شناسه خبر: 18857 منتشر شده در مورخ: 1398/7/14 ساعت: 10:59 گروه: اجتماعی  
آیین‌نامه ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان با گذشت ۱۹ ماه از تصویب قانون ابلاغ نشد/ ارجاع مجدد به آیین نامه به وزارت کار

آیین‌نامه ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان با گذشت ۱۹ ماه از تصویب قانون ابلاغ نشد/ ارجاع مجدد به آیین نامه به وزارت کار

آیین‌نامه اجرایی ماده ۲ قانون حمایت از معلولان توسط اداره حقوقی نهاد ریاست جمهوری به دلیل ایرادات ساختاری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایلنا کمپین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از ارجاع آیین‌نامه اجرایی ماده ۲ قانون حمایت از معلولان توسط اداره حقوقی نهاد ریاست جمهوری به دلیل ایرادات ساختاری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

این درحالی است که تدوین این آئین‌نامه توسط مراجع تخصصی شامل دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور و دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی سازمان بهزیستی انجام گرفته است.

این تصمیم روز گذشته (۱۳ مهر ماه) در جلسه اداره حقوقی نهاد ریاست جمهوری گرفته شد.

اداره حقوقی نهاد ریاست جمهوری درحالی  به ایرادات ساختاری در آیین نامه ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان پی برده است که آئین‌نامه‌های اجرای این ماده باید ظرف شش ماه بعد از ابلاغ قانون به تصویب هیأت دولت می‌رسید که با گذشت بیش از ۱۹ ماه از ابلاغ قانون،  اداره حقوقی نهاد ریاست جمهوری متوجه ایرادات ساختاری این آئین‌نامه شده و آن را ارجاع داده است.

طبق ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان؛ کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای‌عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر‌ و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای‌معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *