شناسه خبر: 18943 منتشر شده در مورخ: 1398/7/21 ساعت: 09:51 گروه: اجتماعی  
اشتغال و پرداخت کمک هزینه درمانی مطالبه مهم نابینایان اردبیلی است

اشتغال و پرداخت کمک هزینه درمانی مطالبه مهم نابینایان اردبیلی است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل رفع معضل بیکاری و پرداخت کمک هزینه‌های درمانی را مهمترین مطالبه نابینایان اردبیلی معرفی کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر بهزاد ستاری در بازدید از مرکز جامعه نابینایان استان اردبیل با بیان اینکه رفع معضل بیکاری و پرداخت کمک هزینه‌های درمانی مهمترین مطالبه نابینایان اردبیلی است، افزود: تمامی اقشار و افرادی که از ناتوانی رنج می‌برند به نوعی به حمایت، توجه و رسیدگی نیاز دارند تا از این طریق امکان برخورداری از شرایط و امکانات عادلانه برای این افراد فراهم شود.

وی با بیان این مطلب که دستگاه‌های دولتی جوابگوی تمامی نیازهای اشتغال افراد جامعه نیست، ادامه داد: به منظور کاهش بیکاری در بین نابینایان لازم است انجمن و نابینایان به ارائه طرح‌های ابتکاری بپردازند و با حمایت سازمان و بهره گیری از تسهیلات نسبت به ایجاد اشتغال همت گمارند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ارائه راهکارهای ارزنده و کارساز که قابلیت اجرایی داشته باشند را لازمه اشتغال پایدار نابینایان و معلولان دانست و گفت: تمامی افرادی که دارای معلولیت هستند از حیث افکار، ایده، عقیده، بیان و خلاقیت دارای توانمندی‌های خوبی هستند بنابراین بهتر است از این ظرفیت‌های خود به نحو مطلوب استفاده کنند.

به گفته ستاری تامین وسایل کمک توانبخشی، پیگیری به موقع پرداخت شهریه‌های دانشجویی، تلاش در جهت جذب ۳ درصدی افراد دارای معلولیت، تامین مسکن ، مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی، پرداخت هزینه‌های درمانی، توجه ویژه در پرداخت ایاب و ذهاب، فراهم ساختن زمینه‌های ازدواج اسان، ورزش معلولین و پیام رسانی به نابینایان از طریق شبکه‌های مجازی از جمله مطالبات این قشراز افراد جامعه است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *