شناسه خبر: 18955 منتشر شده در مورخ: 1398/7/22 ساعت: 09:51 گروه: اجتماعی  
بودجه اجرای قانون حقوق معلولان محقق شود

بودجه اجرای قانون حقوق معلولان محقق شود

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حقوق افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده بود که هنوز محقق نشده و امید است با برنامه ریزی های لازم برای سال های آینده بودجه های خوبی محقق شود.

به گزارش ایران سپید محمد نفریه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی کرده ایم برای سال آینده اجرای قانون حقوق افراد دارای معلولیت ۳۳ هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

وی با اشاره به اینکه بودجه به صورت دوسالانه بسته می شود، اضافه کرد: امید است با حمایت های مجلس شورای اسلامی برای دو سال آینده، بودجه خوب و مناسبی برای اجرایی شدن قانون حمایت از افراد دارای معلولیت درنظرگرفته شود.

معاون بهزیستی خاطرنشان کرد: چون بودجه لازم برای اجرای قانون حقوق افراد دارای معلولیت (هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان) عدد بالایی است، پیشنهاد داده ایم که حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شود.

قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب اسفند سال ۹۶ است که در هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۷ از سوی ریاست جمهوری به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد. این قانون به مسائلی مانند مناسب سازی، دسترس پذیری و تردد و تحرک، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی، حمایت های قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایت های اداری و استخدامی و برنامه ریزی، نظارت و منابع مالی می پردازد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *