شناسه خبر: 19008 منتشر شده در مورخ: 1398/7/24 ساعت: 12:27 گروه: اجتماعی  
گفتگوی تلفنی رئیس سازمان بهزیستی با مخاطبان
به مناسبت روز ایمنی عصای سپید

گفتگوی تلفنی رئیس سازمان بهزیستی با مخاطبان

به مناسبت 23 مهر روز عصای سفید وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کل کشور با حضور در موسسه مطبوعاتی ایران از روزنامه ایران سپید بازدید کرد و در نشستی با حضور اعضای تحریریه این رسانه ویژه به صورت تلفنی با مخاطبان نابینا و کمبینای ایران سپید به گفتگو پرداخت.

به گزارش ایران سپید سهیل معینی مدیر مسئول روزنامه ایران سپید در ابتدای این نشست صمیمی از روند چاپ و توزیع روزنامه توضیحاتی را ارائه کرد. بعد از آن قبادی دانا با اشاره به اینکه هیچ وقت رسانه های الکترونیک نمیتواند جای رسانه های مکتوب را برای مردم بگیرد گفت: در مصاحبه ها و نشستهایی که به مناسبت روز عصای سفید شرکت کردم همواره تکرار کردم که تحصیل کرده ترین گروه معلولان نابینایان و کم بینایان هستند و میخواهم به گوش مردم ایران و دنیا هم برسد که این گروه از جامعه با وجود محدودیت در بینایی ارزش  بزرگ تحصیل را در وجود خود پرورش داده اند. رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تقدیر از رتبه های برتر و زیر 1000 کشور هم افزود: چندی پیش از 33 نفر از مددجویان سازمان بهزیستی که رتبه های برتر کنکور را دریافت کردند در سازمان بهزیستی تقدیر کردیم که با افتخار 14 نفرشان از نابینایان و کمبینایان کشور بودند. این امر میطلبد اقدامات جدی در امر ایجاد منابع اطلاعاتی این گروه از جامعه انجام دهیم. وی از دیگر دغدغه نابینایان و کم بینایان هم سخن به میان آورد و گفت: در قانون حمایت از حقوق معلولان به سهمیه سه درصد استخدامی اشاره شده است و به طور مشخص ذکر شده است 30 درصد از شغلهای اپراتوری تلفنها باید در اختیار نابینایان و کم بینایان قرار گیرد. اما سوال اینجاست که بعد از گذشته 30 سال آیا هنوز هم نابینایان را باید در شغل اپراتوری قرار گیرند؟ خیر! باید بتوانیم محل شغلهای را ایجاد کنیم که متناسب با رشته درسی و مقطع تحصیلی این افراد باشد. آیا جایگاه نابینایی که سالها با وجود سختیهای فراوان تلاش کرده و به مدارج عالی تحصیلی  دکتری دست پیدا کرده است شغل اپراتوری تلفن است؟ بهزیستی متولی همه معلولان کشور است و ما به خوبی به مشکلات آگاهی داریم و اگر بودجه و اعتبارات که قولش را به ما دادند به دست ما برسد میتوانیم گره های بزرگی از مشکلات معلولان را باز کنیم.»  قبادی دانا بعد از گفتگوی مفصل با اعضای تحریریه به صورت تلفنی با مخاطبان به گفتگو پرداخت. مخاطبان این رسانه به صورت مستقیم  گلایه و مشکلاتشان را به گوش مقام اول سازمان بهزیستی رساندند. تلفنها مداوم به صدا در میآید و مخاطبان بیشتری دوست دارند تا با مهمان ویژه ایران سپید صحبت کنند اما فرصت به پایان رسید و حال زمان بازدید و گفتگو با مدیر عامل موسسه مطبوعاتی ایران فرا رسیده است.

مهدی شفیعی مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران نیز ضمن تشکر از این بازدید به اهمیت ایران سپید برای موسسه مطبوعاتی ایران اشاره کرد و گفت: روزنامه ایران سپید برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است در سال 97 نزدیک دو میلیارد تومان برای انتشار ایران سپید هزینه کردیم اما جدا از بحث هزینه ها آنچه که برای ما اهمیت دارد رضایت حداکثری مخاطبان این روزنامه است وی خواستار حمایت سازمان بهزیستی کشور از تنها روزنامه ویژه نابینایان در جهان شد. 

در پایان این دیدار چند ساعته از اعضای تحریریه ایران سپید تقدیر شد.

قبادی دانا ایران سپید
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *