شناسه خبر: 19134 منتشر شده در مورخ: 1398/8/13 ساعت: 09:48 گروه: اجتماعی  
قانون حمایت از معلولان تنها در حد حرف
آزمون‌های استخدامی بی نتیجه؛

قانون حمایت از معلولان تنها در حد حرف

یکی از معلولان متقاضی استخدامی در خراسان جنوبی گفت: با وجود گذشت ۱۵ سال از تصویب قانون ۳ درصد اشتغال معلولان، ارگان‌ها زیر بار آن نمی‌روند.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران خسروی، یکی از معلولان متقاضی استخدامی در خراسان جنوبی گفت: ۲۹ ساله است و لیسانس علوم تربیتی دارد و  در سال ۹۷ در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردم و قبول شدم.

او ادامه داد: بعد از قبول شدن در همه مراحل برای معاینات پزشکی به این اداره کل مراجعه کردم که به دلیل معلولیتم رد شدم.

خسروی افزود: آموزش و پرورش در جواب رد من در آزمون استخدامی گفت برای آموزگار ابتدایی باید از سلامت جسمی کامل برخوردار باشین شما معلولیتی دارین که نمی‌توانیم شما را جذب کنیم.

او گفت: بعد از اعتراض من کمیسیونی تشکیل شد با یک نماینده از بهزیستی و ۳ پزشک معتمد آموزش و پرورش که تنها رای موافق نماینده بهزیستی بود و بقیه مخالف بودند.

خسروی افزود: به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردم که در جواب گفتند اصلا پرونده‌ای از شما اینجا ارسال نشده و اگر زودتر مراجعه می‌کردید می‌توانستیم شما را جذب کنیم.

تمسخر دانشجویان دلیل رد شدن در استخدامی دانشگاه

خسروی در ادامه می‌گوید:آزمون امور اداری دانشگاه هم شرکت کردم بعد از دو ماه بعد پیگیری به من گفتند شما رد شدید؛ پیگیر شدم گفتند شما باید توی دانشگاه رفت و آمد کنید و با این وضعیت مورد تمسخر دانشجو‌ها قرار خواهید گرفت.

او با بیان اینکه من معلول جسمی حرکتی هستم و از ناحیه پای راست مشکل دارم و با عصا راه می‌روم و مشکلی در رفت آمد ندارم، ادامه می‌دهد: اگر ادارات نمی‌خواهند استخدام کنند اول اعلام کنند که در آزمون شرکت نکنیم.

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با  شانزده ماده و بیست و چهار تبصره در تاریخ  شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ در مجلس شورای‌اسلامی تصویب شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *