شناسه خبر: 18848 منتشر شده در مورخ: 1398/7/14 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
چند معلول در پایتخت زندگی می کنند؟

چند معلول در پایتخت زندگی می کنند؟

مدیرکل بهزیستی استان تهران، گفت: در سطح استان تهران، بیش از ۱۴۰ هزار معلول شناسایی شده‌اند که تحت حمایت بهزیستی قرار دارند. همچنین طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه و خانواده نیز در سطح کشور برای شناسایی این افراد هر ساله اجرا می‌شود.

به گزارش ایران سپید داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در سطح استان تهران، بیش از ۱۴۰ هزار معلول شناسایی شده‌اند که تحت حمایت بهزیستی قرار دارند. همچنین طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه و خانواده نیز در سطح کشور برای شناسایی این افراد هر ساله اجرا می‌شود.

وی درباره هزینه‌های نگهداری از معلولان افزود: هر فردی یک سرانه هزینه تعریف شده دارد. افرادی که دارای معلولیت هستند متناسب با نوع و درصد معلولیت دارای هزینه‌های متفاوت هستند. در سالجاری سرانه یک فرد معلول مجهول الهویه، بیش از ۹۰۰ هزار تومان و سرانه یک فرد معلول که با خانواده‌اش زندگی می‌کند، بیش از ۸۰۰ هزار تومان تعریف شده است.

بیات نژاد بیان کرد: افرادی که دارای هر گونه معلولیتی هستند با توجه به شرایط، نیازهای خاصی دارند که باید با همکاری سازمان‌ها تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به وظایف دستگاه‌ها در قبال معلولان ادامه داد: بستر اماکن مختلف عمومی در سطح شهر باید با توجه به نیاز این عزیزان مناسب سازی شود که قرار است مناسب سازی در طرح‌های جدید شهرداری، رعایت و این مسئله از سازمان بهزیستی پیگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: دریافت پروانه یا پایان کار نیز از شهرداری، نیازمند تایید جهت مناسب سازی اماکن برای تردد افراد با معلولیت‌های متفاوت است.

بیات نژاد گفت: یکی از معیارهای ارزشیابی فعالیت‌های هر سازمان، مناسب سازی اماکن در اختیار، برای تردد راحت معلولان بوده که باعث ایجاد رقابت در دستگاه‌ها نیز شده است. همچنین سازمان برنامه و بودجه هر ساله بخشی از اعتبارات را به مناسب سازی اماکن اختصاص می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از قوانین مهم در حمایت از معلولان نیز، قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است که رعایت اصول مناسب سازی در اماکن عمومی یکی از اصول مهم آن است. عدم اجرای این قانون، می‌تواند تا مرحله انفصال از خدمت مقام مسئول پیش برود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: حق برخورداری مساوی از تمامی امکانات در تمامی سطوح کشور باید رعایت شود، اما هنوز راه زیادی در پیش داریم./ میزان

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *