شناسه خبر: 19126 منتشر شده در مورخ: 1398/8/12 ساعت: 09:27 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 12 آبان 1398

روزنامه یکشنبه 12 آبان 1398

به اطلاع خوانندگان ایران سپید می رساند روزنامه امروز به دلیل مشکلات و خرابی دستگاه چاپ، منتشر نشد. متن روزنامه را در زیر بخوانید.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 12 آبان 1398

5 ربیع الاول 1441

3 نوامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6270

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور تغییر کرد 2

حاضریم ببازیم، ولی ائتلاف نکنیم 5

سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کیست؟ 6

ایرانیها چقدر چک کشیدند؟ 8

راه کاهش عارضه قلبی 11

من تیره روز ماندم، ماندی تو تار چشم 13

یکی از تأثیرگذارترین اتفاقات زندگیم رقم خورد ۱۷

قصاص برای بوکسوری که دختر ماساژور را کشت 19

.............خبر ویژه

* رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تغییر کرد. سید جواد حسینی جایگزین قدمی شد: آئین تکریم و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در تاریخ ۹۸/۰۸/۰۸ در ساختمان شهید رجائی این وزارتخانه برگزار شد. در این مراسم سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی معارفه شد و مجید قدمی، رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی مورد تکریم قرار گرفت. محسن حاجیمیرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم، صداقت و صراحت را منطق کار در آموزش و پرورش دانست و گفت: «لازمه حل مشکلات در وزارت آموزش و پرورش، درک صحیح از مسائل آن است.» او ادامه داد: «رسالت آموزش و پرورش امری خطیر و ابدی است؛ پدیده ها ظهور و بروز مختلفی دارند؛ بخشی از آن را همه احساس و برای رفع آن تلاش میکنند؛ برخی دیگر از پدیده ها عوارضشان در آینده مشخص میشوند.» وزیر آموزش و پرورش همه تحولات جامعه را ناشی از حیطه یادگیری دانست و گفت: «کاستیها، نواقص و آسیبهای عمیق اجتماعی محصول عملکرد ما است؛ لذا باید بررسی کنیم که آیا وظیفه خود را در امر تعلیم و تربیت به خوبی انجام داده ایم یا نه؟» وزیر آموزش و پرورش به سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: «ممکن است در آموزش و پرورش برخی مشکلات و کاستیها وجود داشته باشد که قابل اغماض باشد، اما در آموزش و پرورش استثنایی به دلیل اهمیتی که دارد، هیچ کاستی و مشکلی قابل اغماض نیست.» در ادامه این مراسم، سید جواد حسینی، رئیس جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی گزارشی از کارها و فعالیتهای انجام شده در این سازمان ارائه داد و گفت: من نیز در همین مسیر حرکت خواهم کرد. او به تغییر نام آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: به روزرسانی شیوه های نوین آموزشی ویژه این دانشآموزان، از جمله اهداف این سازمان است. حسینی نیروی انسانی و فضای آموزشی را از عناصر مهم تعلیم و تربیت دانست و افزود: ۵ برابر دانشآموزان عادی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه باید وقت و هزینه کرد و آموزش نیروی انسانی نیز در این خصوص بسیار مهم است. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: فضای آموزشی مورد نیاز دانشآموزان استثنایی سه تا چهار برابر دانشآموزان عادی است. او ادامه داد: استانداردسازی فرایندها و محتواهای آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار خواهد بود؛ لذا در ایجاد مراکز استثنایی وابسته به مراکز علمی تلاش میکنم. حسینی گفت: باورپذیری جامعه به رویکرد دارایی محور و منابع محور در خصوص دانشآموزان استثنائی در این مسیر بسیار مؤثر خواهد بود. در این آئین، وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله رئیس سابق سازمان، حکم رئیس جدید را به او اعطا کرد. همچنین در این مراسم مجید قدمی به عنوان مشاور وزیر معرفی شد.

.............سیاسی

* حاضریم ببازیم، ولی ائتلاف نکنیم. ابراهیم اصغرزاده، عضو شورای عالی اصلاحطلبان با بیان اینکه حاضریم ببازیم، ولی دست به ائتلاف نزنیم، گفت: این جمعبندی، جمعبندی غالب در شورای عالی اصلاحطلبان است؛ یک باخت شرافتمندانه، بهتر از یک بُرد متحجرانه است. * جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای گفت: استمرار برجام تنها با تعادل در اجرای تعهدات از سوی تمامی طرفها و برخورداری جمهوری اسلامی ایران از مزایای اقتصادی برجام مقدور خواهد بود. * موسوی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا بجای تحریمهای تکراری، از غوطه ور شدن هرچه بیشتر در توهمات خودساخته دست برداشته و به اجرای تعهدات خود در برجام بازگردد. * کواکبیان، نماینده تهران: شورای نگهبان هیچ گاه نامزدی زنان برای انتخابات ریاست جمهوری را منع نکرده؛ چهل سال است که تعریف دقیقی از رجل سیاسی نداریم.

..............گزارش ویژه

* سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کیست؟ سید جواد حسینی، پیش از این سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بود. حسینی متولد ۱۳۴۶ و دارای دکترای تخصصی جامعه شناسی از دانشگاه ملی، دولتی و آکادمی علوم روسیه است. وی لیسانس پژوهشگری اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان را در رزومه تحصیلی خود دارد. رئیس جدید آموزش و پرورش استثنایی پیش از این سوابق مدیریتی و اجرایی از قبیل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و قائم مقام استاندار خراسان رضوی (۹۵-۹۷)، معاونت گردشگری زیارت استانداری خراسان رضوی در سال ۹۷، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی (۹۲-۹۵)، فرماندار مشهد مقدس (۸۲-۸۴)، مدیر کل امور اجتماعی و انتخابات استانداری خراسان (۸۰-۸۲) را در کارنامه کاری خود دارد. وی همچنین مشاور عالی استانداری خراسان رضوی معاون فرمانداری مشهد (۷۹-۸۰)، سرپرست فرماندار سبزوار (۷۹)، نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی شهرستان سبزوار (۷۷-۸۱) رئیس شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی استان خراسان رضوی (۹۵-۹۷) بوده است. رئیس طرح «مانا» مشارکت همگانی در طرح اشتغال معلولین (۹۶–۹۷)، رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی (۹۵–۹۷) رئیس استانی هیئت امنایی دانشگاه فرهنگیان (۹۲–۹۵)، عضو کمیته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی (۷۶–۸۷)، عضو هیئت علمی نیمه وقت دانشگاه آزاد اسلامی (۷۵-۹۴) از دیگر سمتهای حسینی است. حسینی همچنین به مدت سه ماه سرپرستی آموزش و پرورش کل کشور را بر عهده داشت. وی همچنین در زمینه فعالیتهای علمی و پژوهش، تألیف کتب و مقالات داخلی و خارجی هم آثاری داشته است.

 

.............گزارش روز

* ایرانیها چقدر چک کشیدند؟ به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بر اساس تازه ترین آمار بانک مرکزی معادل ٨١٣ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ١١٩٨ هزار میلیارد ریال در شهریور ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۷ درصد و ۳۹.۱ درصد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران حدود ٢٥٤ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ٦٨٩ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مذکور ۴۶.۸ درصد از تعداد چکهای رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۱.۲ درصد)، خراسان رضوی (۷.۹ درصد) و اصفهان (۷.۷ درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استانها دارا بوده اند. همچنین ۶۹.۷ درصد از ارزش چکهای فوق در استانهای تهران (۵۷.۵ درصد)، خراسان رضوی (۶.۹ درصد) و اصفهان (۵.۳ درصد) وصول شده است.

* هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه چقدر است؟ معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال حدود هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه درکشور ساخته میشود؛ اما توانایی ساخت هزار کیلومتر آزادراه در سال در صورت تأمین شدن سرمایه مورد نیاز آن وجود دارد. جلال بهرامی گفت: تا کنون ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده است که میتوان گفت به طور متوسط سالانه حدود ۶۰ کیلومتر آزادراه ساخته ایم که با آنچه نیاز داریم به هیچ وجه همخوانی ندارد. وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان دولت، ۱۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته میشود، گفت: اگر در زمینه سرمایه مورد نیاز که به صورت مشارکتی با بخش خصوصی تأمین میشود مشکلی نداشته باشیم، توانایی ساخت سالانه هزار کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد و بر این اساس میتوانیم در بازه زمانی نه چندان طولانی در بسیاری از مناطقی که دسترسی به آزادراه ندارند، آزادراه بسازیم. معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین درباره قیمت ساخت هر کیلومتر آزادراه گفت: بر اساس هزینه های امروز، ساختن هر کیلومتر آزادراه ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان تمام میشود و دلیل گرانتر بودن آزادراهها نسبت به بزرگراهها این است که ملزومات بسیاری از نظر استاندارد، ایمنی، تجهیزات و غیره در آزادراهها وجود دارد که باعث افزایش هزینه های ساخت آن میشود. وی با بیان اینکه دولت همه پول ساخت و راه اندازی آزادراه را نمیدهد، گفت: هزینه ساخت یک آزادراه دو بانده به اندازه یک بزرگراه سه و نیم بانده است؛ چرا که فرمول محاسباتی راه اصلی  بزرگراه و غیره از آزادراه متفاوت است و مواردی از قبیل تقاطع غیر همسطح، رمپ و لوپ و غیره جزء کیلومتر آزادراه به شمار نمیآید و بر همین اساس و تجهیزات ایمنی که در آزادراهها نصب میشود، هزینه آنها را به شدت افزایش میدهد.

* گلواژه: تواضع و فروتنی نعمتی است که بر آن حسد نبرند. امام حسن عسکری (ع)

 

..........بهداشت و سلامت

* راه کاهش عارضه قلبی: سکته قلبی نوعی عارضه فراگیر است که هر ساله باعث درگذشت هزاران نفر میگردد و علائمی مانند احساس سرگیجه یا سبکی سر، تورم در ساق پا و مچ پا، گلو درد یا فک درد، خستگی زود و بی رمق شدن، خروپف، تعریق و سرفه ای که متوقف نمیشود، دارد. دکتر منوچهر قارونی گفت: سن سکته قلبی در گذشته، بالای ۶۰ سال بود، اما در حال حاضر به دلیل تغییر سبک زندگی به ۳۰ سال رسیده است. عوامل بسیاری در بروز سکته های قلبی از جمله فشار، چربی، قند و اسید اوریک بالای خون وجود دارند که به مرور باعث تنگ شدن رگهای قلب و سکته میشوند؛ اما مهمترین عامل در بروز سکته های قلبی وراثت است. این استاد دانشگاه افزود:  استفاده از تلفن همراه با بروز سکته قلبی ارتباطی ندارد؛ اما استرس و هیجان از عواملی است که باعث بروز سکته قلبی میشود؛ همچنین افرادی که گروه خونی A دارند بیشتر در معرض خطر بروز سکته های قلبی هستند.  برای جلوگیری از بروز این عارضه در ابتدا باید بدانند از چه خانواده ای هستند و اگر زمینه ارثی بروز سکته های قلبی در این خانواده بیشتر بود، از همان کودکی نسبت به تغذیه و اصلاح شیوه زندگی کودکان حساس باشند. همچنین باید از مصرف فستفودها و غذاهای چرب و استفاده از سیگار جلوگیری شود.

* 30 درصد ایرانیها کبد چرب دارند: رئیس پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۳۰ درصد از مردم کشور درجاتی از کبد چرب دارند. رضا ملکزاده افزود: اکثر کسانی که دچار سکته های قلبی و مغزی میشوند، دچار کبد چرب هستند. همچنین ۲۰ درصد مردم از ریفلاکس اسید معده رنج میبرند که عوارضی از بیماریهای گوارش است.

* برای مکملهای غذایی خارجی هزینه نکنید: نماینده صنعت مکملسازی گفت: کیفیت مکملهای غذایی تولید داخل، به مراتب قابل اعتمادتر از مشابه خارجی است. احمد خارزی افزود: اگر مردم به مکملهای تولید داخل اطمینان کنند، قطعاً بیشتر سالم خواهند بود.

............دریافت

* من تیره روز ماندم، ماندی تو تار چشم: مظاهر مصفا، شاعر، استاد دانشگاه و مصحح سرشناس آثار ادبی، روز چهارشنبه، هشتم آبان، در ۸۷ سالگی درگذشت.

مظاهر مصفا که زاده اراک بود و اصالت تفرشی داشت، پس از تحصیل در دار الفنون و سپس دانشسرای عالی، درجه دکتری خود را از دانشگاه تهران و زیر نظر بدیع الزمان فروزانفر دریافت کرد. شعار تاریخی و مشهور «یا مرگ یا مصدق» برگرفته از بیتی از شعرهای مظاهر مصفا بود که در آن سروده بود: «آزادگان به راهت، از جان خود گذشتند/ با خون خود نوشتند، یا مرگ یا مصدق».

آقای مصفا در جزوه ای که در سال ۱۳۵۷ منتشر کرد، در حاشیه یکی از شعرهایش با موضوع «مصدق» در این باره چنین توضیح داده: «اشاره است به شعار معروف "یا مرگ یا مصدق"... این همان قصیده است که گوینده در مجلس درس استاد فقید، شادروان بدیع الزمان فروزانفر بعد از ۲۸ مرداد ۳۲ به خواندن آن آغاز کرد و خشم و خروش استاد را بر انگیخت و ۹ سال از درس و کار بازماند.» اشاره مظاهر مصفا به اختلاف نظر او در مقام دانشجوی دکتری با بدیع الزمان فروزانفر در مقام استاد دانشگاه بر سر موضوع پایاننامه و نیز جدل لفظی با او بر سر شعر گفتن در ستایش مصدق است که باعث میشود آقای فروزانفر با او قهر کند و بدین ترتیب اخذ درجه دکتری آقای مصفا ۹ سال عقب بیفتد. مظاهر مصفا سالهای متمادی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مشغول تدریس بود، اما در زمان دولت محمود احمدینژاد در ردیف استادانی قرار گرفت که به طور اجباری آنان را بازنشسته کردند. آقای مصفا، هم قصیده سرایی سرشناس بود و هم از مصححان برجسته آثار ادبی.

«ده فریاد»، «سی سخن»، «توفان خشم»، «سپیدنامه» و «سیپاره» مشهورترین مجموعه اشعار مظاهر مصفاست و برخی تصحیحات و آثار پژوهشی او نیز عبارت است از: «دیوان سنایی»، «کلیات سعدی»، «دیوان ابوتراب فرقتی کاشانی»، «مجمع الفصحاء از رضاقلیخانی هدایت»، «دیوان نزاری قهستانی» و «جوامع الحکایات عوفی». مظاهر مصفا به خانواده ای اهل فرهنگ تعلق داشت. برادر و خواهرش هر دو از استادان زبان و ادبیات فارسیند و خود نیز با امیربانو کریمی، استاد ادبیات فارسی دانشگاه تهران و دختر امیری فیروزکوهی ازدواج کرد. مشهورترین فرزند او از این ازدواج، علی مصفا، بازیگر و کارگردان است. - دیدی به روزگار، غم روزگار، چشم؟ دیدی چگونه بود خزان و بهار چشم؟ ناخن کشید در تو و شد ناخنه پدید، بی ناخن زمانه ناخن گذار چشم؛ دیدی چه کرد با تو زمانه به سال و ماه؟ دیدی چه کرد با من لیل و نهار چشم؟ چون مار پیسه گشت جهان گرد خویش و من، هر دم گزیده گشتم از این پیسه مار چشم؛ دیریست خیره ماندی در آن غبار دور، چندان که تیره گشتی، از آن غبار چشم؛ گفتی کز آن غبار سواری برون جهد، نزدیک شد غبار و نیامد سوار چشم؛ زاری ز حد گذشت و نزاری به حد رسید، تا چند از گریستن زارزار چشم؟ عمری نظر به راه شب و روز دوختی، دیدی چه حاصل آخر از این انتظار چشم؟ دانی چه بود حاصل یک عمر انتظار؟، من تیره روز ماندم و ماندی تو تار چشم؛ ما را ز پا فکندی و رفتی تو خود ز دست، ما را نزار کردی و گشتی نزار چشم؛ آینده ای نماند و گذشته تباه شد، در حال هیچ نیز نبینم قرار چشم؛ رویینه تن نبودم و بودم به تو امید، گفتم نه ای چو دیده اسفندیار چشم؛ داراییم سکندر ملعون غم شکست، تو ماهیار بودی و جانوسیار چشم؛ دیدم هزار چشمه خطا از تو روز و شب، مهر و مه است شاهد و چرخ هزار چشم؛ بینایی تو از تو و کوری من ز من، ما را به حال کوری خود واگذار چشم؛ گفتم به بوستان و گلستان بری مرا، آوردیم به خاره ستان خارزار چشم؛ من تهمتن نیم تو شغادی اگر، بگوی، از چه فکندیم به بن چاه سار چشم؟ دستم اگر به تیر و کمانی رسد ز بخت، میدوزمت شغادصفت بر چنار چشم؛ شمع رهم نبودی و بودم به تو امید، پیسوز دست اهرمنی نابکار چشم....

 ..............ورزشی

 * یکی از تأثیرگذارترین اتفاقات زندگیم رقم خورد: الهه قلیفلاح که موفق شد جایزه شجاعت کمیته بین المللی پارالمپیک را از آن خود کند، اظهار داشت: کسب این عنوان یکی از تأثیرگذارترین رویدادها در زندگیم به شمار میرود. این انرژی و حسی را که اکنون دارم، باید به تمام ورزشکاران این حوزه در کشور منتقل کنم تا بتوانیم در آینده شاهد تکرار این عنوان باشیم. وی ادامه داد: مسیری را که تا کنون طی کرده ام، با قدرت بیشتری ادامه خواهم داد تا بتوانیم این افتخار را بار دیگر به خانواده پارالمپیک و ورزشکاران نابینا و کمبینای کشورمان برسانیم. قلیفلاح درباره حضور خود در مسیر موفقیت کنونی و انتخاب پارا اسکی عنوان کرد: در مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی که شرکت کرده بودم، توسط مربیان استعدادیابی شدم و در اردوی یک هفته ای که توسط کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان برگزار شد، شرکت کردم تا آموزشهای لازم در ارتباط با اسکی را ببینم. وی افزود: یک ماه بعد از آن دوره های آموزشی، به مسابقات قهرمانی جهان در آلمان اعزام شدم و سپس در بازیهای پارالمپیک زمستانی شرکت کردم. این افتخار را نیز داشتم که به عنوان نخستین زن ایرانی، پرچمدار کاروان اعزامی به این رقابتها باشم. برنده جایزه شجاعت کمیته بین المللی پارالمپیک خاطرنشان کرد: وقتی مسئولان و ورزشکاران نابینا و کمبینا به توانمندی و ظرفیتهای خود باور پیدا کردند، موفقیتهای مختلفی در این حوزه به دست آمد که در سالهای اخیر نمود داشته است. این اتفاق اگر با حمایت مسئولان ادامه یابد، شاهد اتفاقات و موفقیتهای بیشتری در زمینه ورزشهای زمستانی برای نابینایان خواهیم بود. قلیفلاح با تشکر از خانواده، پارالمپیک، فدراسیون، خانم سلطانی (راهنمای تخصصیش) و تمام کسانی که وی را در این مسیر همراهی کرده اند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و وحدت، شاهد توفیقات بیشتر ورزش پارالمپیک در آینده باشیم.

 

..........حوادث

* قصاص برای بوکسوری که دختر ماساژور را کشت: صبح 9 شهریور سال 96 جسد دختری 30 ساله در کانال آبی واقع در منطقه سیدخندان پیدا شد. از مرگ دختر جوان دو روز میگذشت و هویت جسد نیز ناشناس بود. چند روز بعد کارشناسان هویت مقتول و خانواده اش را شناسایی کردند. به گفته آنها «نگار» کارشناس ارشد فیزیک بود و در یکی از دانشگاههای اروپایی برای تحصیل در مقطع دکترا پذیرفته شده بود؛ اما از آنجا که وضع مالی خوبی نداشتند، دختر جوان مجبور بود کار کند و پول مورد نیازش را فراهم کند. در ادامه مشخص شد وی با چند دختر دیگر در خانه ای زندگی میکرده؛ اما از چند روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده بود. بررسیهای پلیسی نشان میداد نگار آخرین بار با مرد جوانی به نام سعید قرار ملاقات داشته است. او که ابتدا منکر جنایت بود، پس از 40 روز به قتل دختر جوان اعتراف کرد و گفت: در یکی از کانالهای تلگرامی با آگهی ماساژور در خانه مواجه شدم. وقتی تماس گرفتم، نگار را به من معرفی کردند. او برای این کار 300 هزار تومان میگرفت. فردای آن روز حدود ساعت 3 با نگار قرار گذاشتم. من سوار خودرو به محل قرار رفتم؛ اما با دیدن نگار پشیمان شدم. به او گفتم قرار ماساژ به هم خورده است، اما او به من گفت باید 250 هزار تومان برای خسارت پرداخت کنم. سر همین موضوع با هم بحثمان شد. او شروع به داد و فریاد کرد. از آنجا که محل قرارمان نزدیک خانه ام بود و میترسیدم کسی متوجه شود، چند مشت به او زدم تا بترسد. اما مشتهای من باعث مرگ او شد؛ چرا که من سالهاست ورزشکارم و بوکس کار میکنم. با مرگ او تصمیم گرفتم جسد را در سطل زباله بیندازم؛ اما ترسیدم که کسی ببیند. بنا بر این صبر کردم تا هوا تاریک شود و جسد را داخل رودخانه انداختم. بدنبال اعترافات متهم، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و با درخواست اولیای دم برای قصاص، کیفرخواست او صادر شد. مرد 44 ساله بزودی پای میز محاکمه خواهد رفت.



 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *