شناسه خبر: 19197 منتشر شده در مورخ: 1398/8/20 ساعت: 09:56 گروه: اجتماعی  
گلایه معلولان از پرداخت نشدن اعتبارات قانون حمایت از معلولان

گلایه معلولان از پرداخت نشدن اعتبارات قانون حمایت از معلولان

جمعی از معلولان با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص عدم پرداخت ریالی از اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان واکنش نشان دادند.

به گزارش ایران سپید جمعی از معلولان کشور با ارسال نامه‌ای به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار اختصاص کامل بودجه اجرای قانون معلولان در لایحه بودجه سال ۹۹ شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: سال‌ها طول کشید تا در اواخر سال ۹۶ مطالبات معلولان با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان معلولان سراسر کشور منجر به تصویب لایحه معلولان شد و زمزمه اجرای قانون معلولان، نور امیدی بر زندگی معلولان تاباند. در همان بحبوحه قبل از تصویب، نمایندگان محترم مجلس ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آماده‌سازی زمینه اجرای این قانون در سال ۹۷ اختصاص دادند.

در سال ۹۷ سازمان برنامه و بودجه آنقَدَر وقت‌کُشی کرد تا سال به آخر رسید و ریالی از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی اجرای قانون معلولان را پرداخت نشد. در همان سال ۹۷ با مطالبه و پیگیری کمپین معلولان و اعتراضات آنان، سرانجام مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون معلولان در سال ۹۸ اختصاص یافت اما تا امروز هنوز ریالی از این اعتبار به سازمان بهزیستی پرداخت نشده و نامه‌های ارسالی برای تسریع در این امر حیاتی بی‌پاسخ مانده است.

در ادامه نامه آمده است: مردادماه سال جاری نیز با تلاش‌های کمپین معلولان، وزارت بهداشت بسته تعرفه و خدمات توانبخشی را با هدف اجرای ماده ۶ قانون معلولان جهت تخصیص اعتبار به سازمان متبوع  ارائه داد ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده است. افزایش مستمری ناچیز معلولان نیز بعد از شش ماه در حالی محقق شد که فقط مبلغ پرداختی از محل بودجه سازمان بهزیستی شامل این افزایش شد و مبلغ دریافتی از محل هدفمندی یارانه‌ها اعمال نشده است. در صورتی که تمام اقشار جامعه از کارمندان تا بازنشستگان، افزایش حقوق و مستمری‌ها را دریافت کرده‌اند.

این بی‌توجهی‌ها در حالی توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد که افراد دارای معلولیت با مشکلات عدیده روبه‌رو بوده و در اسفبارترین شرایط معیشتی، درمانی، توانبخشی، اشتغال، مسکن و غیره ناشی از تورم و بیکاری به‌سر می‌برند اما دولت به وظایف خود نسبت به معلولان عمل نمی‌کند.

در چنین شرایطی چرا باید حقوق مغفول‌ترین قشر جامعه توسط دولت‌مردان نادیده گرفته شده و مورد تعدی قرار گیرد؟ لذا خواسته‌های معلولان سراسر کشور از سازمان برنامه ‌و بودجه را به اطلاع می‌رسانیم:

 -اختصاص کامل بودجه اجرای قانون معلولان در لایحه بودجه سال ۹۹
- پرداخت کامل بودجه تخصیص یافته (۱۱۰۰ میلیارد تومان) اجرای قانون معلولان تا قبل از پایان سال ۹۸

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *