شناسه خبر: 19051 منتشر شده در مورخ: 1398/7/29 ساعت: 14:44 گروه: ورزشی  
در تأمین هزینه های جاری با مشکل رو به رو هستیم

در تأمین هزینه های جاری با مشکل رو به رو هستیم

بیش از ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته نابینا و کمبینا در استان البرز به صورت حرفه ای و آماتور در 8 رشته ورزشی از جمله شطرنج، دو و میدانی، پاورلیفتینگ، جودو، دوچرخه سواری، شنا، فوتسال و گلبال مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایران سپید بیش از دو هزار نابینا و کمبینا طبق آمار سازمان بهزیستی در استان البرز تحت پوشش هستند که از این تعداد، بیش از ۱۰ درصد آنها عضو هیأت ورزش نابینایان این استان هستند که به صورت آماتور و حرفه ای به ورزش میپردازند. به گفته مهندس روزبه زورقی، رئیس هیأت نابینایان البرز، این ورزشکاران با وجود محدودیتهای زیرساختی و مالی در سال گذشته، موفق به کسب ۲ طلا، ۲ نقره و 5 برنز در بخش بانوان و 3 مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز در بخش مردان در مسابقات قهرمانی کشور و باشگاهی رشته های مختلف شده اند. در سال جاری نیز تا کنون ورزشکاران نابینا و کمبینای البرزی یک طلا، ۲ نقره و 3 برنز را از آن خود کرده اند. وی با بیان اینکه در برخی رشته های ورزشی از جمله شنا نیازمند توسعه زیرساختها هستیم، اظهار داشت: دو قهرمان آسیا و عضو تیم ملی شنا از ورزشکاران استان البرز هستند که مکانی برای تمرین این افراد به صورت تخصصی وجود ندارد. سال گذشته در استخر آزادگان یک خط اختصاصی برای این ورزشکاران در نظر گرفته شده بود که امسال از آنها گرفته شده است. در رشته دو و میدانی نیز با توجه به اینکه پیستهای تارتان در شهر کرج محدود و افراد زیادی نیز متقاضی آن هستند، ورزشکاران ما  نمیتوانند تمرین داشته باشند. این در حالی است که نیاز است برای آنها سانس جداگانه تعبیه شود. وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان البرز در نشست هیأت رئیسه فدراسیون که تیر سال ۹۷ برگزار شد، تعهد داد یک سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی را در اختیار هیأت نابینایان البرز قرار دهد که تا کنون این امر محقق نشده است. زورقی مشکل اصلی هیأت البرز را نداشتن  درآمد مالی برای برگزاری مسابقات اعلام کرد و گفت: همواره در تأمین هزینه مربیان و عوامل برگزاری مسابقات با مشکل مواجه هستیم. در صورت تحقق وعده اداره کل مبنی بر واگذاری این سالن و زمین چمن  مشکلات مالی، اعزامها، و سایر محدودیتهای ما مرتفع خواهد شد. زورقی گفت: با این وجود، توانسته ایم سه مکان ورزشی و یک زمین چمن مصنوعی برای ورزشکاران راه اندازی کنیم که در طول هفته با حضور مربیان متخصص ورزشکاران به تمرین میپردازند. نابینایان برای حضور در عرصه هایی چون ورزش، نیازمند حمایت بیشتری هستند که این حمایتها مستلزم ارائه تسهیلات و امکانات بیشتر است. وی در پایان گفت: یکی از برنامه هایی که از سوی هیأت البرز در دست انجام است، طرح استعدادیابی برای این قشر از جامعه است. با استفاده از امکانات موجود و حل مشکلاتی از جمله تردد، میتوانیم استعدادهای جدید را شناسایی و قهرمانان بیشتری را تربیت کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *