شناسه خبر: 19387 منتشر شده در مورخ: 1398/9/5 ساعت: 10:10 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 5 آذر 1398

روزنامه سه شنبه 5 آذر 1398

معافیت مالیاتی یکی از اولیای معلولان شدید و خیلی شدید - آغاز ثبت نام انتخابات مجلس از ده آذر - نسبت به مقاومت میکروبی به آنتیبیوتیکها حساس باشید - بابک بیات، نغمه پرداز خاطره ها - از طرحهای دغدغه مند معلولان استقبال میکنیم - همراه با فستیوال فجر 38/ لامینور اولین غایب - زیرساختهای ورزش نابینایان در خوزستان فراهم نیست - تزریقاتی درمانگاه، سارق طلای بیماران بود - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 5 آذر 1398

28 ربیع الاول 1441

26 نوامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6289

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

معافیت مالیاتی یکی از اولیای معلولان شدید و خیلی شدید 2

آغاز ثبت نام انتخابات مجلس از ده آذر 3

نسبت به مقاومت میکروبی به آنتیبیوتیکها حساس باشید 5

بابک بیات، نغمه پرداز خاطره ها 8

از طرحهای دغدغه مند معلولان استقبال میکنیم 11 

همراه با فستیوال فجر 38/ لامینور اولین غایب 13

زیرساختهای ورزش نابینایان در خوزستان فراهم نیست

تزریقاتی درمانگاه، سارق طلای بیماران بود

اطلاعرسانی

.............ویژه

* معافیت مالیاتی یکی از اولیای معلولان شدید و خیلی شدید: هیئت وزیران در جلسه یکشنبه سه آذر به ریاست رئیس جمهوری، آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر معافیت ۵۰ درصدی حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید را به تصویب رساندند. بر اساس این آیین نامه، سازمان بهزیستی کشور موظف است، پس از تعیین نوع و شدت معلولیت افراد دارای معلولیت، بنا به درخواست یکی از اولیا، گواهی ای را مشتمل بر تأیید شدت معلولیت، مشخصات کارفرما و محل اشتغال و تأیید مسئولیت پرداخت هزینه های مترتب بر فرد دارای معلولیت توسط یکی از اولیاء متقاضی صادر نماید. گفتنیست، کلیه اقدامات مربوط به فرآیند تقاضا، صدور گواهی و ارسال آن به اداره امور مالیاتی مربوط، از طریق سامانه های الکترونیکی دستگاههای ذیربط انجام خواهد شد.

...........سیاسی

* آغاز ثبت نام انتخابات مجلس از ده آذر. ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴ خود اعلام کرد که ثبت نام داوطلبان  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۰ آذر آغاز و تا روز شنبه ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.

* محمود صادقی، نماینده مردم تهران در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: با توجه به اظهارات ضد و نقیض بعضی سران قوا درباره مصوبه افزایش قیمت بنزین و نظر به اصل شفافیت حد اکثری که رهبری به استناد سیره امام علی (ع) آن را حق مردم دانستند، دبیرخانه شورای هماهنگی سران قوا مشروح مذاکرات جلسات مربوط به این مصوبه را منتشر کند.

* لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده شاهینشهر مبنی بر درآمد ۷۰ هزار میلیارد تومانی حاصل از افزایش قیمت بنزین گفت: کمیسیون بودجه، میزان درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین را بررسی کند؛ برداشتی که تا کنون صورت گرفته، این میزان درآمد نبوده است، اما بنا بر مصوبه هر چقدر که میزان درآمدهاست، به مردم داده شود. * موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برای مقابله با مداخلات مقامهای آمریکایی در ناآرامیهای اخیر، اقداماتی در دست بررسی است، گفت: این اظهارات و مداخلات را نه از باب دوستی و خیرخواهی با ملت ایران، بلکه باعث افزایش تنشها میدانیم. * سردار فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خانواده های بسیج سپاه حد اقل باید ۵ فرزند داشته باشند. من ۵ فرزند بیشتر ندارم که اگر بیشتر داشتم، توصیه میکردم شما هم فرزندان بیشتری داشته باشید. دلیل اینکه من ۵ فرزند بیشتر ندارم این است که قند همسر من در دوران بارداری فرزند پنجم بالا رفت. دختر کوچک من که متولد سال ۷۱ است ۴ بچه دارد. فرزندانم زیر ۲۰ سال ازدواج کردند و در زمان دانشجویی همه بچه دار شدند. من الآن ۱۳ نوه دارم و هدفگذاری ما هم ۲۵ نوه است.

.............بهداشت و سلامت

* نسبت به مقاومت میکروبی به آنتیبیوتیکها حساس باشید: مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: فرهنگ مصرف غیر منطقی آنتیبیوتیک در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. بطوری که یک سال بعد از ورود آنتیبیوتیک به بازار دارویی، اولین گزارش مقاومت میکروبی هم منتشر شد. مسابقه بین میکروبها و انسانها از همان زمان آغاز شد. انسانها همواره آنتیبیوتیک جدیدی تولید میکنند و میکروبها هم نسبت به آن مقاوم میشوند. زیرا میکروب موجودی هوشمند است و آنتیبیوتیک را شناسایی و خودش را در برابر آن تغییر میدهد. دکتر مهرناز خیر اندیش افزود: یکی از راههای کاهش مقاومت میکروبی ، مصرف منطقی آنتیبیوتیک است؛ اما مؤثرترین راه، پیشگیری از ابتلا به بیماری است. رعایت نکات بهداشتی و شستن دقیق، درست و مکرر دستها با آب و صابون، باعث میشود کمتر بیمار شویم. اگر با این وجود بیمار شدیم، باید آنتیبیوتیکها را به صورت دقیق و درست مصرف کنیم. یکی دیگر از راههای مقاومت میکروبی، استفاده از آنتیبیوتیکها در بیماریهای ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا است. بطور کلی آنتیبیوتیک از اساس ویروس را شناسایی نمیکند تا بتواند روی آن اثر گذارد. آنتیبیوتیکی که ما در زمان بیماری ویروسی مصرف میکنیم، باعث میشود میکروبهای کمی که در بدن ما وجود دارند، با این آنتیبیوتیک آشنا شوند یا بعد از دفع آنتیبیوتیک در طبیعت میکروبها با آن رو به رو شده و شناساییش کنند و نسبت به آن مقاوم شوند. از طرفی در بیماری ویروسی باید سیستم ایمنی فرد با ویروس مقابله کند تا فرد زودتر بهبود یابد، اما زمانی که آنتیبیوتیک مصرف میکنید، میکروبهای خوب داخل روده که باعث جذب غذا میشوند، از بین میروند و در نتیجه فرد غذای کمتری میتواند جذب کند، بدنش ضعیفتر میشود و نمیتواند با ویروس مقابله کند. وی ادامه داد: باید توجه کرد که آنتیبیوتیکهایی که دور میریزیم، بسیار خطرآفرین بوده و منجر به مقاومت میکروبی میشوند؛ چرا که وقتی میگوییم تاریخ مصرف یک دارو گذشته، ۱۰ درصدش از بین رفته و ۹۰ درصد موادش وجودداشته باشد. حال وقتی وارد طبیعت میشود و از آنجا که آنتیبیوتیکها اکثراً به صورت محلول در آب هستند، از طریق باران، آبهای زیرزمینی و... وارد خاک، آب آشامیدنی شده، تصفیه نمیشوند و از طریق حیوانات و گیاهان وارد چرخه غذایی میشوند و مقاومت میکروبی ایجاد میکنند. استفاده غیر منطقی آنتیبیوتیکها در دامپزشکی هم به مقاومت میکروبی کمک میکند. از این رو مردم آنتیبیوتیکهای تاریخگذشتهای را که در خانه دارند، میتوانند با روش کپسوله کردن، به درستی امحا کنند؛ بطوری که آنها را در پاکتهای مخصوص بسته بندی شده قرار داده و بر رویشان نوشته شود که در آنها آنتیبیوتیک است و سپس تحویل قسمت بازیافت شهرداری شوند تا از سوی شهرداری به صورت مناسب امحاء شوند. شهرداری این آنتیبیوتیکها را داخل بتون میریزد و امحاء میکند.

..........آهنگ و درنگ

* بابک بیات، نغمه پرداز خاطره ها: روزگاری نغمه ای بر روی شعر مولوی گذاشته بود که آن شعر دشوار را به زمزمه هر ایرانی بدل کرده بود: «ای عاشقان! ای عاشقان! هنگام کوچ است از جهان، در گوش جانم میرسد، طبل رحیل از آسمان». طبل رحیل، ۹ سال بعد از آن نغمه، در خانه ابر مرد موسیقی پاپ ایرانی و طلایه دار موزیک متن فیلم طنین انداز شد و ستاره را از میان شاگردان و علاقمندانش به سرای باقی برد.

امروز پنج آذر، سالمرگ یکی از بهترین آهنگسازان موسیقی ماست؛ هنرمندی که با ساخت آثار شاخص در عرصه موسیقی پاپ، حتی نسلهای بعد از خودش را همواره به خاطره بازی واداشته است و این حس نوستالژیک از کیفیت بالای آثار او سرچشمه میگیرد. بابک بیات از ابتدای فعالیتش تا روزهای واپسین زندگیش همواره با بهترین خواننده ها و نوازنده ها همکاری کرد و مهمتر آنکه جزو معدود آهنگسازانی بود که نامش در کنار نام بزرگان سینمای ایران ثبت شده است؛ نوشتن موسیقی متن برای بیش از ۶۰ فیلم سینمایی، تلویزیونی یا سریال، حاصل عمر شصت ساله بابک بیات است. بابک بیات موسیقی را از هنرمندان بزرگی چون اِولین و ثمین باغچه بان فراگرفته بود و همدوره و همدل و همنشین ترانه سرایی چون ایرج جنتی عطایی بود و حاصل این رفاقت عمیق، به خلق آثار درخشان منجر شد. آهنگهایی که هنوز زیبا و گوشنوازند. بابک بیات فعالیت در سینما را با همکاری واروژان (یکی از پایه گذاران موسیقی پاپ در ایران) آغاز کرد و فیلم «غریبه» نخستین تجربه آهنگسازیش در این عرصه است؛ اثری به کارگردانی زنده یاد شاپور قریب که بین سالهای 1349 تا 1351 ساخته شد. بابک بیات، پیش از انقلاب اسلامی، برای هشت فیلم سینمایی موسیقی ساخت و پس از آن بود که آهنگسازی سینما را به طور جدی پی گرفت و به یاری استعداد شگرفش با کارگردانهای بزرگی همکاری کرد. «مرگ یزدگرد» ساخته بهرام بیضایی نخستین فیلمی بود که بیات پس از انقلاب ساخت موسیقیش را به عهده گرفت؛ هرچند پیش از آن، موسیقی آلبومهای دکلمه احمدشاملوی شاعر را ساخته بود. بابک بیات طی سالهای فعالیتش، با کارگردانهای شاخصی چون محمدرضا اعلامی، ید ا... صمدی، داریوش فرهنگ، سیروس الوند، کیومرث پور احمد، واروژ کریم مسیحی، رسول صدرعاملی، مجید جوانمرد، ایرج قادری، محمدرضا بزرگنیا، محمدرضا هنرمند، حسن فتحی، فریدون جیرانی، داوود میرباقری، تهمینه میلانی، کمال تبریزی، مهدی فخیمزاده و مسعود کیمیایی همکاری کرد. این هنرمند فقید علاوه بر فعالیت گسترده هنریش، سالها به تدریس موسیقی پرداخت و شاگردان زیادی پرورش داد. نیما مسیحا، حامی، مانی رهنما، مهرداد شهسوارزاده و محمد اصفهانی از جمله خوانندگانی هستند که روزگاری در محضر بیات، شاگردی کرده اند. بابک بیات 23 خرداد 1325 در تهران زاده شد و پس از 60 سال زندگی پرثمر، در سال 1385 به دلیل نارسائی کبد از دنیا رفت.

 

.............گزارش فرهنگی

* معاون صدای رسانه ملی: از طرحهای دغدغه مند معلولان استقبال میکنیم: ظهر ۳ آذر، معاون صدای رسانه ی ملی در حاشیه نشست مطبوعاتی پانزدهمین جشنواره ی رادیو در گفتگویی اختصاصی با ایران سپید، به پرسشهای این روزنامه پاسخ داد. به گزارش ایران سپید، حمیدرضا شاه آبادی، معاون صدای رسانه ی ملی در پاسخ به پرسشی پیرامون جایگاه نابینایان در تولیدات رادیو به عنوان مخاطب اظهار داشت: «نابینایان و دیگر گروههای معلولیتی حق دارند از تمام دستگاههای اجرایی خواسته هایشان را مطالبه کنند. رادیو از جمله دستگاههاییست که در عرصه رسانه، برای نابینایان دارای اهمیت خاصیست و این میزان بالای اهمیت، برای رادیو یک امتیاز است. قطعاً قاطبه نابینایان مخاطبان همیشگی رادیو هستند؛ بنا بر این حق دارند مطالباتشان درباره تولیدات رادیو را مستقیماً مطرح کنند.» شاهآبادی در خصوص انتقادی پیرامون رویکرد رادیو به تولید برنامه های ویژه معلولان در مناسبتهای خاص اظهار داشت: «این انتقاد وارد است و خلأ برنامه های مستمر که در کنداکتور برنامه های اصلی رادیو ویژه معلولان تولید شود، کاملاً محسوس است. منتها انجام این مهم نیازمند همکاری تشکلهای معلولان و مخصوصاً نابینایان است. ما اخیراً جلسه ای با انجمن ناشنوایان داشتیم و در یک تعامل سازنده، امکان برقراری ارتباط این انجمن با برخی بخشهای تولید رادیو فراهم شد.» معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر آمادگی رادیو در امر تولید برنامه های مستمر راجع به معلولان اظهار داشت: «قطعاً تولید برنامه با محوریت معلولان، نیازمند تشکیل اتاق فکر و کارهای پژوهشیست تا با برنامه ریزی بلند مدت، بتوان اقدامات لازم را انجام داد. ما این آمادگی را داریم تا از طرحهای تشکلهای گروههای مختلف معلولیتی، به ویژه نابینایان در تولید برنامه های تخصصی که به دغدغه ها و مسائل معلولان میپردازند، استفاده کنیم.»

............فرهنگ و هنر

* همراه با فستیوال فجر 38/ لامینور اولین غایب: سر انجام پس از کش و قوسهای فراوان مشخص شد فیلم «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی در جشنواره فیلم فجر به نمایش در نخواهد آمد. با پایان مهلت ثبت آثار در جشنواره فیلم فجر، هیچ خبری از نام داریوش مهرجویی و فیلمش «لامینور» در میان متقاضیان حضور در جشنواره فیلم فجر نیست و به نظر میرسد درمیشیان، تهیه کننده این فیلم فرم حضور در جشنواره را پر نکرده تا احتمالاً فیلم مهرجویی اولین غایب بزرگ جشنواره فجر باشد. هنوز مشخص نیست عدم نمایش فیلم مهرجویی در جشنواره به درخواست مسئولان سینمایی است یا ناشی از دلگیری مهرجویی از سازمان سینمایی و برخورد بدی که با این فیلمساز بزرگ سینمای ایران شده است. از همان اولین روزهای پیش تولید «لامینور» و اعلام همکاری مجدد مهرجویی و نصیریان، این فیلم تبدیل به یکی از کنجکاوی بر انگیزترین فیلمهای سال شد و بسیاری منتظر نمایش آن در جشنواره فجر بودند. اضافه شدن چند بازیگر سرشناس و نقل شدن برخی خطوط داستانی از فیلم مهرجویی، این کنجکاوی را بیشتر کرد. حواشی فیلم مهرجویی با حمله خبرگزاری فارس به این فیلم آغاز شد. این خبرگزاری، فیلم «لامینور» را دارای داستانی ملتهب دانست و رضا درمیشیان، تهیه کننده فیلم را مورد انتقاد قرار داد که چرا از فارابی وام دریافت نکرده است. درمیشیان اما در پاسخ، بنیاد فارابی را مسئول مطلب منتشر شده در این خبرگزاری دانست و این نهاد دولتی را به عدم امانتداری داستان فیلمها متهم کرد. همزمان درمیشیان اعلام کرد صندوق اعتباری هنر، حمایت از فیلم «لامینور» را منوط به ارائه و بررسی رزومه کاری داریوش مهرجویی کرده است. یکی از فرضهای مطرح شده، ناراحتی مهرجویی از سازمان سینمایی و بنیاد  فارابی به خاطر بی احترامیهای مدیران این بنیاد و اتفاقات رخ داده است که باعث شده او قید جشنواره را بزند.

..............ورزشی

* زیرساختهای ورزش نابینایان در خوزستان فراهم نیست: وحید انصاری، رئیس هیأت ورزش نابینایان خوزستان گفت: از آنجا که تبلیغ چندانی در رشته های ورزشی نابینایان صورت نمیگیرد، مردم شناخت کمتری از این هیأت دارند و این موضوع کار ما را سختتر میکند. وی با بیان اینکه ۲۵۰ ورزشکار سازمان یافته زیر نظر هیأت نابینایان خوزستان فعالیت میکنند، گفت: تعداد کل ورزشکاران نابینا و کمبینای خوزستان به ۵۰۰ نفر میرسد. اگر ارگانها و شرکتها از ما حمایت بیشتری داشته باشند، میتوانیم علاقمندان بیشتری را جذب این رشته کنیم. وی بیان کرد: تمایل زیادی برای گرفتن میزبانی مسابقات کشوری داریم؛ اما زیرساختهای این کار همچون سالن و خوابگاه در خوزستان فراهم نیست. از سوی دیگر، اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون نابینایان کمکی به ما نکرده اند؛ لذا تا شرایطمان ایده آل نباشد، نمیتوانیم میزبانی بگیریم. انصاری ادامه داد: همه چیز تنها در چند رشته خلاصه شده است، در حالی که ورزشکاران ما بارها در مسابقات جهانی، پارا آسیایی و پارالمپیک افتخار آفرینی کرده اند. وی در خصوص مجموعه ورزشی ۱۶ هکتاری اهواز که در اختیار هیأت نابینایان قرار دارد، گفت: کار آسفالت محوطه و نصب کولرهای این مجموعه انجام شد، اما همچنان مشکل کفپوش سالن و خوابگاه آن برطرف نشده است. با توجه به اینکه مسابقات ما کمتر انعکاس رسانه ای داده میشود، معمولاً حامیان مالی تمایلی برای ورود در ورزش نابینایان ندارند. وی عنوان کرد: در حال حاضر، سن ورزشکاران ما رو به افزایش است و نیاز به استعدادیابی احساس میشود. باید بتوانیم نفرات جدیدی را جایگزین کنیم تا خوزستان همچون گذشته، در کشور بر سر زبانها باشد. در غیر این صورت، دیگر نمیتوان به داشتن ملی پوش امیدوار بود. انصاری در پایان با بیان اینکه هیأت را با بدهی و مشکلات بسیار تحویل گرفته است، گفت: طی یک سال گذشته تلاشمان رفع مشکلات بوده است.

 

............حوادث

* تزریقاتی درمانگاه، سارق طلای بیماران بود: کارمند تزریقاتی درمانگاه که با تزریق داروی بیهوشی به بیماران طلاهایشان را سرقت میکرد، با شکایت مالباختگان دستگیر شد. روز سی و یکم شهریور امسال خانمی با مراجعه به کلانتری 161 ابوذر گفت: شب دوشنبه دچار حالت تهوع شده و به درمانگاه رفتم و در آنجا پزشک برایم سرم تجویز کرد. دختر تزریقاتی با اصرار از من خواست برای تزریق به طبقه بالای درمانگاه بروم. روی تخت دراز کشیده بودم و منتظر بودم سرم تمام شود که دختر جوان گفت این آمپول جامانده بود، بعد آمپولی را به سرمم تزریق کرد و لحظاتی بعد از آن بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم، شوهرم مرا به خانه برد و در آنجا بود که متوجه شدم انگشتر و پلاک طلا و گوشواره ام نیست. بلافاصله به درمانگاه رفتیم و شکایت کردیم و با آزمایش و تأیید پزشکی قانونی مشخص شد به من دیازپام تزریق شده است. برای همین به اداره پلیس آمدم. پس از این شکایت مدتی بعد با وقوع سرقت مشابه دیگری پرونده به معاونت مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی فرستاده شد. معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی گفت: بلافاصله دختر 24 ساله که مجرد و فاقد سابقه محکومیت بود، دستگیر شد و پس از انتقال به اداره پنجم، به سرقت از بیماران درمانگاه اعتراف کرد. متهم گفت: در درمانگاه قبلی نیز به دلیل سرقت اخراج شدم و در این درمانگاه نیز به شیوه و شگرد بیهوش کردن بیماران، از آنان سرقت میکردم. ارزش ریالی اموال مسروقه 100 میلیون ریال برآورد شده است و تا کنون 3 نفر از شاکیها برای شکایت مراجعه کرده اند.

* اجنه برای بختگشایی، طلا  میخواستند: زن رمال که به بهانه بختگشایی طلاهای مردم را میدزدید، از سوی پلیس دستگیر شد. یکم خرداد سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری شهرک ولیعصر گفت: زن میانسالی با مراجعه به مغازه من سراغ یکی از همسایه ها را گرفت و وقتی من علت حضورش را پرسیدم، گفت رمال است و برای بختگشایی آمده است. من هم کنجکاو شدم تا نحوه کارش را ببینم و از او خواستم به خانه ما نیز بیاید. او هم پذیرفت و آمد؛ در حالی که مشغول کار بود، ناگهان صدایی شنیدیم که او گفت اجنه آمده اند و برای بختگشایی طلا میخواهند. اگر طلا در خانه داری بیاور. من هم که باورم شده بود، چند قطعه طلا برایش آوردم؛ اما او پس از اتمام کار، طلاها را سرقت کرد. با ثبت شکایت، رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت. رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دو نفر دیگر نیز با مراجعه به پایگاه پنجم شکایتهای مشابهی را مطرح کردند و دستگیری زن کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. در ادامه معلوم شد متهم زنی 48 ساله و سابقه دار ساکن یکی از شهرستانهای شمال غربی است. در ادامه تحقیقات، محل سکونت وی شناسایی و متهم به همراه همسرش در روز شنبه دوم آذر دستگیر و به تهران منتقل شد. وی در بازجوییها به 300 میلیون تومان سرقت طلا اعتراف کرد.

............اطلاعرسانی

* برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره کتاب افراد معلول ایران (کاما): انجمن نابینایان ایران از همه نابینایان دعوت میکند تا در اختتامیه جشنواره کاما حضور بهم رسانند. زمان: سه شنبه 5/9/1398 از ساعت 14:30 تا 17. مکان: بزرگراه شهید حقانی، غرب به شرق، بعد از ایستگاه مترو، بلوار کتابخانه ملی ایران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در غربی همایشها، سالن قلم. سرویس رفت و برگشت به مراسم از ساعت 13 در این مکانها آماده جا به جایی همنوعان عزیز است.  1- سه راه آذری، رو به روی گلفروشی 2- میدان امام حسین، ابتدای خیابان ایرانمهر. * به اطلاع اعضای انجمن نابینایان ساکن تهران میرساند: آموزش خدمات سامانه بانکی در نیمه دوم آذر در مراکز توانبخشی خزانه برگزار خواهد شد. از علاقمندانی که مسلط به بریل هستند یا به کار با کامپیوتر آشنایی دارند، تا 15 آذر برای ثبت نام با این انجمن تماس حاصل نمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *