شناسه خبر: 19292 منتشر شده در مورخ: 1398/8/28 ساعت: 09:37 گروه: اجتماعی  
می‌نازیم به این سپیدار...
مهدی شفیعی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران:

می‌نازیم به این سپیدار...

بی گمان باید نازید به این سپیدار؛ سپیداری که در تمام این سال‌ها، پیش چشم همه ما و در شعاع گرما و روشنای روشندلان ایرانی قد کشیده و امروز قدم به 24 سالگی خود می‌گذارد.

به گزارش ایران سپید بی گمان باید نازید به این سپیدار؛ سپیداری که در تمام این سال‌ها، پیش چشم همه ما و در شعاع گرما و روشنای روشندلان ایرانی قد کشیده و امروز قدم به 24 سالگی خود می‌گذارد. ایران سپید، بستری بود که در سایه‌سار  آگاهی بخش این سپیدار فراهم آمد تا نابینایان و کم بینایان جامعه ما  را در سرزمین کلمات و واژه‌ها بینا ‌سازد و  این بخش از جامعه ما لذت بینایی را در خواندن و ارتباط با جهان پیرامون جست‌وجو ‌کنند و در دنیایی روشن‌تر گام بردارند.
روزنامه «ایران سپید» در بیست و هشتم آبان ماه سال 1375 به همّت رئیس وقت خبرگزاری جمهوری اسلامی و به عنوان دومین محصول مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، پای به عرصه وجود گذاشت تا با انتشار به زبان فارسی و به خط بریل، در اختیار  نابینایان ایرانی قرار بگیرد. شکی نیست که این تصمیم در آن مقطع، تصمیمی بسیار  شگرف، روبه جلو و نشأت گرفته از نگاهی جامع و بدیع به جامعه ایرانی و مخاطبان هدف بوده است. شهروندان نابینای ایرانی با انتشار این نشریه، مفرّی یافتند تا با همنوعان خود از رازها و نیازهای خود سخن بگویند و برای نخستین بار به شکلی روزانه، مستمر و نو به نو، دلمشغولی‌ها و دغدغه‌هایی را که در دل داشتند، با یکدیگر در میان بگذارند.    
جای بسی دلگرمی است که تحریریه ایران سپید، امروز، در طلیعه بیست و چهارمین سال فعالیت خود، با بهره گرفتن از خبرنگاران و نویسندگان نابینا و کم بینا، در محیطی آکنده از تضارب آرا، پایه‌هایی مستحکم یافته و به بلوغی درخور رسیده است تا همچنان پذیرای افکار و نظریات نو در قالب مقاله‌ها و گزارش‌های تخصصی باشد. ایران سپید مانند هر روزنامه دیگری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی فعالیت می‌کند و جای بسی مباهات است که بعد از گذشت نزدیک به ربع قرن، این نشریه همچنان تنها روزنامه ویژه نابینایان است که به خط بریل در سطح جهان منتشر می‌شود و این درحالی است که این روزنامه بیش از 6 سال است که با ورود به عرصه وب و بهره گرفتن از سایت اختصاصی خود، امکان دسترسی به محتوای روزنامه و همچنین اطلاعات و اخبار تخصصی حوزه نابینایان و کم بینایان را فراهم آورده است. از همین روست که با گسترش نرم‌افزارهای رایانه‌ای گویاساز و دسترسی به امکانات رایانه‌ای، این سایت توانسته گامی در جهت سهولت دسترسی نابینایان عزیز کشورمان به مطالب روزنامه ایران سپید و همچنین وسیله‌ای برای آشنایی مردم و مسئولان با نیازها، توانایی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات آنان باشد. هرچند،  نسخه مکتوب این روزنامه همچنان و به سیاق سالیان گذشته، جایگاه خود را همچنان حفظ کرده و کماکان عنوان «تنها روزنامه ویژه نابینایان در جهان» را یدک می‌کشد.
طرفه آنکه، ویژگی منحصربه‌فرد ایران سپید را باید در نقش ارتباطی این نشریه جست‌وجو کرد؛ نقشی که به عنوان یک پل ارتباطی میان جامعه نابینایان با مسئولان تصمیم‌گیر و در حوزه افراد دارای معلولیت ایفا می‌کند و در همین بستر است که مهم‌ترین خواسته‌های جامعه هدف به مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز انتقال می‌یابد و خود را در تصمیم‌گیری‌ها  به رخ می‌کشد.
در خاتمه بیست و چهارمین سالروز آغاز به کار ایران سپید را به همگان و بویژه نابینایان و کم بینایان محترم کشورمان و همکاران خودم در ایران سپید شادباش می‌گویم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *