شناسه خبر: 18941 منتشر شده در مورخ: 1398/7/21 ساعت: 09:48 گروه: ورزشی  
رییس فدراسیون: فوتبال نابینایان از امیدهای کسب مدال در پارالمپیک است

رییس فدراسیون: فوتبال نابینایان از امیدهای کسب مدال در پارالمپیک است

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون اظهار امیدواری کرد که تیم فوتبال پنج نفره ایران که از امیدهای کسب مدال در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است با مرتفع شدن مشکلات اقتصادی به توکیو برود.

به گزارش ایران سپید «محمدرضا مظلومی» اظهار داشت: تیم فوتبال پنج‌ نفره ایران در حالی سهمیه  پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد که به خاطر مشکلات مالی و تحریم‌های یک‌جانبه غرب،  شرایط اقتصادی فدراسیون مناسب نیست و در ۱۵ ماه گذشته هیچ اردوی خارج از کشوری نداشتیم؛ اما توان و شیوه بازی ایران در تایلند به‌گونه‌ای بود که فوتبالیست‌های نابینا از بیشترین توان خود استفاده کردند و توانستند تیم‌های قدرتمندی  مانند ژاپن و تایلند را از پیش رو بردارند. این تیم در نهایت با حضور در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا سهمیه توکیو ۲۰۲۰ را کسب کرد.

سرپرست تیم فوتبال پنج‌نفره با اشاره به تلاش‌های فدراسیون برای ایجاد انگیزه در این تیم یادآور شد: کسب سهمیه و قهرمانی آسیا انگیزه مهمی برای فوتبالیست‌های ایرانی در مسابقات نابینایان تایلند بود اما چند روز قبل از اعزام تیم «محمد شریعتمداری» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در اردو توانست این انگیزه را مضاعف کند. وی در این بازید ضمن دیدار با ملی‌پوشان پای درد و دل آنان نشست و وعده‌هایی نیز به آنان داد. وعده‌هایی که وزیر در اجرایی شدن آن مصمم است. یکی از این وعده‌ها اشتغال ورزشکاران نابینا بود که دستور تشکیل کارگروهی برای تحقق آن صادر شده است.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان ادامه داد: ایران در مرحله گروهی و بااقتدار توانست به‌عنوان سرگروهی صعود کند اما در نیمه‌نهایی باید به مصاف تایلند میزبان می‌رفت. کشوری که روی این رشته سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال حضور در توکیو بود اما بازی حساب‌شده تیم ایران موجب شد تا بازی فیزیکی تایلند نتواند در برابر فوتبال نابینایان ایران قدرت عرض‌اندام داشته باشد. البته در این دیدار «حسین رجب‌پور» کاپیتان تیم مصدوم شد. در دیدار فینال نیز ما تنها با  اشتباه خود به چین باختیم.

مظلومی با یادآوری افتخارآفرینی فوتبال پنج‌نفره ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو تصریح کرد: ایران قدرت انکار نشدنی در فوتبال نابینایان است و این را در برزیل ثابت کردیم. امیدوارم مشکلات اقتصادی پیش روی کشور اجازه دهد تا تیم به توکیو ۲۰۲۰ برود. بدون شک توجه به فوتبال پنج‌نفره می‌تواند ایران را در آوردگاه پارالمپیک صاحب سکو کند.  البته برخی از مشکلات این تیم تنها به شرایط اقتصادی ربط ندارد بلکه چمن تمرین و مسابقات دوستانه نیز از دیگر مشکلات است./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *