شناسه خبر: 19130 منتشر شده در مورخ: 1398/8/12 ساعت: 10:00 گروه: اجتماعی  
اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم هفت برابر شد
معاون وزیر آموزش و پرورش:

اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم هفت برابر شد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه و حساسیت مسوولان به مقوله آموزش گفت که اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید هفت برابر شده است.

به گزارش ایران سپید سید جواد حسینی در جمع مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی در مشهد افزود: ارایه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند شناسایی درست آنان است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان پنج برابر دانش‌آموزان عادی هزینه مالی، زمانی و دانشی می‌طلبد اظهار داشت: اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی کشور به همت تمام دست اندرکاران این حوزه از ابتدای دولت تدبیر و امید هفت برابر شده و در مواردی از قبیل رفت و آمد تا  ۴۲ برابر نیز افزایش داشته است.
وی گفت: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز از خدمات حمایتی و توانبخشی بهره برده‌اند و در سال ۹۲ حدود ۳۹۵ مرکز مشکلات یادگیری در کشور وجود داشت که این تعداد اکنون به بیش از ۶۲۰ مرکز رسیده است. 
حسینی با تاکید بر لزوم آموزش‌های فنی و مهارتی به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه افزود: احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توجه به چرخش‌های تحول آفرین مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این راستا چرخش رویکرد جدا انگاری به سوی رویکرد تلفیقی و فراگیرسازی در آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در دستور کار خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم کمک به پیشگیری از بروز معلولیت‌ها اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت به طور عام و آموزش و پرورش با نیازهای ویژه به طور خاص باید استانداردسازی منابع انسانی، فضاها و تجهیزات و فرآیندهای آموزشی مورد نظر قرار گیرد. 
وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ هزار معلم اداری و آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تعلیم و تربیت بیش از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه را به شکل تلفیقی و ویژه بر عهده دارند با این حال یکی از مهم‌ترین جهت گیری ها جذب و تامین نیروی انسانی متخصص در این حوزه است که لازمه آن احیای مرکز تربیت معلم ویژه معلمان آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت موثر و مسئله مدار برای معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: لازم است خانواده های این دانش‌آموزان نیز آموزش‌های ویژه داشته باشند.

حسینی، حرکت از خدمات تک محوری به سوی خدمات چند محوری آموزشی، حمایتی و توانبخشی را یکی دیگر از رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی کشور برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق استانداردها باید باور کنیم که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه بدون مشارکت همه امکان پذیر نیست.

وی گفت: به همین دلیل لازم است پیوند مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی را با مراکز علمی برقرار کنیم که در این راستا باید مدارس وابسته به این مراکز ایجاد شوند و مشارکت خیران نیز که در قلب نظام تعلیم و تربیت هستند باید ابعاد گسترده‌تر به خود بگیرد و مشارکت دولت و مردم به بالاترین حد ممکن افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر باورپذیری جامعه به توان دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه یک ضرورت است و لازمه آن این است که شهر و جامعه به شهر و جامعه دوستدار انسان تبدیل شود و این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه آموزش و پرورش نیز به آموزش و پرورش دوستدار انسان مبدل گردد./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *