شناسه خبر: 19263 منتشر شده در مورخ: 1398/8/26 ساعت: 09:17 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 26 آبان 1398

روزنامه یکشنبه 26 آبان 1398

تصمیم همه مسئولان نظام - پول بنزین برای کمدرآمدها - سکته در کمین دیابتیها - بیتی شور انگیز در وصف زنی شور انگیز - کسب چهارمین سهمیه دو و میدانی نابینایان برای توکیو - تزریق ژل و بوتاکس برای تغییر چهره سارق - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 26 آبان 1398

19 ربیع الاول 1441

17 نوامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6281

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

تصمیم همه مسئولان نظام 2

پول بنزین برای کمدرآمدها 3

سکته در کمین دیابتیها 9

بیتی شور انگیز در وصف زنی شور انگیز 12

کسب چهارمین سهمیه دو و میدانی نابینایان برای توکیو 15

تزریق ژل و بوتاکس برای تغییر چهره سارق 17

اطلاعرسانی

 

..............سیاسی

* تصمیم همه مسئولان نظام.  واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری عملیاتی شدن مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در خصوص اصلاح قیمت بنزین را اقدام لازم و ضروری دانست و گفت: دولت پیش از این نیز در چند مقطع قصد داشت این تصمیم مهم را که مورد توافق همه مسئولان نظام است، اجرا کند که هر بار به دلایلی با تأخیر مواجه شد.

* عارف در دیدار با شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاحطلبان با اشاره به عملکرد مجلس دهم، بویژه فراکسیون امید مجلس گفت: راهبرد ما در مجلس دهم آرامش و دوری از تنش بوده و از این راهبرد نتیجه گرفته ایم.

* شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده: اگر حمایت اصلاحطلبان نبود، دولت روحانی رأی نمیآورد. عملکرد دولت به حساب اصلاحطلبان نیز نوشته میشود.

 

............گزارش روز

* پول بنزین برای کمدرآمدها: روزنامه ایران نوشت: چرا قیمت بنزین افزایش پیدا کرد؟ آیا قیمت بنزین برای کسری بودجه دولت افزایش یافته است؟ آیا افزایش قیمت بنزین برای پرداخت حقوق و دستمزد افزایش یافته است؟ چه کسانی از قیمت ارزان بنزین و چه کسانی از افزایش قیمت بنزین  بهره مند میشوند؟ 50 درصد از جمعیت کشور که فاقد خودرو است، چرا از یارانه بنزین بهره مند نمیشود؟ و دهها سؤال دیگر با افزایش قیمت بنزین ذهن جامعه را فرا گرفته است. واقعیت این است که قدرت خرید اقشار کمدرآمد جامعه در شرایطی است که در عمل دولت چاره ای جز تقویت خرید آنها و توان اقتصادیشان که بشدت تضعیف شده است، ندارد. شاخصهای اقتصادی نظیر ضریب جینی نشان میدهد که شکاف درآمدی میان افراد کمدرآمد و پردرآمد جامعه به طور معناداری افزایش یافته و روند فاصله نابرابری توزیع درآمد و ثروت میان طبقات و دهکهای 10 گانه در جامعه شتاب گرفته است.

ضریب جینی چیست؟ یک شاخص و سنجه محاسبه اندازه گیری نابرابری درآمدی میان افراد کمدرآمد و پردرآمد جامعه است. به بیان ساده تر، شکاف درآمدی میان طبقات مختلف جامعه را توضیح میدهد. هرچه شاخص به سمت عدد یک حرکت کند، توضیح میدهد نابرابری به سمت وضعیت بیشتر و هرچه از عدد یک فاصله بگیرد و به سمت صفر برود، نشان از کاهش شکاف و نابرابری درآمدی و توزیع مناسب ثروت است. این شاخص در سال 1388 به عدد 4111/0 رسید. یعنی در آن زمان ساختار اجتماعی و اقتصادی جامعه به سمت نابرابری حرکت میکرد؛ همان چیزی که باعث شد دولت وقت در سال 1389 به سمت پرداخت یارانه های نقدی برود. در سال 1389 با مجموعه اقدامات برای پرداختهای انتقالی و همچنین توزیع یارانه ها، این شاخص به عدد 4099/0 کاهش یافت. یعنی نشانه اندک برای برابری توزیع درآمد در آن سال؛ از آن سال به بعد، روند نزولی ضریب جینی همسو با تمام تحولات اقتصادی از جمله پرداخت یارانه ای غیر مستقیم و پنهان تا سال 1392 ادامه داشته و به عدد 3650/0 رسید که نمایانگر کاهش شکاف درآمدی در مقایسه با شرایط زمانی و تحولات ساختار اقتصاد ایران بود، اما مجدداً روند صعودی آن از سال 1392 آغاز شد و از سطح عدد پایه 3659/0 در سال 1393 به عدد 3788/0 و تا سال 1396 به عدد 3981/0 رسید که سه دهم درصد نسبت به سال 1392 به سمت عدد یک بیشتر میل کرد. این در حالیست که همسو با رشد بودجه سنواتی و شاخص نرخ تورم، مبلغ یارانه نقدی که دولت برای جلوگیری از آثار تورمی پرداخت کرده است، طی این سالها افزایش نداشته و همچنان برنامه پرهزینه پرداخت یکسان یارانه ها، میان دهکهای درآمدی ادامه داشته است. یعنی ثروتمندان یا دهکهای درآمدی بالا در جامعه از قبل پرداختهای یارانه های یکسان شام مجانی میخوردند و سواری مجانی میگرفتند و میگیرند. بنا بر این دولت دوازدهم راهی جز افزایش قیمت بنزین برای ترمیم قدرت خرید کمدرآمدهای جامعه نداشته است. در تازه ترین طرح اصلاح قیمت بنزین، افزایش قیمت به حمایت از هفت دهک پایین جامعه گره خورده است. به این معنا که همزمان با افزایش قیمت بنزین، طرح حمایت اقتصادی از 18 میلیون خانوار یا 60 میلیون ایرانی نیز کلید خورد. بنا به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، دولت به خانوارهای از یک نفر تا 5 نفر به میزان 55 تا حد اکثر 205 هزار تومان کمک هزینه معیشتی پرداخت خواهد کرد. این هزینه یک هفته تا ده روز دیگر به حساب سرپرستان 18 میلیون خانوار ایرانی واریز میشود. سازمان برنامه و بودجه موظف شد عیناً همه منابع حاصل از اصلاح قیمت جدید بنزین را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. میزان پرداخت به خانوارهای تکنفره 55، دونفره 103، سه نفره 138، چهار نفره 172 و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان خواهد بود. 

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه، ثروتمندترین دهک جامعه 23 برابر فقیرترین دهک جامعه از یارانه بنزین بهره مند میشود. بدین ترتیب با وجود هزینه سنگینی که دولت برای پایین نگهداشتن قیمت بنزین پرداخت میکند، در نهایت این یارانه به دست کسانی که باید از آن بهره مند شوند، نمیرسد. یکی از مزیتهای مهم این طرح این است که حتی کسانی که صاحب خودرو یا موتورسیکلت هم نیستند، از 180 هزار میلیارد تومانی که سالانه صرف پرداخت یارانه بنزین میشود، بهره مند شوند. - دولت با استفاده از تجربه پیشین افزایش قیمت بنزین، این اصلاحات برنامه جدید خود را عملیاتی کرده است تا کمترین آثار منفی تورمی را درپی داشته باشد. از 15 بار اصلاح قیمت بنزین که در 40 سال گذشته (یعنی از سال 57 تا کنون) صورت گرفته است، در 6 مرتبه اساساً تراز تورمی تغییری نکرده و در 6 مرتبه تراز تورمی با کاهش همراه بوده و تنها در 3 مرتبه تراز تورمی افزایش ناچیزی داشته است. در این دوره ها سه تجربه منفی وجود دارد که دولت باید از آن دوری کند. تثبیت اسمی قیمت، تجربه منفی اول بوده است. این در حالی است که قیمت انرژی باید متناسب با قیمت جهانی به صورت پویا تغییر کند. تجربه منفی دوم نیز قانون خوب، اجرای بد و وابستگی قانون هدفمندی یارانه ها به بودجه دولت، استقلال میزان بازتوزیع از عواید حاصل از اصلاح قیمتها و عدم تداوم اصلاح قیمتها بوده است. سومین تجربه منفی نیز فقدان نظام تأمین اجتماعی کارآمد بوده است. بر همین اساس، عدم امکان حذف دهکها، بیعدالتی در بازتوزیع از جمله این تجارب منفی بوده است که در طرح جدید سعی شده است دیگر تکرار نشود. علاوه بر این دولت برای جلوگیری از تزریق نقدینگی جدید به اقتصاد که آثار تورمی در پی خواهد داشت، ساز و کارهایی را در دست تدوین دارد که با مبلغ واریزی به کارت یارانه، تنها امکان خرید کالا وجود داشته باشد. همچنین در طرح دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های صمت و رفاه نظارت دقیق بر اجرای این طرح را بر عهده دارند.

 

..........بهداشت و سلامت

* سکته در کمین دیابتیها: یک متخصص مغز و اعصاب گفت: دیابت بر روی تمامی سیستمهای عصبی بیمار تأثیر میگذارد و به دنبال تنگ شدن رگهای عصبی، شاهد علائمی همچون گز گز و سوزن سوزن شدن دست و پای این بیماران هستیم که اغلب ۲۵ سال از دیابت آنها گذشته است. دکتر محبوبه آقایی افزود: اگر قند خون از ابتدا کنترل شود، میتوان از عوارض دیابت پیشگیری کرد. متأسفانه ۶۰ تا ۷۰ درصد دیابتیها با چنین عارضه هایی مواجه میشوند. وی بر ضرورت کنترل قند خون، چربی خون، فشار خون و.... تأکید کرد: عصبهایی که به اعضای داخلی بدن آسیب میزنند، منجر به بروز بی اختیاری ادرار، تکرر ادرار و... میشوند. همچنین میتواند با آسیب روده ها باعث بروز اسهال و یبوست مکرر در بیماران دیابتی شود. آسیب عصبهای خونرسان باعث تنگ شدن رگها و در نتیجه بروز سکته مغزی میشود. آقایی فراموشی و آلزایمر را دیگر عوارض دیابت عنوان کرد و افزود: اگر قند خون بین ۸۰ تا ۲۷۰ باشد، مغز خوب کار میکند؛ اما اگر پایینتر یا بالاتر باشد، به مغز آسیب میرسد. وی از افت قند خون به عنوان یک هشدار جدی سکته مغزی در بیماران دیابتی نام برد و گفت: قند خون پایین در بیماران دیابتی را جدی بگیرید. در صورت چنین وضعیتی در افراد دیابتی، حتماً یک خوراکی شیرین مثل عسل و خرما به بیمار بدهید. 

* هشدار در مورد شیوع آنفلوآنزا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مراجعه ۱۴۰ بیمار با علائم بیماریهای تنفسی مشابه آنفلوآنزا و مرگ ۲ نفر بر اثر بیماریهای تنفسی در بیمارستانهای استان بوشهر خبر داد. دکتر عبد المحمد خواجهئیان با بیان اینکه آنفلوآنزا نوعی بیماری واگیردار است که مردم باید آن را جدی بگیرند، گفت: همه ساله با آغاز فصل پاییز بیماریهای تنفسی نیز در بین مردم شیوع پیدا میکند. امسال فعالیت ویروس آنفلوآنزا در کشور ما زودتر شروع شده و به تبع آن پیشبینی میشود که طول مدت شیوع نیز طولانیتر شده و همچنین شدت بیماریزایی ویروس بیشتر از سالهای گذشته باشد. وی افزود: شستشوی مرتب دستها مهمترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است. همچنین دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ چرا که ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهمترین راههای انتقال این ویروس است. مردم عزیز برای پیشگیری از ابتلا و همچنین گسترش همه گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی بگیرند و اگر دچار این بیماری شدند، در منزل استراحت کنند و از تماس نزدیک و مصافحه با دیگران خودداری کرده و حتماً از ماسک یک بار مصرف استفاده کنند. وی هشدار داد: افرادی که سابقه بیماریهای زمینه ای دارند، گروههای خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند، ضروری است واکسن آنفلوآنزا را تهیه و تزریق کنند.

* گلواژه: اراده انسانی در کنار سرنوشت او ایستاده و چرخ تکامل او را اداره میکند. فیثاغورث

 

...........دُریافت

* بیتی شور انگیز در وصف زنی شور انگیز. داستان عشق افسانه ای رهی معیری، شاعر شوریده سر به مریم فیروز، شاهزاده خانم شهرآشوبی که در دهه بیست شمسی «یکی از خوشگلترین خانمهای تهران به شمار میآمد»، از دل انگیزترین حکایات عاشقانه عصر ماست. مریم که به قول دکتر قاسم غنی، پزشک معتمد خانواده فرمانفرما «در آن وقت دختری بود زیبا و فتان و دلفریب و انصاف این است که در حسن و دلبری آیتی بود»، پس از طلاق از همسر اولش، مدتی با رهی معیری روابط عاشقانه داشت. او 29 ساله بود که رهی، جوانی گرم و عاشقپیشه و جذاب را ملاقات کرد. رهی تحت تأثیر عشق بیمثال مریم تریاک را ترک کرد و دل و جان در سرودن اشعاری پرشور و شرر نهاد که امروز از لطیفترین عاشقانه های شعر فارسی به شمار میروند. هرچند مریم پس از آشنایی با نور الدین کیانوری و دل سپردن به او و آرمانهای حزبیش رشته پیوند عاشقانه با رهی را گسست، اما به واسطه عشق سوزان رهی، نامش چون لیلی و شیرین و آیدا در ردیف نام دلبندان شعر فارسی درآمد و جاودانه شد؛ بالاخص که ذکرش به ترانه های پرشرر رهی نیز راه یافت و از لبهای عاشقی به گوشهای عاشق دیگر نشست. رهی چندین شعر با یاد عشق مریم سروده که در آنها اسم معشوقش را با ایهامی ظریف نشانده و در آنها مریم هم نام یار است و هم استعاره از زنی چون گل مریم: عروس چمن مریم تابناک، گرو برده از نوعروسان خاک؛ که او را به جز سادگی مایه نیست، نکوروی محتاج پیرایه نیست؛ به رخ نور محض و به تن سیم ناب، به پاکی چو اشک و به صافی چو آب....

سرآخر هم که مریم او را با عشق سوزانش وانهاد و به همراه کیانوری ایران را به قصد شوروی ترک کرد، رهی تصنیف «کاروان» را –به روایتی نه چندان قوی- در هجر او سرود که اجرای آن با موسیقی مرتضی محجوبی و آواز بنان در دل سوخته هر شیدایی گوشه ای دارد: همهشب نالم چون نی، که غمی دارم، دل و جان بردی اما نشدی یارم؛ با ما بودی، بی ما رفتی؛ چو بوی گل به کجا رفتی؟ اما بیتی هم درباره مریم فیروز سروده شده که از قضا مشهورترین بیت درباره مریم در افواه است: مریما جز تو که افراشته ای پرچم سرخ! نیست در عالم ایجاد یکی مریم سرخ. از آنجا که حکایت عشق رهی به مریم معروف بوده، این بیت را به رهی نسبت داده اند؛ در حالی که این بیت در دیوان او نیامده است. پس شاعر این بیت کیست؟ بیت مزبور اولین بار در یکی از مجلات تهران بدون اشاره به نام شاعر، زیر عکسی از مریم فیروز درج شده بود. پیش از آن نیز، «تلاشهای انسانی و چپروانه او به حدی چشمگیر بود که یکی از روزنامه های فرانسه تصویر او را با لباس چرمی و پرچم سرخ به چاپ رساند. باستانی پاریزی در ذیل خاطرات دکتر قاسم غنی درباره خانواده فرمانفرما مینویسد: «این مریم را که در روزنامه فم فرانسز Femme Francaise مقاله مینوشت و چپ بود، در آن روزگار مریم سرخ لقب داده بودند و شاعری در حق او گفته بود: مریما جز تو که افراشته ای پرچم سرخ، نیست در عالم ایجاد یکی مریم سرخ».

 

............ورزشی

* کسب چهارمین سهمیه دو و میدانی نابینایان برای توکیو: بهزاد عزیزی، ملیپوش پارا دو و میدانی ایران در ادامه رقابتهای قهرمانی جهان این رشته که در کشور امارات برگزار میشود، با کسب نشان طلا جواز حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد. وی در پرتاب نیزه کلاس t۱۲-۱۳ با پرتاب ۶۵.۰۴ متر به مدال طلا دست یافت و  سهمیه پارالمپیک توکیو را بدست آورد. بدین ترتیب ورزشکاران نابینا با کسب دو طلا توسط بهزاد عزیزی و مهدی اولاد و یک برنز دیگر اولاد، دو مقام چهارمی محمد آرخی در پرتاب دیسک و نیزه و یک مقام هشتمی توسط وحید علی نجیمی در دو ۴۰0 متر به کار خود پایان داد. کاروان اعزامی ایران به این رقابتها در بخش معلولین نیز تا کنون موفق به کسب یک مدال طلا توسط حامد امیری، دو مدال نقره توسط مهران نکویی مجد و هاشمیه متقیان و دو نشان برنز توسط علیرضا مختاری و سجاد محمدیان و هفت سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده است. دو و میدانی کاران نابینا نیز چهار سهمیه در دو بخش پرتاب وزنه و پرتاب دیسک به وسیله مهدی اولاد و نور محمد آرخی کسب کردند. رقابتهای دو و میدانی قهرمانی معلولان جهان با حضور ۱۴۰۰ ورزشکار از ۱۲۲ کشور جهان به میزبانی کشور امارات متحده عربی در حال برگزاری است. این مسابقات یکی از اصلیترین مراحل گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به شمار میرود.

* ۱۲ گل برای شکستن رکورد شهریار: فوق ستاره پرتغالی روند درخشان خود در بازیهای ملی را ادامه میدهد و حالا بیشتر از همیشه، به شکستن رکورد علی دایی نزدیک شده است. رونالدو که در پنج مسابقه از ۶ مسابقه اخیرشان مقابل سوئیس (۳ بار)، صربستان و لیتوانی (۴ بار)، لوکزامبورگ و اوکراین یک بار موفق به گلزنی شده بود، در بازی برگشت برابر لیتوانی هم توانست سه گل دیگر به ثمر برساند تا با 98 گل ملی، به علی دایی ۱۰۹ گله نزدیکتر از همیشه شود. وی اکنون تنها ۱۲ گل با شکستن رکورد دایی فاصله دارد.

...........حوادث

* تزریق ژل و بوتاکس برای تغییر چهره سارق: اواسط آبان مرد میانسالی به کلانتری 101 تجریش رفت و از سرقت کیف دستیش توسط موتورسواران خشن خبر داد. او گفت: حدود 20 میلیون تومان پول نقد داشتم که میخواستم با آنها دلار بخرم. در حالی که پولها و مدارکم داخل کیف بودند و میخواستم به صرافی بروم، ناگهان دو مرد جوان که سوار موتورسیکلت بودند به من حمله کردند و کیفم را ربودند. یکی از آنها کلاه کاسکت به سر داشت، اما ترکنشین مرد جوانی بود که صورتش را دیدم. با اعلام شکایت این مرد، تحقیقات آغاز شد و مأموران پلیس در بررسیهای میدانی خود دریافتند در نزدیکی محل سرقت، خانه نیمه سازی بوده که دوربین مداربسته داشته و دوربینها تصویر سارقان را ضبط کرده بودند. بدین ترتیب شماره پلاک موتورسیکلت سارقان مورد شناسایی قرار گرفت و هویت صاحب آن به نام بابک شناسایی شد. همزمان با دستگیری بابک، وی در تحقیقات اولیه منکر سرقتها شد. او مدعی بود که موتورسیکلتش را برای مدتی به یکی از دوستانش قرض داده است و از سرقتها بی خبر است. از طرفی مشخصات بابک با آنچه مرد تاجر به پلیس ارائه کرده بود، تفاوت داشت. - تیزهوشی قاضی پرونده: در حالی که بابک مدعی بود به خاطر بیماریش نمیتواند در بازداشتگاه بماند و از آنجا که هیچ سابقه کیفری در پرونده خود نداشت و همچنین از سوی مالباختگان نیز مورد شناسایی قرار نگرفته بود، قاضی تصمیم گرفت که مرد جوان را با وثیقه آزاد کند. اما زمانی که همسر بابک برای ارائه وثیقه به دادسرا مراجعه کرد، قاضی پرونده از وی پرسید: آیا همسرت همیشه با ریش و سبیل و همین چهره بوده است؟ زن جوان گفت: نه! مدتی است که با انجام عمل پروتز و تزریق ژل و بوتاکس تغییر چهره داده است. بدین ترتیب قاضی با دریافت عکسهای قبل از عمل بابک و تطبیق عکسها با تصاویر دوربینهای مداربسته دریافت که وی سارق اصلی دلارها است. بدین ترتیب متهم به سرقتهای سریالی با همدستش اعتراف کرد. گفتوگو با متهم: چه شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟ از وقتی فرزندم به دنیا آمد، هزینه های زندگی ما بیشتر شد، از طرفی با این همه گرانی دخل و خرجم جور نمیشد. شگردتان برای سرقتها چه بود؟ همدستم خیابانهای خلوتی را که در اطرافش دوربینهای مداربسته نبود شناسایی میکرد. چون سابقه دار بود، برای اینکه شناسایی نشود کلاه کاسکت میگذاشت، اما به من گفته بود نیازی به کلاه ندارم. افرادی را که از خودروهای مدل بالا پیاده میشدند انتخاب میکردیم و در فرصتی مناسب کیفشان را سرقت میکردیم. مدارک سرقتی را چه میکردید؟ به افراد خلافکار میفروختیم. بسته به نوع مدرک قیمت هم فرق داشت؛ از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت مدارک و اسنادی بود که میفروختیم. چرا تغییر چهره دادی؟ برای اینکه شناسایی نشوم، اما زیرکی قاضی کار دستم داد. همسرم فکر میکرد که واقعاً بیگناه هستم. من مدام چهره ام را تغییر میدادم و البته پول زیادی هم صرف این کار میکردم.

............اطلاعرسانی

* به مناسبت هفته کتاب، کتابخانه شهید باهنر شمیرانات برگزار میکند: جلسه نقد کتاب راویان روایت تو، با حضور نویسنده نابینای اثر: دکتر سعید

عباسپور. منتقد: رضا علیزاده. زمان: چهارشنبه 29 آبان، از ساعت 15 تا 17. نشانی: تهران، خ ولیعصر، نرسیده به تجریش، جنب پمپ بنزین باغ فردوس،

کتابخانه شهید باهنر. تلفن: 02122728164

* نخستین جشنواره ملی کاما (کتاب افراد دارای معلولیت ایران) مراسم اختتامیه این جشنواره روز سه شنبه 5/9/98 از ساعت 14:30 لغایت 17 در سالن قلم برگزار میگردد. آدرس: تهران- بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)- بعد از ایستگاه مترو- بلوار کتابخانه ملی ایران- سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران- سالن همایشهای بین المللی- تالار قلم. از کلیه عزیزان بویژه نابینایان و کمبینایان جهت شرکت در این مراسم دعوت بعمل میآید. جهت ثبت نام با تلفن 61-22560060 تماس حاصل فرمایید.


  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *