شناسه خبر: 18828 منتشر شده در مورخ: 1398/7/13 ساعت: 09:47 گروه: دانش و فن آوری  
تولید وسایل کمک توانبخشی با نیاز جامعه همخوانی ندارد

تولید وسایل کمک توانبخشی با نیاز جامعه همخوانی ندارد

رئیس بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده، گفت: تولید وسایل کمک توانبخشی در کشور، هنوز به حد نیاز جامعه نیست.

به گزارش ایران سپید فریدون لایقی، پس از بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی و توانبخشی در بوستان گفتگو، افزود: حرکت بسیار خوبی است که نمایشگاه تجهیزات توانبخشی برپا شده است، چرا که تجهیزات " توانبخشی " تولید داخل کشور، نیاز به تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر برای آشنایی جامعه با این تولیدات دارند.

وی ادامه داد: در زمینه تولید وسایل توانبخشی بویژه کمک توانبخشی که در مراقبت های اولیه توانخواهان نقش دارند، پیشرفت خوبی داشتیم اما هنوز به حد نیاز جامعه نیست، و در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا، راه درازی در پیش داریم.

لایقی افزود: بدلیل عدم تولید برخی از تجهیزات در داخل کشور و قیمت بالای تجهیزات وارداتی، جامعه توانخواهان و سالمندان ما امکان استفاده از برخی تجهیزات را ندارد و متاسفانه از تولید و وجود برخی تجهیزات ساخت داخل نیز با خبر نیستند، ضمن آنکه در برخی از موارد، نیاز به آموزش دارند تا متوجه کاربرد تجهیزات در بازتوانی توانخواه شوند.

وی پیشنهاد کرد: با کمک شهرداری ها و یا سازمان های مردم نهاد، در محل هایی که تردد معلولان و توانخواهان به آنجا بیشتر است، فضایی را جهت نمایش و فروش تجهیزات توانبخشی تولید داخل کشور اختصاص بدهند تا توانخواهان و خانواده هایشان با این تجهیزات، بیشتر آشنا شوند.

رئیس بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده که با همراهی مدیرو مترون بیمارستان از این نمایشگاه بازدید می کرد، افزود:  اگر بتوانیم در بیمارستان رفیده نیز فضایی را به این منظور اختصاص بدهیم ، حتما نمونه هایی از تجهیزات تولید داخل را در آنجا قرار می دهیم تا افراد توانخواه و خانواده های مراجعه کننده به بیمارستان رفیده نیز از وجود این تجهیزات با خبر شده و امکان استفاده از آنها را بدست آورند.

وی همچنین با اشاره به اینکه آشنایی هرچه بیشتر با این تجهیزات، به کاربرد آنها در جامعه کمک می کند، ادامه داد:  ما در بازدید از این نمایشگاه، ایده های خوبی برای پیاده کردن شرایط بهتر و با کیفیت تر برای توانخواهان گرفتیم و امیدوارم اینگونه حرکت ها مانند برپایی نمایشگاه که هم سبب رونق تولیدات داخل کشور می شود و هم بنفع توانخواهان خواهد بود، گسترش یابد.

بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده از جمله مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است که با کادری مجرب از اعضای هیات علمی و متخصصان، و ۸۵ تخت بستری انواع خدمات توانبخشی را به بیماران و نیازمندان در مرحله تحت حاد، ارائه می دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *