شناسه خبر: 18880 منتشر شده در مورخ: 1398/7/16 ساعت: 09:58 گروه: اجتماعی  
حذف معلولان از زندگی اجتماعی، از نظر اسلام صحیح نیست

حذف معلولان از زندگی اجتماعی، از نظر اسلام صحیح نیست

تولیت آستان مقدس حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه خدمت به افراد معلول و ناتوان در جامعه امری اسلامی، انسانی و اخلاقی است، گفت: حذف افراد ناتوان از زندگی اجتماعی هیچ‌گونه جایگاهی در اسلام ندارد و صحیح نیست.

به گزارش ایران سپید  از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت در دیدار مدیرکل و معاونان بهزیستی استان قم در سالن پشت محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: خدمت به افراد معلول و ناتوان در جامعه امری اسلامی، انسانی و اخلاقی است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که عده‌ای همواره به این افراد معلول و ناتوان خدمت می‌کرده‌اند و عده‌ای هم به دنبال راه‌های غیرقانونی برای رهایی از وجود چنین افرادی بوده و هستند، افزود: حذف افراد ناتوان از زندگی اجتماعی هیچ‌گونه جایگاهی در اسلام ندارد و صحیح نیست.

وی ادامه داد: وجود افراد معلول و ناتوان در کنار انسان‌ها کمک می‌کند تا هم قدر زندگی و سلامتی که خداوند به آنان عنایت کرده را بیشتر بدانند و هم امیدوار به زندگی شوند و بتوانند درد و رنج این افراد را بهتر و بیشتر درک کنند و کمک‌حال آن‌ها باشند.

آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که وجود افراد معلول و ناتوان در جامعه درس‌آموز است، یادآوری کرد: باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرند تا خانواده‌های بدون فرزند همان‌گونه که به دنبال گرفتن فرزند سالم از مراکز بهزیستی جهت نگهداری هستند، فرزندان ضعیف و معلول را نیز جهت نگهداری بپذیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: جامعه باید با رعایت جهات دینی و انسانی این افراد را بپذیرد و همان‌گونه که برای افراد سالم خدماتی در نظر گرفته می‌شود، برای این افراد نیز به عنوان عضوی از جامعه خدمات ارائه شود.

وی افزود: همان‌گونه که یک جامعه از جنسیت‌های متفاوت تشکیل شده، برای تعالی و پیشرفت اخلاقی جامعه نیز انسان‌های مختلف و متفاوت نیاز است.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: انسان‌های سالم در مقابل کسانی که از سلامت برخوردار نیستند مسئول هستند و باید بپذیرند که سلامتی خود را مدیون افراد ناتوان و معلول هستند و باید سلامتی خود را قدر دانسته و بخشی از هزینه‌های زندگی خود را جهت رسیدگی به افراد ضعیف جامعه بپردازند.ایکنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *