شناسه خبر: 19226 منتشر شده در مورخ: 1398/8/22 ساعت: 09:50 گروه: اجتماعی  
۲۶۰۰ دانش آموز اوتیسم تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند

۲۶۰۰ دانش آموز اوتیسم تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان اوتیسم در مدارس استثنایی کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایران سپید  محسن غفوریان گفت: در حال حاضر تعداد نوآموزان و دانش‌آموزان طیف اوتیسم تحت پوشش سازمان ۲۶۱۷ نفر هستند که بیش از ۱۰۰ نفر از این دانش‌آموزان در مدارس عادی مشغول به تحصیل‌اند و از خدمات آموزشی تلفیقی فراگیر استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۴ نفر این دانش‌آموزان دارای اوتیسم همراه با سایر معلولیت‌ها هستند. ۴۸۱ نفر دختر در سراسر کشور در مدارس و کلاس‌های خاص مشغول به تحصیل هستند. همه نوآموزان و دانش‌آموزان دختر در ۱۰۰ کلاس خاص در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل‌اند و تعداد ۲۱۳۶ نفر پسر دارای اوتیسم تحت پوشش سازمان هستند.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: نوآموزان و دانش‌آموزان طیف اوتیسم تحت پوشش سازمان از نظر شدت اوتیسم در سطح ۱و۲ هستند و همچنین از نظر ارزیابی در سطحی هستند که توانایی آموزش و تحصیل آکادمیک را دارند. کودکان و دانش‌آموزانی که از نظر توانایی پایین‌تر از این حد هستند برای دریافت خدمات ویژه به مراکز توان‌بخشی سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند. دانش‌آموز طیف اوتیسم دارای هوش‌ عادی از کتب دانش‌آموزان عادی و اگر دارای نارسایی هوشی همراه با اوتیسم باشند از محتوای کتاب‌های ویژه استفاده می‌کنند./ مهر

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *