شناسه خبر: 19215 منتشر شده در مورخ: 1398/8/21 ساعت: 09:55 گروه: ورزشی  
هزار و ۸۷۰ ورزشکار جانباز و معلول در خراسان رضوی سازماندهی شده‌اند

هزار و ۸۷۰ ورزشکار جانباز و معلول در خراسان رضوی سازماندهی شده‌اند

هزار و ۸۷۰ ورزشکار جانباز و معلول در ۱۴ رشته در هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان رضوی بیمه و سازماندهی شده‌اند.

به گزارش ایران سپید رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان رضوی در نشست با خبرنگاران گفت: دستکم پنج ورزشکار این استان در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و شنا در مسابقات پارا المپیک ۲۰۲۰ در ژاپن حضور خواهند داشت.

مجید محمدی فرد با بیان اینکه ۲۴ مهرماه روز پارا المپیک بود افزود: به دلیل همزمان شدن این روز با عزاداری‌های ماه صفر برنامه‌های هفته پارا المپیک امسال از ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه برگزار می‌شود.  

وی اظهار داشت: برگزاری رویدادهای ورزشی ویژه نابینایان در مدارس، تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش نابینایان، همایش بزرگ پیاده روی و ویلچررانی به سوی محل برگزاری نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دانش آموزان مدارس استثنایی، بازدید از آسایشگاه‌های جانبازان و معلولین از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه زنگ ورزش در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی نیز با حضور قهرمانان المپیک روز ۲۰ آبان به صدا درمی‌آید گفت: ۲۲ آبان ماه هم اجتماع چهار هزار نفری ورزشکاران جانباز و معلول در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.

محمدی فرد افزود: برای مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد مشهد پیش از این سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اجاره بها پرداخت می‌کردیم که با توافق اداره کل ورزش و جوانان استان از پرداخت اجاره بها معاف شدیم و این هزینه صرف جانبازان و معلولان خواهد شد.

کارشناس مسئول اداره کل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: ۱۷ هزار دانش آموز با معلولیت‌های مختلف در این استان حضور دارند که ۹ هزار نفر آنها در مشهد هستند.

محمود زیبایی افزود: این دانش آموزان به گروه‌های نابینایان، ناشنوایان، کم توانان ذهنی، اوتیسم، دارای اختلالات جسمی و حرکتی و چند معلولیتی تقسیم بندی شده‌اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *