شناسه خبر: 19054 منتشر شده در مورخ: 1398/7/30 ساعت: 09:48 گروه: ورزشی  
رییس انجمن وزنه‌برداری: رقابت‌های قهرمانی کشور زنان معلول برای نخستین بار برگزار می‌شود

رییس انجمن وزنه‌برداری: رقابت‌های قهرمانی کشور زنان معلول برای نخستین بار برگزار می‌شود

بنا به اعلام رییس انجمن وزنه‌برداری فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، تلاش بر این است که در سال ۹۸ مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور در بخش زنان برگزار شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا «بابک محمدی» با اعلام این خبر اظهار داشت: سال ۹۸ برای پارا وزنه‌برداری نقطه عطفی محسوب می‌شود زا با رایزنی هایی که فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، کمیته ملی پارالمپیک و انجمن، با وزارت ورزش و جوانان انجام داد، برای نخستین بار بحث وزنه‌برداری زنان معلول شکل جدی تری پیدا کرد و لباس زنان پارا وزنه‌بردار مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد. با این شرایط برخی هیئت های ورزشی بانوان نیز تمرینات و فعالیت خود را آغاز کردند و خوشبختانه تاکنون نیز بیش از هشت استان اعلام آمادگی کرده‌اند که این تعداد برای اولین دوره نوید دهنده است.

وی در زمینه اهمیت برگزاری این رقابت‌ها تصریح کرد: آغاز فعالیت وزنه‌برداری زنان جانباز و معلول و تلاش برای توسعه این رشته در سطح کشور گام بلند و موثری برای پشتوانه سازی تیم ملی و حضور قوی‌تر ایران در میادین برون مرزی خواهد بود که انشاءالله ثمره آن را در آینده خواهیم دید.

 رییس انجمن پارا وزنه‌برداری ادامه داد: با توجه به حضور ۲ زن ایرانی (مژگان نصیری و حدیث شکوهی) در دوره‌های آموزش بین‌المللی داوری و مسوول فنی مسابقات پارا وزنه‌برداری در رقابت‌های غرب آسیا، امیدواریم کارها در بخش بانوان نیز به شکل خوبی انجام شود.

وی در زمینه‌ برگزاری رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی مردان ایران نیز اعلام کرد: مکاتبات اداری از سوی کمیته ملی پارالمپیک ایران، با کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) صورت گرفته و موافقت آنها نیز برای حضور ناظرین کمیته بین المللی پارالمپیک در مسابقات آقایان اعلام شده است.

محمدی در پایان گفت: زمان درخواستی برگزاری مسابقات از سوی فدراسیون نیمه دوم دی ماه سال ۹۸ بود که باید توسط IPC تایید شود. بنابراین طبق اعلام ما به استان ها، تمام  هیات‌های ورزشی جانبازان و معلولین سراسر کشور تا هشتم آبان‌ماه فرصت دارند که آمادگی خود را به فدراسیون ارسال کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *