شناسه خبر: 18946 منتشر شده در مورخ: 1398/7/21 ساعت: 10:11 گروه: اجتماعی  
دستگیری ناتوان از ناتوان به عشق حسین(ع)

دستگیری ناتوان از ناتوان به عشق حسین(ع)

اینجا در نقطه صفر مرزی مهران مردم برای خدمات‌رسانی به کاروان عشاق حسین(ع) پیشی گرفته‌اند تا حق میزبانی از میهمانان فرزند فاطمه را بجا بیاورند اما در میان هزاران عاشقی که در حال میزبانی از پیاده‌روان اربعین حسینی هستند یکی از معلولان ضایعه نخاعی استان ایلام بصورت داوطلبانه در مرز مهران مستقر شده است و اقدام به تعمیر ویلچر زائران بصورت رایگان می‌کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا ولی حامی، امسال برای چندمین سال متوالی است که با استقرار در مرز مهران به زائران ناتوانی که راهی مهران شده‌اند تا از کاروان اربعین جا نمانند، خدمت‌رسانی می‌کند.

حامی، توانخواهی است که این روزها در کنار ستاد گمشدگان بهزیستی ایلام با حضور در غرفه توانبخشی به صورت تخصصی اقدام به تعمیر ویلچر افراد ناتوان می‌کند.

فعالیت این توانخواه تصویری زیبا از عشق حسین(ع) و خدمات‌رسانی به زائران را به نمایش درآورده است و نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

تعمیر ۲۰ ویلچر زائران ناتوان

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه خدمات توانبخشی مختلفی به زائران ناتوان ارائه می شود، گفت: یکی از معلولان ضایعه نخاعی ایلام نیز در این پایگاه حضور داشته و با توجه به تخصصی که دارد داوطلبانه تاکنون اقدام به ۲۰ مورد تعمیر ویلچر زائران ناتوان کرده است.

زهرا همتی، انجام ۵۵ مورد ویلچرگردانی، اهدا ۱۰ جفت عصا، هشت مورد امانت ویلچر و پنج دستگاه واکر را از دیگر خدمات توانبخشی این اداره کل در مرز مهران برشمرد.

وی اظهار کرد: این اداره کل با استقرار تیم توانبخشی در مرز مهران در کنار ستاد گمشدگان به زائران معلول و سالمند خدمات ارائه می‌کند.

ساماندهی ۲۰۹ زائر گمشده در مرز مهران

وی همچنین با اشاره به ساماندهی زائران گمشده در مرز مهران توسط ستاد این اداره کل، گفت: تا امروز ۲۰۹ زائر گمشده در مرز مهران از طریق امدادگران و نیروهای اورژانس اجتماعی مستقر در این منطقه ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این ستاد، تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی مستقر شده است و افراد گمشده در هر سنی تا زمان سپردن به خانواده‌هایشان توسط مددکاران و نیروهای این سازمان خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: بهزیستی به عنوان عضو ستاد اربعین حسینی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات لازم خدمات‌دهی به زائران حسینی را انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *