درمانی صادر شده است.
۲۴ هزار و ۷۰۰ معلول در استان قزوین شناسایی شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *