شناسه خبر: 19153 منتشر شده در مورخ: 1398/8/14 ساعت: 06:26 گروه: فرهنگی  
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران،  در متن پیام سید عباس صالحی چنین آمده است:

بسمالله الرحمن الرحیم
  موسیقی نواحی روایتگر تاریخ و جغرافیای فرهنگی، اجتماعی و انسانی ایران است. گنجینهای از نواها و آواهایی که تجلی اصالت و معرفت است و با باورهای مردمان این سرزمین پیوندی وثیق دارد. روایتها و قصههای فراوانی با این موسیقی از مسیر تاریخ گذر کرده و تا امروزراه پیموده است. موسیقی نواحی برخاسته از فرهنگ، اقلیم و هویت قومی مناطق مختلف ایران نسل به نسل حفظ شده و جلوهای از تنوع فرهنگهای بومی و قومی در آیینه زلال آن هویداست. در روزگار ما موسیقی نواحی فرصتی است برای بیان فرهنگ و هنر بومی و نوجوانان و جوانانی که دل در گرو این موسیقی دارند و راه استادان و هنرمندان را ادامه میدهند.
جشنواره موسیقی نواحی جلوههایی از این موسیقی را چون منشوری از نقشها و رنگها به نمایش میگذارد، اما بیش از آن رویدادی برای بازخوانی و یادآوری اهمیت و ضرورت موسیقی نواحی در زمان حاضر و اندیشه و گفت و گو درباره داشتهها، نیازها و فردای موسیقی نواحی است.
حضور هنرمندان گرانقدر موسیقی نواحی را در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درکرمان ارج مینهم و از تلاش خالصانه دستاندرکاران این رویداد سپاسگزارم.
      سیدعباس صالحی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *