شناسه خبر: 18989 منتشر شده در مورخ: 1398/7/23 ساعت: 12:04 گروه: اجتماعی  
آموزش پیمانکاران شهرداری راه دسترسی به شهری مناسب برای همه

آموزش پیمانکاران شهرداری راه دسترسی به شهری مناسب برای همه

شهردار تهران در جمع نابینایان و کم بینایان از راه حل مشکل مناسب سازی شهری خبرداد و گفت: برای رسیدن به پیاده رو مناسب با شیب استاندار باید پیمانکاران و کارگران این حوزه را آموزش دهیم تا هنگام کار عملی بدانند این تغییرات برای چه گروه از شهروندان صورت می گیرند.

به گزارش ایران سپید پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم گرامی داشت روزجهانی عصای سفید با اشاره به مناسب سازی فضاهای شهری در جمع نابینایان گفت: تمام دنیا به دنبال مناسب سازی فضاهای شهری برای همه شهروندان شان هستند. مناسب سازی موضوع ویژه معلولان یا نابینایان نیست بلکه به همه شهروندان تعمیم پیدا میکند.

معلول فردی نیست که نقیصه ای در جسم داشته باشد بلکه فردی است که نمی تواند در عرصه های اجتماعی جامعه حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشوری که ۸ سال جنگ را پشت سر نهاده است باید فضای شهرش را برای جانبازان آن دوره و دیگر گروه ها متناسب نماید.

بعداز جنگ فضاهای دانشگاها و بیمارستانها را مناسب سازی کردند اما به یکباره این موج ارام گرفت و کمرنگ شد.

حال سوال اینجاست که طی این سوالها چرا هنوز ما درگیر مناسب سازیهای شهری هستیم. باید این عیب و نقص ریشه یابی شود تا مشکل را حل نماییم.

حناچی با اشاره به شعار روز جهانی نابینایان بیان کرد: فرصتهای برابر جزو بدیهیات زندگی افراد است و این حق شهروندان معلول است که بتواند همانند دیگر افراد جامعه در شهر حضور پیدا کنند.

شهردار تهران با اشاره به حوزه فناوی های دیجیتال افزود: ما در حال تغییر در حوزه دیجیتال و دسترس پذیری نابینایان به این فناوری ها هستیم.

مناسب سازی مترو، بی ارتی، فضای شهری حمل و نقل عمومی جزو اولویت های شهرداری است و برای تحقق این امر الگوهای خاصی را به پیمانکاران اموزش دادیم. تا انهایی که در راس کار هستند بدانند رمپ ها موزاییکهای کف خیابان و... چقدر برای جامعه و شهروندان مهم است.

حناچی با بیان انکه ۶ مرکز ورزشی برای معلولان در حال مناسب سازی است گفت: در حال حاضر فقط مرکز ورزشی قمربنی هاشم در جنوب شهر است که برای معلولان مناسب سازی شده است و میخواهیم ۶ مرکز دیگر را به این مجموعه اضافه کنیم تا دوستان معلول و نابینا برای دسترسی به این مراکز دچار مشکل نشوند. البته ناگفته نماند در این مجموعه های ورزشی معلولان از تخفیف های خوبی طبق قانون بهره مند میشوند.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به هزینه های مناسب سازی اماکن هم گفت: اگر ساختمانها در زمان ساخت مناسب سازی شوند قطعا هزینه کمتری را صرف میکنند تا انکه ساختمان را بسازند و بعدا برای گروه های خاص مناسب سازی کنند.

حناچی در پایان به سامانه حمل و نقل معلولان هم اشاره کرده و گفت: من گلایه های نابینایان در این زمینه را شنیده ام و پیگیر موضوع خواهم شد اما در این جمع قولی نمی دهم که نتوانیم ان را حل کنیم.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *