شناسه خبر: 18882 منتشر شده در مورخ: 1398/7/16 ساعت: 09:54 گروه: اجتماعی  
اگر کودکان نبودند، قطعاً پازل دنیا کامل نمیشد

اگر کودکان نبودند، قطعاً پازل دنیا کامل نمیشد

اگر کودکان نبودند، قطعاً پازل دنیا کامل نمیشد. اگر کودکان نبودند، شکوفه های زندگی بهار نمیشد و خانواده بیمفهومترین واژه تاریخ بود.

به گزارش ایران سپید اگر کودکان نبودند، قطعاً پازل دنیا کامل نمیشد. اگر کودکان نبودند، شکوفه های زندگی بهار نمیشد و خانواده بیمفهومترین واژه تاریخ بود. اگر شما نبودید صداقت به آخر میرسید و دوستی و مهربانی پشت بزرگسالیهایمان گم میشد. اگر نبودید، بارانها همه دلگیر میشدند و هیچ مادری عاشقانه زیر بارانها، بی چتر لبخند نمیزد.

اگر تو نبودی، آسمان با همه حجم آبیش، در چشمهای همیشه خیس هر پدری، دلگیرتر از چاردیواری کوچکی میشد که به زندانی کوچک بیش نمیماند. امروز روز شماست؛ هر روز روز شماست. روز جهانی کودک، روزی که همه از شما میگویند و برای شما مینویسند. به همین بهانه کانون پرورش کودکان و نوجوانان در هفته کودک که امسال شعار «آینده را باید ساخت» نامگذاری شده بود، روز 13 مهر و نخستین روز هفته ملی کودک را به نام «کودکان با نیازهای ویژه، فرصتهای برابر»  نامگذاری کرد.

در این روز بیش از 100 کودک دارای معلولیت همراه با مربیان کودک در برنامه های این روز شرکت کردند، با هم شعر خواندند، در کنار هم فیلم دیدند و بازی کردند. خانم لطفینژاد، مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری استان تهران در گفتگو با ایران سپید با اشاره به برنامه هایی که در این روز برای کودکان دارای معلولیت برگزار شد، گفت: امسال اولین روز هفته کودک را با عنوان کودکان با نیازهای ویژه، فرصتهای برابر نامگذاری کردیم و بچه ها از دو مرکز غدیر و حضرت زینب به اینجا آمدند و در برنامه های کانون شرکت کردند.

انیمیشن شش دقیقه ای «باد دوچرخه سوار» به کارگردانی نازنین سبحان سربندی، انیمیشن ۱۰ دقیقه ای «ماه من ماه» محمد ناصری، انیمیشن ۱۱ دقیقه ای «کیمیا» به کارگردانی مهدی خرمیان در کنار انیمیشن ۱۰ دقیقه ای «دزد درختها» به کارگردانی راشین خیریه، انیمیشن ۹ دقیقه ای «ای کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمسدوست و انیمیشن ۵ دقیقه ای «راز آن درخت» به کارگردانی معین صمدی در اولین روز هفته ملی کودک برای این کودکان به نمایش درآمد. به گفته لطفینژاد، «کانون همچنین با برگزاری کارگاههای فرهنگی-هنری همچون نقاشی، کاردستی، اریگامی و... و اجرای نمایشهای محیطی میزبان کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در این روز بود.»

با وجود اینکه در حال حاضر مراکز فراگیر کانون پرورش فکری به کودکان دارای معلولیت خدماتی ارائه میکنند، اما به اذعان مربیان این مراکز فراگیر، متأسفانه در سطح کشور تولیدات زیادی برای کودکان با نیازهای ویژه وجود ندارد و این کمبود باید مورد توجه و دغدغه کل جامعه قرار بگیرد. تولیداتی که بتواند زمینه های حضور جدیتر کودکان دارای معلولیت را در جامعه فراهم کند. تولیداتی که بتواند آموزشهای لازم را در خصوص معلولیت و انواع مختلف آن به کودکان عادی بدهد تا روند جامعه پذیری کودک دارای معلولیت از همان سالهای دوران کودکی شروع شود. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *