شناسه خبر: 18829 منتشر شده در مورخ: 1398/7/13 ساعت: 09:49 گروه: اجتماعی  
آغاز ساخت واحد مسکونی برای خانواده ۳ معلولی سیلزده در شیروان

آغاز ساخت واحد مسکونی برای خانواده ۳ معلولی سیلزده در شیروان

عملیات ساخت نخستین واحد خسارت دیده از سیل برای خانواده سه معلولی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان شیروان روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ایران سپید رییس اداره بهزیستی شیروان در حاشیه ساخت این واحد مسکونی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانواده مزبور در روستای قلجق از توابع بخش مرکزی زندگی می کنند و دارای مسکن نامناسبی بودند که آن هم  بر اثر بارندگی کاملا تخریب شد.

علی اکبر آرام گفت: با پیگیری انجام شده و تحویل زمین رایگان از سوی بنیاد مسکن و همکاری خیرین و کمک های بلاعوض بهزیستی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه ساخت این مسکن در زمینی به مساحت ۶۵ متر مربع انجام می شود،  افزود: برای ساخت آن مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بهزیستی، مبلغ ۱۵۰ میلیون تسهیلات بلاعوض کمک دولتی، ۵۰ میلیون ریال کمک خیرین و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره هزینه می شود که دو نفر از خیرین قول پرداخت اقساط را داده اند.

ربیس اداره بهزیستی شیروان گفت:  ۱۵ خانواده معلول دیگر تحت پوشش بهزیستی شیروان هستند که از تسهیلات بانکی کم بهره  و همچنین کمک از محل منابع اعتبارات مناطق سیل زده برخوردار خواهند شد.

مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی شیروان، سه هزار و ۷۰۲ نفر است که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، یکهزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی بر اثر بارندگی ها و سیلاب اوایل امسال در خراسان شمالی آسیب دید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *