شناسه خبر: 19209 منتشر شده در مورخ: 1398/8/21 ساعت: 09:36 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 21 آبان 1398

روزنامه سه شنبه 21 آبان 1398

برداشته شدن تحریم تسلیحاتی تا سال آینده - پرده اول/ حادثه - چگونگی دریافت رمز دوم یک بار مصرف - برپایی دهکده دیابت در تهران - دوئلِ فریادها: نگاهی به حواشی آلبوم افسانه چشمهایت - بدون اردوی متمرکز پارالمپیکی شدم - حسابهایی که یکشبه خالی میشوند

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 21 آبان 1398

14 ربیع الاول 1441

12 نوامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6277

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

برداشته شدن تحریم تسلیحاتی تا سال آینده 2

پرده اول/ حادثه 4

چگونگی دریافت رمز دوم یک بار مصرف 8

برپایی دهکده دیابت در تهران 11

دوئلِ فریادها: نگاهی به حواشی آلبوم افسانه چشمهایت 13

بدون اردوی متمرکز پارالمپیکی شدم 16

حسابهایی که یکشبه خالی میشوند 18

 

 

.............سیاسی

* برداشته شدن تحریم تسلیحاتی تا سال آینده. رئیس جمهوری در جمع مردم رفسنجان با اعلام اینکه سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته میشود، گفت: مردم عزیز ایران بدانند با ادامه برجام، سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی و دفاعی و امنیتی دست مییابیم.

* حسام الدین آشنا در توییتر نوشت: یزد شاهد ارائه یک بیانیه و آمار رسمی برای مواجهه با فساد سازمان یافته بود. لوایح شفافیت، فسادستیزی و مدیریت تعارض منافع آورده های دولت در این مسیر است. هدایتها و حمایتهای رهبری و همراهی سه قوه، شروط لازم و کافی برای بازگشت اعتماد عمومی است.

* عبد الرضا مصری، نایب رئیس مجلس خبر از ملاقات خود با محمدباقر قالیباف داده است. این نماینده مجلس درباره این دیدار گفت: طی دیداری که با دکتر قالیباف داشتم، درباره اخبار مطرح درباره نامزدیش در انتخابات سؤال کردم که ایشان با برشمردن برخی دغدغه ها، نکات و مسائل پیرامون شرایط جاری اعلام کرد که قصدی برای حضور در این انتخابات ندارد.

* با توجه به انتشار خبر آزادی شبنم نعمتزاده و صدور قرار وثیقه برای او، یک منبع آگاه از امکان آزاد نشدن او تا قبل از صدور حکم خبر داد.

* نماینده مردم رشت در مجلس تأکید کرد: امروز نمایندگانی در مجلس هستند که در حوزه انتخابیه خود نامزد هشتم بودند، اصلاً معلوم نیست کجای عرصه سیاسی کشور قرار دارند و خاستگاه فکریشان چیست؟ وقتی روح ا... زم دستگیر شد، به حضرت عباس قسم میخورم، برخی نمایندگان از من پرسیدند «این زم کیست که دستگیر شده است؟» اصلاً آشنا به هیچ مسأله و موضوعی نیستند. چنین کسانی چطور میتوانند نقش مفیدی در عرصه سیاسی کشور ایفا کنند. جعفرزاده اظهار کرد: جناحهای کشور باید ترتیبی دهند که افراد بدون شناسنامه سیاسی به مجلس راه پیدا نکنند. رسیدن به چنین هدفی انسجام درون اردوگاهی و تقویت اشتراکات ملی را میطلبد.

............پرونده

* پرده اول/ حادثه

در یک روز بارانی تاکسی تلفنی که حامل دو مسافر نابینا و کمبیناست، مقابل در نگهبانی دانشگاه پیام نور شهر بجنورد توقف میکند. راننده از نگهبانی تقاضا میکند تا اجازه ورود اتومبیلش به محوطه دانشگاه را بدهد؛ راننده نمیپذیرد، اما وقتی مشاهده میکند که سرنشینان اتومبیل دو دختر نابینا و کمبینا هستند، اجازه میدهد تا راننده مسافرانش را در مقصد مورد نظر پیاده کند و بازگردد. محیط دانشگاه نسبتاً بزرگ است و راننده به قصد یافتن ساختمان مورد نظر مسافرانش، به دنبال کسی میگردد تا نشانی آنجا را بگیرد، اما در آن روز بارانی کمتر کسی در محوطه دانشگاه دیده میشود. بالاخره یک نفر را میبیند و راهنمایی میخواهد؛ اما او اعتنایی نکرده و از کنار اتومبیل میگذرد. به هر زحمتی که شده، ساختمان را پیدا میکند و مسافرانش را مقابل پله های ساختمان پیاده میکند.

سمیه که یکی از آن دو مسافر روز بارانیست، بقیه ماجرا را چنین تعریف میکند: «با یکی از دوستان کمبینا قرار شد به دانشگاه پیام نور بجنورد برویم تا او به دوست کمبینایش که در آنجا کار میکند، کمک کند. ظاهراً گوشی دوستِ  دوست من مشکلی داشت و از ما خواهش کرد تا به محل کارش برویم و مشکلش را حل کنیم. باران میآمد و ما با تاکسی تلفنی به محل کار او در دانشگاه پیام نور رفتیم. اول نگهبانی اجازه ورود نمیداد، اما وقتی فهمید ما معلول هستیم، اجازه داد تا وارد محوطه شویم. دریغ از یک همدل که به ما کمک کند تا ساختمان محل کار دوستمان را پیدا کنیم؛ تنها کسی هم که در محوطه قدم میزد به ما کمکی نکرد. به هر زحمتی، محل کار دوستمان را پیدا کردیم و راننده بعد از پیاده کردن ما مقابل پله های آن ساختمان، محوطه را ترک کرد. ما از پله ها بالا رفته و وارد ساختمان شدیم و در یافتن دوستمان، باز مشکل پیدا کردیم؛ چون کسی نبود که ما را راهنمایی کند. بالاخره با روشهای سنتی خودمان که همان صدا زدن اسم با صدای بلند است، به دوستمان رسیدیم. بعد از انجام کارمان، تصمیم گرفتیم با تاکسی اینترنتی به خانه برگردیم.» بازگشت سمیه و دوستش به خانه اما راحت و بیدردسر اتفاق نمی افتد: «باران شدید شده بود و ما هم برای بازگشت عجله داشتیم. دوستمان اصرار کرد به راننده تأکید کنیم که وارد محوطه شده و مقابل ساختمان توقف کند؛ اما دوست کمبینای من آن توصیه را نادیده گرفت و گفت که راحت میتوانیم خودمان را به راننده برسانیم. متأسفانه هنگام خروج از ساختمان به علت شدت باران، راه آمده را گم کردیم. با وجودی که دوستم در یک دست عصای سفید داشت، نتوانستیم پله ها را پیدا کنیم و از مسیر دیگری رفتیم. به دلیل اینکه شناختی از مختصات محیط دانشگاه نداشتیم، از مسیر ناشناخته ای رفتیم و ناگهان از یک ارتفاع بلند سقوط کردیم. بر اثر این حادثه من از ناحیه سر و دوستم از ناحیه پا آسیب دیدیم.» ظاهراً پرسنل دانشگاه بعد از وقوع حادثه متوجه ماجرا میشوند: «با سر و صداهایی که بر اثر درد جراحت سر دادیم، بالاخره پرسنل دانشگاه آمدند و با اورژانس تماس گرفتند. وقتی ماشین اورژانس رسید، ما را سوار کردند، اما هیچ کدامشان همراهمان نیامدند.» سمیه از مسئولان دانشگاه بسیار گله دارد: «متأسفانه مسئولان دانشگاه پیام نور بجنورد به فکر معلولانی که آنجا کار یا تحصیل میکنند، نیستند. هیچ اقدامی برای مناسبسازی محیط دانشگاه انجام نداده اند. من این موضوع را در جلسه ای که با فرماندار بجنورد داشتیم مطرح کردم و ایشان هم اظهار تأسف کردند.» سمیه ریشه بخشی از این بیتوجهی را در رفتار بعضی معلولان میداند: «متأسفانه بعضی دوستان کمبینای ما با نوعی غرور، از عصای سفید استفاده نمیکنند و میکوشند مثل افراد بینا رفتار کنند. طبیعیست در این موارد مسئولان هم فکر کنند نیازی به مناسبسازی محیط برای معلولان نیست.» ابعاد مختلف این حادثه و نظایر آن در پرونده حاضر از زبان کارشناسان مختلف بررسی میشود. شما هم میتوانید اتفاقاتی را که بر اثر عدم مناسبسازی محیط شهری و محل کار یا تحصیلتان می افتد، به ما از طریق تماس تلفنی یا پیامک گزارش دهید.

...........گزارش روز

* چگونگی دریافت رمز دوم یک بار مصرف: رمز دوم یک بار مصرف با تأکید پلیس فتا در راستای افزایش امنیت تراکنشهای بانکی و کاهش کلاهبرداریهای آنلاین از جمله فیشینگ، از ابتدای دی اجرایی خواهد شد و رمزهای دوم ایستا (ثابت) غیر فعال میشوند. بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در این باره گفت: رمز دوم پویا به صورت اجباری برای تمامی تراکنشهای بدون حضور کارت حتی خرید شارژ و پرداخت قبوض با هر مبلغی از ابتدای دی اجرایی خواهد شد. همه مشتریان سیستم بانکی به منظور استفاده از خدمات تراکنشهای بدون حضور کارت، از جمله کارت یا خرید در درگاههای اینترنتی رمز دوم یک بار مصرف را میتوانند فعال کنند. در این میان، یکی از مهمترین سؤالات شهروندان، نحوه فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف (OTP) است. - دریافت رمز پویا از طریق پیامک یا اپلیکیشن: دریافت رمز دوم یک بار مصرف به صورت همزمان از طریق اپلیکیشن و پیامک میسر نیست. اگر رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن فعال شده باشد، با فعالسازی سرویس پیامکی، رمز دوم یک بار مصرف اپلیکیشن غیر فعال خواهد شد. - سرویس رمز دوم یک بار مصرف کاملاً رایگان است و هیچ هزینه ای برای مشتریان به دنبال ندارد. - متقاضیان به منظور دریافت رمز دوم یک بار مصرف از طریق اپلیکیشن، ابتدا باید به سایت بانک عامل خود مراجعه و نرم افزار رمزساز را دریافت و نصب کنند. انجام این مرحله برای فعالسازی ارسال رمز دوم یک بار مصرف به صورت پیامکی مورد نیاز نیست. - برای دریافت کد فعالسازی سرویس اپلیکیشن و پیامکی رمز دوم پویا به یکی از خودپردازها یا پایانه های بانکی غیر نقد بانک عامل مراجعه شده و در منوی رمز کارت، رمز دوم یک بار مصرف یا پویا انتخاب شود تا این سرویس برای متقاضی، فعال و رمز به تلفن همراه وی ارسال شود. در این مرحله، مشتریانی که قصد فعالسازی این خدمت با نرم افزار را دارند، نیاز است تا کد تأییده فعالسازی پیامک شده از سوی بانک عامل را در اپلیکیشن وارد کنند تا اپلیکیشن فعال شود و بتوانند هر ۶۰ تا ۹۰ ثانیه یک رمز دوم یک بار مصرف بسازند. مشتریانی که قصد دریافت سرویس رمز دوم پویا پیامکی را دارند، در این مرحله باید چهار رقم شماره آخر کارت را به سرشماره ای که از سوی بانک به شخص پیامک میشود در پیامکی جداگانه ارسال کنند تا این سرویس برای آنها فعال شود تا بتوانند برای تراکنشهای خود از رمزهای OTP استفاده کنند. پیامک فعالسازی رمز دوم پویا از سوی بانک به شماره تلفن همراه اعلام شده توسط مشتری در شعبه ارسال خواهد شد. بر این اساس، در صورتی که متقاضی قصد داشته باشد رمز دوم یک بار مصرف را از شماره موبایل دیگری دریافت کند، باید بعد از فعالسازی به شعبه مراجعه و درخواست خود را اعلام کند تا رمز دوم پویا به سیمکارت دیگر وی ارسال شود.

* گلواژه: بردن همه چیز نیست؛ اما تلاش برای بردن چرا. کنفوسیوس

...........بهداشت و سلامت

* برپایی دهکده دیابت در تهران: به مناسبت روز جهانی دیابت، دهکده دیابت در پارک لاله از ساعت 14 روز چهارشنبه 22 آبان برپا خواهد شد. این دهکده پنجشنبه و جمعه نیز از 11 صبح تا 6 عصر فعال خواهد بود. فرزانه شکیبافر، متخصص تغذیه در این باره گفت: نیمی از افراد دیابتی از بیماری خود خبر ندارند و تنها 6 درصد کسانی که از بیماری خود مطلعند، آن را کنترل میکنند. وی افزود: در این دهکده قند مراجعین اندازه گیری میشود و افرادی که در معرض خطر باشند تعیین میشوند؛ همچنین برای دیابتیها معاینه رایگان چشم و پا انجام میگیرد. غرفه ای نیز برای آشپزی و طرز تهیه غذای سالم برای بیماران دیابتی در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه این دهکده به مناسبت روز جهانی دیابت و با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری برپا میشود، گفت: دیابت نوع ۲ به شدت وابسته به سبک زندگی است و در صورتی که فرد تحرک داشته باشد و غذاهای سالم استفاده کند، چاقی از او دور خواهد شد و در نتیجه از ابتلا به دیابت نیز مصون میماند.

* توصیه وزارت بهداشت به بیماران ریوی و قلبی: رئیس گروه سلامت هوا در وزارت بهداشت گفت: در روزهای آینده که هوا برای گروههای حساس ناسالم است، توصیه میشود افرادی که مشکل ریوی، قلبی و عروقی دارند و زنان باردار، کودکان، بویژه کودکانی که مبتلا به بیماریهای تنفسی و... هستند و کسانی که مشکل نقص ایمنی دارند، سالمندان و... جزو گروههای حساس هستند، در هوای آزاد حضور پیدا نکنند. شاهسونی با بیان اینکه سایر افراد هم حضور در فضای آزاد را به حد اقل ممکن برسانند، افزود: ماسکهای N۹۵ و P۲ که مورد تأیید وزارت بهداشت هستند، فیلتر قابل شستشو دارند. این ماسکها از مراکز مجاز خریداری و به نحوی استفاده شوند که هوا از اطراف آن وارد بینی و دهان نشود. ماسک P۲ تا ۹۵ درصد از ورود ذرات زیر ۲.۵ میکرون به دستگاه تنفسی جلوگیری میکند.

 

............آهنگ و درنگ

* دوئلِ فریادها: نگاهی به حواشی آلبوم افسانه چشمهایت: تلفیق شعر نیمایی با موسیقی ایرانی، بخصوص از نوع ارکسترالش، کاری پیچیده است و در عین حال خطر عدم استقبال از سوی مخاطبان را هم به دنبال دارد. چه، مخاطبان این ژانر هنوز خاطره آلبوم «زمستان» به خوانندگی محمدرضا شجریان را در ذهن دارند و ناخودآگاه در مقام مقایسه بر میآیند و کدام آلبوم است که یارای رقابت با آن اثر را داشته باشد؟ خبر تولید آلبوم «افسانه چشمهایت» با خوانندگی همایون شجریان و علیرضا قربانی که منتشر شد، بسیاری از مخاطبان موسیقی ایرانی به شنیدن صدا و دمیدن نفسی تازه در موسیقی ایرانی امیدوار شدند. بخصوص که آهنگسازی آلبوم را هم مهیار علیزاده به عهده داشت که با آهنگسازی آلبوم «حریق خزان» در سال ۹۱ نشان داده بود در این گونه موسیقایی حرفهایی برای گفتن دارد. «افسانه چشمهایت»، یکی دو ماهی است که در حوزه موسیقی خبرساز شده و از آن دست آلبومهایی است که جدل میان موافقان و مخالفانش روزها قبل از انتشار آلبوم آغاز شده است. از بحث بر سر صحیح بودن تصمیم دو سوپر استار نسبتاً جوان موسیقی ایرانی برای همکاری در یک آلبوم مشترک بگیر تا حواشی ضبط ویدئو در «ایران مال» و پاسخهای همایون به منتقدان. با همه این حواشی، اما این آلبوم بالاخره یکشنبه پیش منتشر شد و مسیر حاشیه ها را به سمت دیگری سوق داد.

از نظرات طرفداران دو آتشه قربانی و همایون که بگذریم، بسیاری از مخاطبان در شبکه های اجتماعی نسبت به آهنگسازی و تنظیم این آلبوم عکس العملهایی حاکی از نارضایتی نشان دادند و سیل نظرات در صفحات تولید کنندگان جاری شد که عموماً حاکی از دلزدگی مخاطبان از یکنواختی و محافظه کارانه بودن ملودیها و تنظیمها بود. بسیاری این آلبوم را تکرار بیحس و حالی از حریق خزان میدانند و معتقدند آلبوم حرف تازه ای برای گفتن ندارد و صرفاً فضایی را برای رقابت خسته کننده دو خواننده در خواندن نتهای بالا و تحریرهای اضافی یا نابجا و به رخ کشیدن تکنیک فراهم کرده است. البته حواشی «افسانه چشمهایت» به ابعاد تکنیکی هم خلاصه نمیشود و بیدقتی عوامل آلبوم در انتخاب اشعار و حتی جلد آلبوم هم موجبات حیرت مخاطبان را فراهم کرده است. گذشته از اغلاط املایی جلد آلبوم، «افسوس»، چهارمین قطعه آلبوم است که شعرش را به اشتباه به ابتهاج نسبت داده اند که این کار حتی صدای دختر شاعر را هم در آورده و یلدا ابتهاج طی پیامی در صفحه شخصی خود عنوان کرده که این شعر از سایه نیست و خطاب به عوامل آلبوم این طور نوشته است: «در جایى که کتاب شعر  شاعر موجود است، چرا این همه بیدقتی؟ نمیدانم. این شعر از سایه نیست! دو بیت آن هم از فریدون مشیریست. ظاهراً در عصر ما اینترنت محل و امکان خوبیست برای بدست آوردن اطلاعات، اما یقیناً خیلی از این اطلاعات درست نیست و کنترلی هم بر این امر نیست.»

 

 

..............ورزشی

بدون اردوی متمرکز پارالمپیکی شدم: مهدی اولاد پس از کسب مدال طلای مسابقات پارا دو و میدانی قهرمانی جهان که در امارات در حال برگزاری است، گفت: برای کسب این مدال، تلاش زیادی کردم و اردوهایم غیر متمرکز و زیر نظر مربی شخصی بود. با توجه به اینکه رقابتهای جهانی امارات گزینشی پارالمپیک به شمار میرفت، کسب عنوان در آن بسیار سخت بود. همه رقیبان اصلی من از کرواسی و برزیل حضور داشتند. وی افزود: نورمحمد آرخی، ملیپوش کشورمان نیز یکی از جدیترین حریفانم بود. با وجود حضور این سه ورزشکار، توانستم ضمن کسب مدال طلا، سهمیه پارالمپیک را نیز کسب کنم. وی با گلایه از شرایط مسابقات در کشور امارات گفت: در این دوره از رقابتها، شرایط میزبانی و داوری در سطح پایینی قرار داشت. وی با اشاره به در پیش بودن پارالمپیک توکیو ادامه داد: ماههای منتهی به پارالمپیک، برای تمام ورزشکاران دشوار است، زیرا باید تمرکز خود را بر روی کسب سهمیه در بزرگترین تورنمنت ورزشی جهان بگذارند. من از سه سال پیش برای رسیدن به طلای پارالمپیک برنامه ریزی کردم. در فصل سرما باید برای ادامه تمرینات به کیش بروم. در سال ۱۳۹۹ نیز به احتمال زیاد باید یک اردوی خارج از کشور برگزار کنیم. او در زمینه مشکلش با هیأت استان تهران نیز گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده، مجبور شدم تغییر استان دهم و زیر نظر هیأت فارس فعالیت میکنم. امیدوارم وزارت ورزش، کمیته پارالمپیک و فدراسیونها تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از ورزشکاران انجام دهند. اولاد درباره نتایج دیگر ورزشکاران کشورمان در مسابقات جهانی گفت: نورمحمد آرخی عنوان چهارم و جواز حضور در پارالمپیک را در رشته پرتاب وزنه بدست آورد. وحید علی نجیمی نیز با بدشانسی دچار سرما خوردگی شد و با وجود آنکه بین نفرات اول تا سوم قرار داشت، اما بدن او خالی کرد و در نهایت در 30 متر پایانی زمین خورد و در جایگاه هشتم قرار گرفت.

 

.............حوادث

* حسابهایی که یکشبه خالی میشوند: «آخرین ساعات پنجشنبه شب بود که پیامکی به تلفن همراهم ارسال شد. وقتی پیام را خواندم تعجب کردم؛ چرا که یک میلیون تومان به حسابم واریز شده بود. هرچه فکر کردم متوجه نشدم این پول چرا به حسابم واریز شده؛ در همین افکار بودم که صدای زنگ کوتاه پیامک مرا متوجه پیام دیگری کرد؛ اما این بار با این مضمون: «برداشت 2 میلیون تومان؛ موجودی صفر.» شوکه شده بودم. نمیدانستم چگونه و چه کسی در آن ساعت شب حسابم را خالی کرده بود. بدتر از همه اینکه نمیدانستم در تعطیلات آخر هفته چگونه و از کجا باید موضوع را پیگیری کنم. تنها راه، انتظار تا صبح شنبه بود که از بانک یا پلیس فتا این ماجرا را پیگیری کنم. صبح شنبه به پلیس فتا رفتم. جمعیت زیادی آنجا بودند و جالب اینکه همه شان بعد از یک خرید اینترنتی گرفتار همان اتفاقی شده بودند که برای من رخ داده بود. اما با این تفاوت که همه مان زنجیروار به هم وصل بودیم. یعنی پول یک نفر دیگر را به حساب من و پول من را به حساب فرد دیگری واریز کرده بودند و هر کدام از ما باید بهعنوان کلاهبردار از هم شکایت میکردیم. پلیس گفت این تنها راه پیدا کردن متهم اصلی برداشتهای غیر مجاز از حساب بانکی ما است.» اینها بخشی از صحبتهای خانم میانسالی بود که برای شکایت از برداشت غیر قانونی حسابش به پلیس فتا مراجعه کرده بود. هرچند کلاهبرداریهای اینترنتی یا خالی کردن غیر قانونی حساب مشتریان بانکها، بحث تازه ای نیست؛ اما چند روزی است که در خبرها و شبکه های اجتماعی این نوع جدید کلاهبرداری باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران اما معتقد است بیتوجهی کاربران بانکی به نکات ایمنی، فضا را برای کلاهبرداران باز میگذارد: «نکته ای که مردم باید بدانند این است که کلاهبرداریهایی از این دست 50 تا 60 درصد جرایم حوزه پلیس فتا را تشکیل میدهند. اینکه گفته میشود چند صد نفر برای شکایت در این چند روز به خاطر خالی شدن حسابهایشان به پلیس فتا مراجعه کرده بودند، موضوع عجیبی برای ما نیست؛ چون هر روز جمعیت زیادی با این نوع شکایت به پلیس مراجعه میکنند و بحث جدیدی نیست و مقصر اصلی نیز سهل انگاری خود کاربران است.» وی افزود: «به عبارت دیگر وقتی کاربران بدون رعایت نکات ایمنی وارد درگاه و صفحات جعلی میشوند، زمینه را برای کلاهبرداری فراهم میکنند و ناخواسته قربانی میشوند. تشخیص جعلی بودن این صفحات کار دشواری نیست و کاربران با چند نکته میتوانند مانع از کلاهبرداری شوند و پلیس فتا در برنامه های خود آگاه سازی کاربران را در این مورد در دستور کار قرار داده است.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *