شناسه خبر: 19284 منتشر شده در مورخ: 1398/8/27 ساعت: 10:02 گروه: اجتماعی  
مراکز توانبخشی در آستانه سقوط/ عدم پرداخت یارانه ۲۰ درصدی بعد از ۸ ماه

مراکز توانبخشی در آستانه سقوط/ عدم پرداخت یارانه ۲۰ درصدی بعد از ۸ ماه

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولین کشور گفت: با توجه به گذشت ۸ ماه از سال، هیچ‌گونه اقدامی در خصوص اجرای مصوبه افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز توانبخشی انجام نشده است.

به گزارش ایران سپید مجید بهروزی‌نیا اعلام کرد: قریب به ۲۵۰۰ مرکز توانبخشی غیردولتی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات توانبخشی به جامعه معلولین در قالب خدمات شبانه‌روزی، روزانه، ویزیت در منزل و مراقبت در منزل هستند و قسمت عمده پرداخت هزینه خدمات از محل یارانه مصوب هیئت دولت می‌باشد که بر اساس ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولین مصوب ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی از طرف سازمان بهزیستی به مراکز توانبخشی پرداخت می‌ شود.

وی افزود: به دلیل بروز تورم شدید در سال ۹۷ و ۹۸ و افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارکنان در شورای عالی کار، هزینه‌های سرباری شدیدی به مراکز تحمیل شده که به دلیل عدم افزایش یارانه مراکز در سال ۹۸، از ابتدای سال مشکلات عدیده‌ای به مراکز تحمیل شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولین کشور گفت: متأسفانه علی‌رغم این مشکلات و با توجه به تورم ۴۰ درصدی اعلامی از طرف سازمان آمار،مصوبه افزایش یارانه مرکز توانبخشی هیئت دولت در مورخ ۹۸/۶/۶ تنها به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است و با توجه به گذشت ۸ ماه از سال، هیچ‌گونه اقدامی در خصوص اجرای این مصوبه و تأمین نقدینگی ردیف ۱۳۱۵۱۰ از طرف سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور صورت نگرفته است و سازمان بهزیستی کشور اجرای مصوبه را منوط به تأمین اعتبار و نقدینگی کرده است.

به گفته وی، با توجه به مکاتبات متعدد و برگزاری جلسات حضوری با مسئولین ذی‌ربط، متأسفانه مشکلات مراکز توانبخشی در خصوص ترمیم یارانه بر زمین مانده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *