شناسه خبر: 19017 منتشر شده در مورخ: 1398/7/28 ساعت: 10:08 گروه: ورزشی  
رییس فدراسیون: فانوس افتخارات در دست نابینایان است

رییس فدراسیون: فانوس افتخارات در دست نابینایان است

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان گفت: هر چند که نمی‌توانیم مسوولان را به چشم ظاهر ببینیم اما فانوس افتخارات در دست ما است و امیدوارم تصمیم‌گیران ورزشی این افتخارات را ببینند.

به گزارش ایران سپید «محمدرضا مظلومی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران نابینای افتخارات و مدال‌های زیادی کسب کردند که مهم‌ترین آن مدال نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بود که توسط تیم فوتبال پنج نفره ایران به دست آمد. اما با وجود این مدال و احتمال تکرار آن در توکیو ۲۰۲۰، فوتبال نابینایان از داشتن یک زمین اختصاصی برای تمرین و بازی دوستانه محروم است. این تیم‌نایب قهرمان ریو است باید یک زمین تخصصی داشته باش اما فوتبالیست‌ها در اکثر استان‌ها زمین برای فوتبال پنج نفره ندارند و این موجب می‌شود تا شناسایی استعدادهای فوتبالی نابینایان سخت باشد.

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان با بیان اینکه ورزشکاران نابینا نیز بخشی از جمعیت ایرانِ اسلامی هستند عنوان کرد: عاجزانه از وزارت ورزش و کمیته ملی‌پارالمپیک خواهش دارم که نیازهای این بخش را بیشتر ببینند زیرا افراد خاص نیازهای خاص و ویژه دارند. باید بودجه ویژه به این فدراسیون اختصاص داده شود تا افتخارآفرینی‌ها بیش از بیش باشد. هر چند که نمی‌توانیم مسوولین را به چشم ظاهر ببینیم اما فانوس افتخارات در دست ما است تا تصمیم گیران ورزشی آنها را ببینند.

مظلومی با یادآوری استقلال فدراسیون ورزش نابینایان از فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین گفت: پس از انقلاب اسلامی تا ۲۰ سال این ۲ قشر تحت نظر یک فدراسیون بودند. تمام سالن های ورزشی به نام معلولین و نابینایان بود. پس از استقلال این ۲ فدراسیون تمام سالن‌ها به فدراسیون جانبازان رسید این در حالی بود که باید یک‌سوم آن به ورزشکاران نابینا می‌رسید و به این مساله تا کنون توجهی نشده است. ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ۱۱۴ درصد رشد مدالی داشتیم و این خود دلیلی برای توجه ویژه به این قشر است.

او در پایان با اشاره به مشکلات پیش روی ورزش نابینایان تصریح کرد: مشکلات زیرساختی و امکاناتی در مسیر ورزشکاران نابینا قرار دارد. هیات هفت استان دفتر کار ندارند و ۲۰ استان نیز سالن در اختیار ندارند. اگر رشته‌ها را به صورت تخصصی بیان کنم باید گفت که ۲۷ استان چمن برای فوتبال پنج نفره در اختیار ندارند. این دغدغه در کنار دیگر مشکلات قرار می‌گیرد تا شرایطی سختی برای ورزشکاران نابینا رقم بزند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *