شناسه خبر: 19243 منتشر شده در مورخ: 1398/8/23 ساعت: 08:25 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 23 آبان 1398

روزنامه پنجشنبه 23 آبان 1398

ترنم عشق - به وحدت نیاز داریم - راهکارهای طب سنتی در مقابله با آلودگی هوا - سگ راهنما، از تخیل تا واقعیت «بخش پایانی» - دو خواننده پرطرفدار در یک نشست خبری - تأسیس آکادمی ورزشهای پارالمپیکی غرب آسیا در کیش - مقتول در مرگ خودش مقصر بود - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 23 آبان 1398

16 ربیع الاول 1441

14 نوامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6279

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، خاتم پیامبران و فرزند برومندش امام صادق (ع) مبارک باد

........عناوین این شماره......

ترنم عشق 2

به وحدت نیاز داریم 3

راهکارهای طب سنتی در مقابله با آلودگی هوا 4

سگ راهنما، از تخیل تا واقعیت «بخش پایانی» 6

دو خواننده پرطرفدار در یک نشست خبری 10

تأسیس آکادمی ورزشهای پارالمپیکی غرب آسیا در کیش 15

مقتول در مرگ خودش مقصر بود

چاردیواری 18

 

..............ترنم عشق

* شعر زیبای از استاد سخن، سعدی شیرازی در مدح و ثنای رسول گرامی (ص): ماه فرو ماند از جمال محمد، سرو نباشد به اعتدال محمد؛ قدر فلک را کمال و منزلتی نیست، در نظر قدر با کمال محمد؛ وعده دیدار هر کسی به قیامت، لیله اسری، شب وصال محمد؛ آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی، آمده مجموع در ظلال محمد؛ عرصه گیتی مجال همت او نیست، روز قیامت نگر مجال محمد؛ وآن همه پیرایه بسته جنت فردوس، بو که قبولش کند بلال محمد؛ همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد، تا بدهد بوسه بر نعال محمد؛ شمس و قمر در زمین حشر نتابند، نور نتابد مگر جمال محمد؛ شاید اگر آفتاب و ماه نتابند، پیش دو ابروی چون هلال محمد؛ چشم مرا تا به خواب دید جمالش، خواب نمیگیرد از خیال محمد؛ سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی، عشق محمد بس است و آل محمد. میلاد خجسته اشرف مخلوقات عالم و نیز امام صادق (ع) را تبریک میگوییم.

 

.............سیاسی

* به وحدت نیاز داریم.  پزشکیان، نایب رئیس مجلس گفت: در شرایطی که آمریکا دنبال تفرقه و بر هم زدن جامعه اسلامی است، بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام و همدلی نیاز داریم.

* امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تحریمها هیچ تأثیری بر اداره و فعالیت نیروهای مسلح ندارند.

* نعمتی، عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: جعفرزاده ایمنآبادی به عنوان گزینه نهایی این فراکسیون برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی است.

* میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس با بیان اینکه با توجه به پایان مهلت یکساله بررسی لوایح مرتبط با FATF در مجمع، نظر شورای نگهبان مبنی بر رد لوایح مذکور حاکم خواهد بود، گفت: در این شرایط شورای عالی امنیت ملی باید با یک ارجاع خاص به موضوع رسیدگی و آن را تعیین تکلیف کند.

 

............بهداشت و سلامت

* راهکارهای طب سنتی در مقابله با آلودگی هوا: یک پژوهشگر طب سنتی گفت: آلودگی هوا در فاز اول یک آلاینده گرم و خشک ایجاد میکند و تجمیع آلاینده ها نیز سرد و خشک است که در این موارد باید از غذاهایی که سرد و خشک هستند، دوری جست. در مواقعی که هوا آلوده است، نباید غذاهای سنگین که معده توانایی هضم آنها را ندارد، خورده شود و باید غذاهای لطیف مانند شیر، مایعات فراوان و تخم مرغ عسلی استفاده شود. علیرضا یارقلی افزود: از خوردن غذاهایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، موز، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید؛ چرا که این غذاها باعث میشود غلظت خون بدن بالا برود. همچنین بهتر است بیشتر آش ماست، آش دوغ، شیر، آب سیب و هویج استفاده شود. همچنین برای پیشگیری از سرماخوردگی شبها از بخور بابونه و مرزنجوش استفاده کنید. * آمار بالای مرگهای سرطانی در ایران: دبیر علمی کنگره انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی گفت: سرطان در دنیا رو به افزایش است و بر اساس آمار سال ۲۰۱۸ ۲۰ میلیون نفر به این بیماری مبتلا بوده اند که ۱۰ میلیون نفر آنها فوت کرده اند؛ اما هر سال سهم مرگ و میر ناشی از سرطان در کشورهای با منابع مالی محدود بیشتر میشود که به دلیل کمبود امکانات تشخیص زودرس این بیماری است. رستمی افزود: تا سال گذشته ۴۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور داشته ایم و هر سال ۱۰۰ هزار مورد جدید به این آمار اضافه میشود که در حدود ۵۰ درصد آنها فوت میکنند. در کشورهای توسعه یافته، در کنار بیمارستانها مراکزی برای درمانهای حمایتی نظیر کنترل درد، بازتوانی و تغذیه این افراد را انجام میدهند که در کشور ما فقط دو سه مرکز وجود دارد. داروهای ایمونوتراپی که اثربخشی آنها در دنیا ثابت شده، با قیمت خیلی گران و قاچاقی به دست بیماران میرسند. دمای نگهداری این داروها نباید بالای ۲۴ درجه باشد؛ این در حالیست که داروها از مبادی غیر رسمی وارد میشوند و معلوم نیست سالم باشند.

..........از شش نقطه جهان

* سگ راهنما، از تخیل تا واقعیت: «بخش پایانی»: در شماره قبل نگاهی داشتیم به پیشینه سگ راهنمای ویژه نابینایان در اروپا و آمریکا و نحوه دسترسی نابینایان به این سگها را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که پیشتر گفته شد، استفاده از این سگها، موافقان و مخالفان زیادی در میان نابینایان در سر تا سر دنیا دارد. در این شماره، به بررسی نظرات موافق و مخالف در این خصوص خواهیم پرداخت.

طرفداران استفاده از عصا برای مسیریابی عمدتاً سه دلیل را به عنوان دلایل برتری این ابزار بر سگ راهنما میدانند. دلیل اول، ارزانی این وسیله کارآمد است. آنها معتقدند به محض گم شدن یا آسیب دیدن عصا، کاربر میتواند با هزینه ای اندک -چیزی بین سه تا چهل دلار-، یک عصای دیگر تهیه کند. این کار به سرعت هم قابل انجام است و عملاً فرد نابینا برای دریافت عصای جایگزین، معطل نخواهد شد. دلیل دوم طرفداران عصای سفید این است که این ابزار در هنگام حرکت، اطلاعات بساوایی ذیقیمتی را در اختیار کاربرانش قرار میدهد. عابر نابینا میتواند با عصای خود، محیط را لمس کند و از جزئیات مسیری که میپیماید، آگاه شود. امکان یادگیری مسیرها هم سومین استدلالی است که موافقان عصا برای برتری این روش بر سگ راهنما میآورند. آنها معتقدند با توجه به اطلاعاتی که به واسطه عصا زدن از محیط دریافت میکنند، امکان علامتگذاری مسیرها برایشان تسهیل میشود و به این ترتیب به سادگی میتوانند مسیرهای پر ترددشان را فرا بگیرند. در نقطه مقابل، طرفداران سگ راهنما به این موضوع اشاره میکنند که عصای سفید عموماً در مکانهای شلوغ کارایی خود را از دست میدهد و عابر نابینا نمیتواند آنطور که باید محیط را بکاود تا علائم مورد نظرش را بیابد. آنها همچنین معتقدند عصای سفید از نگاه سایر عابران شیئی عجیب مینماید و شانس برقراری ارتباط با سایرین را کاهش میدهد. آنها سگ راهنما را ابزاری میدانند که عابر نابینا میتواند با تکیه بر آن، بدون نیاز به تغییر مکرر در مسیر یا سرعت حرکت، درست مثل سایر عابران از موانع عبور کند. آنها همچنین بر این باورند که سگها در مواقع خطرناک میتوانند از صاحب نابینایشان دفاع کنند. مواقعی نظیر حمله های خیابانی یا قرار گرفتن در معرض سرقت و زورگیری. طرفداران عصا البته برای هر کدام از استدلالهای گروه مقابل پاسخی دارند و علاوه بر این، دلایل متقنی هم در ناکارآمدی استفاده از سگ راهنما برمیشمرند. آنها معتقدند نگهداری از سگ کاری بسیار وقتگیر است و مسؤولیت سنگینی را به همراه دارد. تأمین و خوراندن آب و غذا، اجابت مزاج، شستشو و برس کشیدن و بازی و تفریح با سگ، از جمله وظایفی است که بر عهده صاحبان سگهای راهنما قرار میگیرد. همچنین هر کاربر برای داشتن سگ، ابتدا باید دو تا سه هفته تحت آموزش قرار بگیرد و این به آن معنا است که او سه هفته باید کار و زندگی و مسؤولیتهایش را برای دریافت این آموزشها، رها کند. تأمین هزینه های تغذیه و درمان سگ هم با صاحبش است و این هزینه ها از نظر بسیاری از نابینایان، قابل توجه به حساب میآید.

خطر درگیری سگها هم از دیگر دلایلی است که به عنوان یکی از دردسرهای نگهداری از این سگها مطرح میشود. تعداد سگهای خدماتی آنقدر زیاد شده که هر لحظه این خطر وجود دارد سگ راهنما در محیطهای مختلف با یکی از این سگها درگیر شود و چه بسا این درگیری به مرگ او هم منجر شود. وجود موی سگ در محل زندگی و بر روی لباس افراد نابینا هم از دیگر مشکلات نگهداری این سگها به شمار میرود. با وجود تمام استدلالهای موافق و مخالف، هنوز نمیتوان گفت که اکثریت با کدام گروه است. اما آنچه از نظرات نابینایان در شبکه های اجتماعی برداشت میشود، این است که بسیاری از آنها حالا تصمیمی میانه را پیش گرفته اند و معتقدند داشتن سگ راهنما، به هیچ وجه آنها را از عصا بینیاز نمیکند و سعی میکنند هر دو مهارت را فرا بگیرند و به فراخور نیاز، از عصا یا سگ استفاده کنند.

 

.........گزارش فرهنگی

* دو خواننده پرطرفدار در یک نشست خبری. نشست خبری آلبوم «افسانه چشمهایت» به آهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی همایون شجریان و علیرضا قربانی با حضور همایون شجریان، علیرضا قربانی، مهیار علیزاده و رامین فاروقی حیدری، مدیر هنری این پروژه و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش ایران سپید، این برنامه خبری که ظهر روز سه شنبه ۲۱ آبان در تالار وحدت برگزار شد، دور از حاشیه نبود؛ چه، اتخاذ تشریفات خاص برای ورود خبرنگاران و مهمانان بخش رونمایی، نارضایتی اهالی رسانه را به دنبال داشت و همین موضوع باعث شد برنامه خبری با تأخیر زیادی برگزار شود. بر اساس این گزارش، در آغاز جلسه، بعد از سلام و تعارفات معمول عوامل آلبوم، مهیار علیزاده بعنوان آهنگساز درباره فلسفه این پروژه اظهار داشت: «وقتی ۵ سال پیش خبر تولید این آلبوم منتشر شد، در عین شیرینی ما را در ادامه کار سختگیر کرد و با وسواس جلو رفتیم. من خیلی سعی کردم این آلبوم منتشر شود تا بازخوردهای بعد از آن را مشاهده کنم؛ اما مدت زمان ۵ ساله، تعلیقی در روند کار ایجاد کرد. طبیعیست این تعلیق برای یک آرتیست که اثری را تولید میکند خیلی جالب نیست؛ با این حال ما نا امید نشدیم و کار کردیم و کار کردیم تا به امروز و انتشار این آلبوم رسیدیم.» وی در پاسخ به پرسشی پیرامون علت انتخاب قربانی و شجریان اظهار داشت: «آنچه من در ذهن میپروراندم، تولید یک آلبوم با صدای دو یا سه خواننده بود. اوایل تولید آلبوم دخت پریوار با آقای قربانی بودیم که این موضوع را با او مطرح کردم. اولویت ما همایون عزیز بود و وقتی موضوع را با او در میان گذاشتیم، از طرح استقبال کرد و تولید شروع شد.» علیزاده در ادامه به پرسش دیگری پیرامون انتخاب شعر یکی از قطعات آلبوم که نام شاعر به اشتباه «سایه» درج شده بود، پاسخ داد: «پروسه انتخاب شعر این آلبوم پیچیده بود. در خصوص انتخاب شعر به تو ای دوست سلام که با عنوان افسوس در آلبوم منتشر شده، با یک جستجوی ساده در اینترنت، دیدم همه جا این شعر را به نام سایه منتشر کرده اند. بر همین اساس ۴ سال پیش روی این شعر ملودی ساختم و آن را ضبط کردیم. در طول این مدت یکی دو بار خدمت استاد سایه در کلن رسیدم و چند بار هم با دختر ایشان تماس داشتم؛ اما این موضوع را بیان نکردم که روی شعر جدید ایشان ملودی ساخته ام. وقتی دختر استاد بعد از انتشار آلبوم در صفحه شخصیش اعلام کرد این شعر از پدرش نیست، من هم در یک ویدیو مراتب عذرخواهی خودم را خدمت ایشان و مخاطبان عزیز اعلام کردم. قطعاً این اشتباه بر اثر بیدقتی بود که اگر دقت داشتیم، این جنجال پیش نمیآمد.» رامین حیدری فاروقی هم در پاسخ به پرسشی راجع به انتخاب مجموعه ایرانمال برای گرفتن عکسهای تبلیغاتی این آلبوم اظهار داشت: «ما به دنبال مکانی بودیم که جذابیت بصری داشته باشد و در عین حال مجاور با فضای کتاب و کتابخوانی. موزه ها و کتابخانه ها این قابلیت را نداشتند و به همین علت، مجموعه ایرانمال را به پیشنهاد من انتخاب کردیم که چشم انداز بصری خوبی دارد.» مهیار علیزاده در بخش دیگری از این جلسه به پرسش خبرنگار ایران سپید درباره نبود توجیه ملودیک منطقی در استفاده از دو خواننده پاسخ داد. وی اظهار داشت: «من ایده این آلبوم را از آوازهای اپراهای ارمنستان و اتریش الهام گرفتم. در اپراهای این دو کشور بارها اتفاق افتاده که برای دو صدای تنور یا دو صدای سوپرانو ملودی بنویسند. این آرزو را داشتم که روزی من چنین کاری را در ایران و با بهره گیری از ویژگیهای آوازی دو خواننده انجام دهم. بنا بر این اگر احساس میشود که آواز خواننده ها در یک گام نوشته شده، بر اساس آن الگوست.» در ادامه همایون شجریان و علیرضا قربانی در خصوص ویژگیهایی که باعث شد در کنار هم این آلبوم را تولید کنند صحبت کردند. همایون شجریان در این خصوص اظهار داشت: «سلیقه مهیار در انتخاب اشعار را میپسندیدم و آلبوم حریق خزان با آهنگسازی او و آواز علیرضای عزیز را شنیده بودم؛ مخصوصاً قطعه حریق خزان را خیلی دوست دارم. موارد دیگری هم بود که مرا ترغیب به قبول همکاری در این پروژه کرد. البته دیدگاههایی داشتم که اگر اجرا میشد، حد اقل ۱۰-۲۰ درصد به سلیقه من نزدیکتر بود؛ مثلاً تنوع در گامها یا اجرای قطعات یک پرده پایینتر، به نظرم کار را جذابتر میکرد.» علیرضا قربانی نیز به همدلی میان خود و همایون اشاره کرد و اظهار داشت: «هیچ اجباری برای همکاری من و همایون عزیز نبود به جز همدلی و مؤانستی که بین ما بود و من از گذشته به صدای او که رگه هایی از آواز پدر بزرگوارش را داشت، ارادت داشتم. علاوه بر این، نزدیکی فرهنگ شنیداری و سلیقه آوازی بین ما این در کنار هم بودن را فراهم ساخت.» بر اساس این گزارش، بعد از پایان نشست خبری آلبوم «افسانه چشمهایت»، برنامه جشن امضا و رونمایی رسمی این آلبوم با حضور جمع زیادی از طرفداران قربانی و شجریان در سالن تالار وحدت برگزار شد. فایل صوتی این نشست خبری را میتوانید از وبسایت روزنامه دریافت کرده و بشنوید.

...........ورزشی

* تأسیس آکادمی ورزشهای پارالمپیکی غرب آسیا در کیش: کمیته ملی پارالمپیک ایران در نظر دارد با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش اقدام به تأسیس آکادمیهای ورزشی و نیز ورزش افراد دارای معلولیت غرب آسیا نماید. در ابتدای این هفته، دکتر غلامحسین مظفری، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی کیش، میهمان کمیته ملی پارالمپیک بود. وی در نشستی صمیمانه با محمود خسرویوفا، رئیس و هادی رضایی، دبیر کمیته پارالمپیک، از نزدیک در جریان روند فعالیتهای کمیته و آماده سازی تیمهای ملی برای پارالمپیک توکیو قرار گرفت. مظفری که خود از جانبازان دفاع مقدس است، آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش را برای همکاری با پارالمپیک در راستای توسعه اهداف جنبش پارالمپیک اعلام کرد. بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی کمیته پارالمپیک، مقرر شد جزیره کیش به عنوان محل تأسیس آکادمیهای ورزشهای پارالمپیکی و نیز ورزش افراد دارای معلولیت غرب آسیا معرفی شود. همچنین با توجه به نزدیک بودن شرایط جوی این جزیره به شرایط توکیو، محل برگزاری بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰، مقرر شد تمرینات ملیپوشان اعزامی به این دوره از بازیها، با مشارکت منطقه آزاد و تربیت بدنی کیش برگزار شود. با توجه به نظر مساعد این سازمان در راستای همکاری با کمیته پارالمپیک، در آینده ای نزدیک تفاهمنامه همکاری میان کمیته پارالمپیک و سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص همکاریهای مشترک در ورزش جانبازان و نابینایان منعقد خواهد شد. * عصر جمعه با صدای فردوسیپور: از کتاب فوتبال علیه دشمن که نوشته سایمون کوپر است و عادل فردوسیپور آن را به فارسی ترجمه کرده، اخیراً نسخه ای صوتی هم با صدای خود فردوسیپور تولید شده است. حالا قرار است روز جمعه 24 آبان، مراسمی برای رونمایی از این کتاب صوتی ترتیب داده شود. این کتاب توسط رادیو گوشه، واحد صوتی نشر چشمه تهیه و تولید شده است.

.........حوادث

* مقتول در مرگ خودش مقصر بود: دیماه سال ۹۷ یک زندانی به نام احسان، 50 ساله که به جرم کلاهبرداری در زندان فشافویه بود، وقتی برای انجام تحقیقات به دادسرا منتقل شده بود، میخواست فرار کند که از سوی سه سرباز و مأمور بدرقه زندان دستگیر شد. اما مورد ضرب و جرح قرار گرفت و ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات و ضربه مغزی جان سپرد. با درخواست خانواده مقتول مبنی بر قصاص، متهمان این پرونده پای میز محاکمه ایستادند. قاضی این پرونده نیز  از کارشناسان پزشکی قانونی خواست تا علت مرگ زندانی را مشخص کنند. در نهایت پس از اعلام نظر پزشکی قانونی مشخص شد خود مقتول به میزان 10 درصد در مرگش مقصر بوده است. بنا بر این با دستور رئیس دادگاه، مأمور زندان که اتهامش معاونت در قتل بود با قرار سیصد میلیون تومانی بزودی از زندان آزاد خواهد شد. اما پرونده مجدداً در دادگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

............چاردیواری

* با سلامی دوباره. فردا روز میلاد پیامبر مکرم اسلام و نیز امام ششم شیعیان است که این دو مناسبت توأمان را تبریک میگویم. با توجه به عدم انتشار روزنامه در پنجشنبه گذشته، به سراغ پاسخ تماسهای شما عزیزان میروم. نخست تماسهای مربوط به کیفیت چاپ روزنامه و توزیع آن: احمد رضا گودرزی از تهران و آقای زارع از استان فارس هر یک به شکلی از عدم چاپ با کیفیت به ویژه در خطوط اول و آخر هر صفحه گله کردند. و آقای حضوری از شاهرود به طنز پرسیده اند بزرگراه تهران شمال زودتر درست میشود یا توزیع روزنامه؟ خب آقای حضوری! با تشکر از طنز قشنگت؛ شاید توزیع روزنامه زودتر درست شود. به این بهانه به اطلاع میرسانم به دلیل عدم رفع مشکلات توزیع روزنامه در ماههای اخیر، تصمیم گرفتیم شیوه توزیع را به شیوه اولیه توزیع روزنامه در دهه هفتاد و هشتاد برگردانیم و آن توزیع مستقیم و متمرکز از طریق پست مرکز به جای توزیع از طریق نمایندگی های روزنامه ایران است که فکر میکنم تا یک ماه آینده محقق شود که امیدوارم به بهبود ملموس توزیع ایران سپید کمک کند. برای آگاهیتان، گفتنی است که به علت کاهش سود فروش روزنامه (منظور کل مطبوعات است)، دیگر نمایندگیها رغبتی به فروش مطبوعات نشان نمیدهند. چه برسد به آنکه بخواهند به خاطر دریافت آن سود ایران سپید را مجانی یا با بهای کم به پستهای محلی برسانند. امیدوارم با توزیع از طریق پست این مشکل تا حدود زیادی حل شود. آقای فرزندی و خانم سعادتی در مورد تغییرات پیشنهادی روزنامه اظهار نظر کردند. آقای فرزندی خواهان پرداختن بیشتر به مطالب فرهنگی مانند ستون جعبه جادو شدند و خانم سعادتی اختصاص یک در میان ستون فناوریهای امیدبخش به پاسخ پرسشهای خوانندگان که از اظهار نظر این دو عزیز ممنونم و از بقیه دوستان گله مند که چرا پیشنهاد نمیدهند؟ به ویژه دوستانی که تحصیلکرده تر و البته متوقعتر، اما هنگام تبدیل انتقاد به پیشنهاد سازنده خبری از نظراتشان نیست. آقای شریعتی خواهان راه اندازی یک شبکه تلویزیونی یا رادیویی ویژه افراد معلول شدند. این دوستمان باید توجه کنند شبکه ای که فقط مخاطبش معلولان باشند، موجب ترویج مشکلات و توانمندیهای این گروه نمیشود؛ زیرا پسوند معلولان برای یک شبکه، یعنی عدم توجه غیر معلولان به این شبکه. آگاهی معلولان از مشکلات خودشان هم که عملاً بی معناست. باید معلولان و مسائلشان در شبکه هایی که مردم و مسئولان میبینند، مطرح شود. آقای کرامت پور با تأسف از تعطیلی مؤسسه نهادگذاری گویا، خواهان در دسترس قرار گرفتن آرشیو کتب این مؤسسه شده اند. ای برادر! این خواست همه نابینایان کتابخوان است؛ اما از قرار، مسئول این مؤسسه خواهان وجهی بسیار سنگین برای آزادی آرشیو خود شده است که از نظر نگارنده بیمعناست؛ زیرا آرشیو این مؤسسه با کمکهای مالی نهادهای دولتی تولید شده است، نه با هزینه شخصی ایشان. البته بخشی از کتب این مؤسسه در آرشیوهای دیگر موجود است. مجالی نیست جز وداع و بدرود تا گفتگوی دیگر.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *