شناسه خبر: 19179 منتشر شده در مورخ: 1398/8/19 ساعت: 10:27 گروه: ورزشی  
اماکن ورزشی باید برای معلولان مناسب‌سازی شود

اماکن ورزشی باید برای معلولان مناسب‌سازی شود

رییس هیات جانبازان و معلولان استان تهران نابسامانی محیط‌ و تجهیزات ورزشی را بزرگترین مشکل ورزش جانبازان و معلولان دانست و تاکید کرد: اماکن ورزشی استان تهران باید برای ورزش معلولان مناسب‌سازی شود.

به گزارش ایران سپید سید مجید طباطبائیان در حاشیه تجدید میثاق ورزشکاران جانباز و معلول با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: براساس دستورالعمل هیات دولت باید تمامی مراکز ورزشی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری زمینه حضور ورزشکاران معلول و جانباز فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیات ورزش جانبازان و معلولان استان تهران فقط یک آکادمی دارد، عنوان کرد: این آکادمی از ۱۴ سال گذشته تخریب شده و هنوز کار بازسازی آن تمام نشده است، شهرداری‌ها و هیات ورزشی باید تاسیسات و تجهیزات ورزش معلولان و جانبازان را فراهم کنند.

طباطبائیان اضافه کرد: شهرداری تهران چهار طرح ورزشی را برای استعدادیابی و توسعه ورزش جانبازان در دست کار دارد که هم اکنون فقط مجموعه ورزشی قمربنی هاشم(ع) آمده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه هیات ورزش جانبازان و معلولان استان تهران چهار و ۵۰۰ ورزشکار زن و مرد را در ۲۳ رشته ورزشی تحت پوشش خود دارد، افزود: درخشش ورزشکاران این استان در مسابقات پارالمپیک و پاراآسیایی  به حدی بود که تهران به عنوان یکی از مدال آورترین استان‌های کشور معرفی شد.

رییس هیات جانبازان و معلولان استان تهران ابراز کرد: خوشبختانه امروز در سراسر کشور ایستگاه‌های ورزشی خوبی برای معلولان و جانبازان ایجاد شده است تا با استفاده از آن بتوانند استعدادیابی شوند و در کلاس‌های تخصصی زیر نظر مربیان فدراسیون‌های تمرین کنند.

طباطبائیان با بیان اینکه ورزشکار شدن یک معلول باعث ایجاد روحیه خود باوری، نشاط، انگیزه، حس امید به زندگی و دوری از انزوا و گوشه گیری می شود، تصریح کرد: تمامی سازمان‌های و نهادهای دولتی و خصوص باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال این قشر خاص جامه عمل بپوشانند./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *