شناسه خبر: 18822 منتشر شده در مورخ: 1398/7/10 ساعت: 11:41 گروه: اجتماعی  
تلاش شهرداری تهران برای نصب آسانسور و پله برقی درایستگاه‌های مترو

تلاش شهرداری تهران برای نصب آسانسور و پله برقی درایستگاه‌های مترو

شهردار تهران گفت: ایستگاه‌های مترو معمولا استانداردهای خاصی دارند، آسانسور و پله برقی جزء الزامات ایستگاه‌های مترو است و ما تلاش می کنیم این تجهیزات در همه ایستگاه‌های مترو وجود داشته باشد.

به گزارش ایران سپید پیروز حناچی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند در جمع خبرنگاران درباره فعالیت های شهرداری برای این قشر گفت: بحث مناسب سازی فضاهای عمومی را نه فقط برای سالمندان که برای تمام گروه های سنی و معلولان و به طور کلی افرادی که به هر دلیل مشکل حرکتی دارند، تعقیب می کنیم. در کوتاه مدت نیز هیچ پروژه ای بدون رعایت استانداردهای مناسب سازی افتتاح نمی شود. در میان مدت تمامی پارک ها و در درازمدت تمامی فضاهای عمومی مناسب سازی خواهند شد و کمیته ای در شهرسازی هم این موضوع را پیگیری می کند.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری چه خدماتی به سالمندان ارائه می دهد، اظهار کرد: در فضاهای عمومی و ورزشی مزایایی برای سالمندان در نظر گرفته ایم و تلاش می کنیم کیفیت این اقدامات را افزایش دهیم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که در سند سالمندی شهرداری چه وظیفه ای دارد، گفت: آن بخش هایی که مربوط به مناسب سازی فضاهای فیزیکی و در مقیاس محلات است بر عهده شهرداری است، اما نفس دور هم نشستن دستگاه های ذیربط منجر به حصول نتایج بهتری خواهد شد.

حناچی درباره مناسب سازی ایستگاه های مترو برای سالمندان نیز عنوان کرد: ایستگاه های مترو معمولا استانداردهای خاصی دارند، آسانسور و پله برقی جزء الزامات ایستگاه های مترو است و ما تلاش می کنیم این تجهیزات در همه ایستگاه های مترو وجود داشته باشد. البته در شرایط فعلی که با تحریم ها رو به رو هستیم ممکن است در تهیه این تجهیزات مشکلاتی وجود داشته باشد، با این وجود تلاش می کنیم مسائل را برطرف کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *